Κεντρικό Θέμα
Κορωνοϊός: «Παρελθόν» η μάσκα αλλά όχι παντού – Πού είναι υποχρεωτική
Συγκεκριμένα, στην απόφαση για το «τέλος» της μάσκας, δεν υπάρχει κάποια αναφορά στο τι ισχύει με τα ΙΧ και τη χρήση της μάσκας, συνεπώς πλέον πρόκειται για ένα μέτρο που έχει περάσει στο «χρονοντούλαπο» και τυπικά, χωρίς να απασχολεί τους οδηγούς και τους επιβάτες των ΙΧ τουλάχιστον μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου, ημερομηνία στην οποία θα έχουν επανεξεταστεί τα μέτρα και θα πλησιάζουμε χειμώνα.
Από κει και πέρα, ως προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δηλαδή λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία αστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ, υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών), τουριστικά λεωφορεία και ειδικά τουριστικά λεωφορεία περιήγησης πόλεων ανοικτού ή κλειστού τύπου, λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, σιδηρόδρομος, αναβατήρες (τελεφερίκ), αυτά θα λειτουργούν με πληρότητα εκατό τοις εκατό (100%), όπως αναφέρει η απόφαση.
Παράλληλα, όπως γίνεται γνωστό, η χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (FFP2 ή Ν95) ή εναλλακτικά διπλής μάσκας (χειρουργικής και υφασμάτινης) είναι υποχρεωτική μόνο στα μέσα μαζικής μεταφοράς αστικών συγκοινωνιών [όπως λεωφορεία
αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, σιδηρόδρομος όταν κινείται σε αστικό ιστό.
Όπως αναφέρει η απόφαση, οι «ξεχασιάρηδες» στο μετρό και στα αστικά λεωφορεία που δε θα έχουν μαζί τους τη μάσκα, θα βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς το πρόστιμο θα είναι 300 ευρώ.
Αναφορικά με τα ταξί, μέχρι σήμερα η μάσκα ήταν υποχρεωτική, με τους ειδικούς να συνεδριάζουν και να αποφασίζουν εντός της ημέρεας εάν θα συνεχίσει να είναι υποχρεωτική για οδηγούς και επιβάτες και το ερχόμενο χρονικό διάστημα.