Ειδήσεις
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Ξεκίνησε η διαβούλευση του Υπουργείου Εργασίας με τράπεζες – Πότε θα τεθεί σε εφαρμογή
Ξεκίνησε χθες η διαβούλευση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με εκπροσώπους των κλάδων από τους οποίους θα ξεκινήσει η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
Συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη -που συντονίζει το έργο- είχε συνάντηση με στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και της Τράπεζας Πειραιώς. Οι συναντήσεις θα συνεχιστούν με στελέχη των υπολοίπων τραπεζών τις επόμενες ημέρες και θα ακολουθήσουν επαφές με εκπροσώπους των σουπερμάρκετ.
Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προβλέπει την πιλοτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε τράπεζες και σουπερμάρκετ τον Ιούνιο, καθώς οι εν λόγω κλάδοι διαθέτουν μακρά εμπειρία σε ψηφιακά συστήματα οργάνωσης και διοίκησης προσωπικού. Το μέτρο θα επεκταθεί σταδιακά στη συνέχεια σε όλους τους υπολοίπους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).
Στόχος της διαβούλευσης είναι να προχωρήσει με ασφάλεια και εντός του χρονοδιαγράμματος η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, σε συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time) η καταγραφή της απασχόλησης των εργαζομένων (βασικό ωράριο, υπερωρίες, κ.λπ.), κάτι που αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου και για την πάταξη της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας. Πρόκειται για μια κομβική μεταρρύθμιση, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτρέψει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας, επιβάλλοντας παράλληλα ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Τον Ιούνιο θα τη χρησιμοποιούμε
Πριν λίγο καιρό δημοσιεύθηκε ο «οδικός χάρτης» για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας. Όπως ανέφερε, Η μελέτη για την αρχιτεκτονική της ψηφιακής κάρτας θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο. Τον Ιούνιο του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από τον κλάδο των Τραπεζών και τα Σούπερ Μάρκετ, η οποία στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλους τους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).