Κοινωνία
Κακοκαιρία «Ελπίς»: Πώς οδηγούμε με ασφάλεια στο χιόνι, τι πρέπει να προσέχουμε
Αν η κακοκαιρία μας βρει στο δρόμο, πρέπει να σταματήσουμε σε ένα βενζινάδικο, να φουσκώνουμε τα λάστιχα και να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ με καύσιμα. Η κίνηση αυτή δε θα μας βοηθήσει να οδηγήσουμε καλύτερα, αλλά αν τα πράγματα δεν πάνε καλά και μείνουμε για ώρες μέσα στο αυτοκίνητο θα μπορούμε να λειτουργούμε τον κινητήρα και κατά συνέπεια τη θέρμανση του αυτοκινήτου ώστε να μην παγώσουμε.
Πριν ξεκινήσει, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από χιόνι και πάγο. Μια ξύστρα πάγου για αυτοκίνητα θα επιταχύνει την απομάκρυνση του χιονιού και του πάγου από το παρμπρίζ. Επίσης, βοηθούν σε μεγάλο βαθμό αντιπαγωτικά αυτοκινήτου ειδικά για παρμπρίζ.
Τι κάνουμε αν παγώσει η κλειδαριά
Στις πολύ κρύες ημέρες μπορεί να παγώσει ακόμη και η κλειδαριά του αυτοκινήτου. Δεν βάζουμε δύναμη στο κλειδί για να ανοίξουμε την πόρτα, γιατί μπορεί να σπάσει το κλειδί. Λίγο οινόπνευμα ή αλκοολούχο αντισηπτικό πάνω στην κλειδαριά θα βοηθήσει την κατάσταση, λιώνοντας τον πάγο ή το χιόνι.
Επάλειψη των πλαστικών περιμετρικά της πόρτας με σιλικόνη από την προηγούμενη του παγετού ή του χιονιά θα βοηθήσει να ανοίξει εύκολα η πόρτα του αυτοκινήτου.
Δεν θα πρέπει τους χειμερινούς μήνες να φεύγουμε από το σπίτι μας χωρίς να έχουμε αλυσίδες, με τον οδηγό να οφείλει να τις τοποθετεί γρήγορα και με ασφάλεια. Σε ακραίες καιρικές συνθήκες θα χρειαστούν αλυσίδες ακόμη και τα τετρακίνητα οχήματα.
Αποφεύγουμε ανηφόρες και κατηφόρες
Όταν βγαίνουμε στο δρόμο εν μέσω χιονοπτώσεων, προσπαθούμε να επιλέξουμε την ασφαλέστερη διαδρομή:
Επιλέγουμε κεντρικές αρτηρίες που καθαρίζονται πρώτες και έχουν κίνηση, ενώ αποφεύγουμε, όσο είναι δυνατό ανηφόρες και κατηφόρες.
Αν όμως βρεθούμε σε ανηφόρα:
- πατάμε πολύ απαλά το γκάζι ώστε να μη σπινάρουν οι τροχοί
Αν βρεθούμε σε κατηφόρα:
- επιλέγουμε στο κιβώτιο ταχυτήτων τη σχέση που θα επιλέγαμε ανεβαίνοντας την ανηφόρα ώστε να φρενάρουμε το όχημα κυρίως με τον κινητήρα, αποφεύγοντας όσο είναι δυνατό τα έντονα φρεναρίσματα με το σύστημα πέδησης.
Προσοχή στο φρενάρισμα
Ένα πολύ κρίσιμο σημείο στην οδήγηση σε συνθήκες χιονιού-πάγου, είναι το φρενάρισμα.
Η πλειοψηφία των αυτοκινήτων διαθέτει πλέον ABS, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος στα φρένα.
Όλες μας οι κινήσεις, σε τιμόνι και πεντάλ πρέπει να είναι απλές. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να κοιτάζουμε πολύ πιο μπροστά απ’ ότι συνήθως ώστε να έχουμε περισσότερο χρόνο αντίδρασης.
Αν για κάποιο λόγο φρενάροντας, ενεργοποιηθεί το ABS είναι κρίσιμο να συνεχίσουμε να πιέζουμε το πεντάλ του φρένου καθώς ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου θα προσαρμόσει την πίεση για το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα.
Έχοντας ABS φρενάρουμε και αν ενεργοποιηθεί το ABS συνεχίζουμε να φρενάρουμε και δεν αφήνουμε το πεντάλ του φρένου.
Αν κάποιοι ακόμα δεν έχουν ABS στο αυτοκίνητο τους πρέπει να φρενάρουν εντελώς διαφορετικά:
Ακουμπάμε τη φτέρνα στο πάτωμα του αυτοκινήτου και τα δάχτυλα των ποδιών στο πεντάλ του φρένου. Έτσι, μπορούμε να ασκούμε σταθερή πίεση στο πεντάλ και να αποφύγουμε αυξομειώσεις που θα οδηγήσουν σε μπλοκάρισμα των τροχών.
Αν οι τροχοί μπλοκάρουν, αφήνουμε το φρένο και προσπαθούμε να το ξαναπατήσουμε απαλά και επαναλαμβάνουμε όσες φορές χρειαστεί μέχρι να σταματήσουμε χωρίς να μπλοκάρουμε τους τροχούς.
Κρατήστε… αποστάσεις
Πολύ σημαντικό είναι ακόμη να τηρούμε τριπλάσια απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, προκειμένου να έχουμε περισσότερο χρόνο αντίδρασης σε ενδεχόμενο φρενάρισμα ή γλίστρημα.
Πολύ βασικό είναι όταν έχουμε χώρο και δεν κινδυνεύουμε, να δοκιμάζουμε τα φρένα, την απόκριση στο γκάζι ή ακόμα να κάνουμε και μια απότομη κίνηση στο τιμόνι έτσι ώστε να αποκτούμε αίσθηση και να αντιδράσουμε καλύτερα όταν χρειαστεί να φρενάρουμε.
Πολύ πιο επικίνδυνος ο πάγος
Αν το αυτοκίνητο γλιστρήσει με το πίσω μέρος, στρίβουμε το τιμόνι προς την κατεύθυνση που κινείται το πίσω μέρος ώστε να ανακόψουμε την πορεία του και να το επαναφέρουμε στη σωστή πορεία.
Μετά το χιόνι, συνήθως, έρχεται ο πάγος. Πολύ επικίνδυνο φαινόμενο στην οδήγηση, καθώς το χιόνι που λιώνει, δεν έχει πλέον άσπρο χρώμα.
Το διάφανο νερό πάνω στην άσφαλτο παγώνει, η άσφαλτος μοιάζει καθαρή αλλά ο πάγος είναι εκεί και μας θέτει σε κίνδυνο.
Ειδικά μετά από οδήγηση στο χιόνι, όταν ο δρόμος δείχνει καθαρός και χαλαρώνουμε, παραμονεύει ο πάγος που είναι πιο επικίνδυνος από το χιόνι.
-
Ιλίου3 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Ειδήσεις4 days ago
Διόδια: Σε ποιες περιοχές αυξάνονται
-
Ειδήσεις5 days ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ελλάδα3 years ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Κεντρικό Θέμα3 days ago
ΣΤΑΣΥ για το συμβάν στον συρμό του ΗΣΑΠ: Στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών – Αναζητείται το αίτιο