Κοινωνία
Επιμορφωτικό σεμινάριο από το Κεντρο “ΠΡΟΝΟΗ”
«Παρέμβαση στην Κρίση στο Χώρο του Σχολείου»
Τα τελευταία χρόνια αρχικά ξεκινώντας από χώρες όπως οι ΗΠΑ αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες σημειώνεται μια πολύ έντονη ανάγκη για την ετοιμότητα του σχολείου απέναντι στην κρίση και την διαχείριση αυτής. Καταστάσεις κρίσεων μπορεί να αποτελέσουν φαινόμενα όπως σοβαρή ασθένεια ή τραυματισμός, βίαιος ή απρoσδόκητος θάνατος, τρομοκρατικές ή πολεμικές ενέργειες, φυσικές καταστροφές (όπως σεισμοί, φωτιές κ.α) και βιομηχανικές καταστροφές.
Πολλοί εκπαιδευτικοί που έρχονται στο Κέντρο Πρόληψης ΠΡΟΝΟΗ συχνά μιλάνε στους υπεύθυνους του Κέντρου για την ανεπάρκεια που νιώθουν απέναντι στη διαχείριση σημαντικών κρίσεων και για την ανάγκη τους να αποκτήσουν μια πιο εξειδικευμένη κατάρτιση. Αν και το έργο της παρέμβασης στην Κρίση δεν είναι άμεσο αντικείμενο της δουλειάς μας στο Κέντρο Πρόληψης, οι συνέπειες μιας κρίσης πολύ συχνά συνδέονται με τους αιτιολογικούς παράγοντες της εξάρτησης γεγονός που μας οδηγεί μοιραία στο να την κάνουμε προτεραιότητα. Από την άλλη λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν σε υπηρεσίες σχολικών ψυχολόγων αλλά και εξειδικευμένων υπηρεσιών διαχείρισης της κρίσης τόσο σε τοπικό αλλά και εθνικό επίπεδο, πολύ συχνά οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καλύψουν το κενό.
Για το λόγο αυτό το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΠΡΟΝΟΗ» Δήμου Κηφισιάς –ΟΚΑΝΑ, σε συνεργασία με το γραφείο Αγωγής Υγείας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Β΄ Διεύθυνσης Αθήνας, πραγματοποίησε, για πρώτη φορά φέτος, ένα ΝΕΟ επιμορφωτικό σεμινάριο κατάρτισης με θέμα την «Παρέμβαση στην Κρίση στο χώρου του Σχολείου» σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
Το σεμινάριο διάρκειας 12 ωρών πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης, στην Κηφισιά,
Στόχος του σεμιναρίου αυτού ήταν μέσω ενός συνδυασμού θεωρητικών εισηγήσεων και βιωματικών τεχνικών να εισάγει τους συμμετέχοντες στις έννοιες της κρίσης και της πρόληψης της στην σχολική κοινότητα, στην διαχείριση τέτοιων φαινομένων στον χώρο του σχολείο αλλά και να τους βοηθήσει στην απόκτηση κάποιων πιο ειδικών δεξιοτήτων.
Περιγραφή προγράμματος
Το σεμινάριο βασίστηκε κυρίως στο μοντέλο Διαχείρισης Κρίσεων PREPaRE, του Αμερικάνικου Εθνικού Συλλόγου Σχολικών Ψυχολόγων (NASP) (Brock, et al. 2006). Η θεματολογία του εκπαιδευτικού σεμιναρίου «Παρέμβαση στην Κρίση στον χώρο του σχολείου» περιελάμβανε ενδεικτικά τις παρακάτω ενότητες:
• Χαρακτηριστικά της κρίσης
• Επίπεδα διαχείρισης της κρίσης
• Πρόληψη και προετοιμασία για την αντιμετώπιση κρίσης & του ψυχολογικού τραύματος στο χώρο του σχολείου (σωματική, ψυχολογική ασφάλεια)
• Αντιδράσεις των παιδιών στην κρίση
• Μεταβλητές στην αξιολόγηση ψυχολογικού τραύματος
• Ποιες αντιδράσεις χρήζουν προσοχής-παράγοντες ευαλωτότητας
• Τύποι παρέμβασης στην κρίση
• Ψυχο-εκπαίδευση-ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Ποια σχολεία συμμετείχαν
Στην πρώτη υλοποίηση αυτού του επιμορφωτικού σεμιναρίου συμμετείχαν 20 άτομα: διευθυντές σχολειών και εκπαιδευτικοί από σχολεία του Δήμου Κηφισιάς και των γύρω περιοχών καθώς και επαγγελματίες ψυχικής υγείας και υπεύθυνοι αγωγής υγείας. Ένας ακόμα στόχος άλλωστε αυτού του σεμιναρίου, πέρα από την επιμόρφωση ήταν και η δικτύωση εκπαιδευτικών και υπηρεσιών ώστε να αναπτυχθεί ενα δίκτυο συνεργασίας για το μέλλον.
Ειδικότερα , τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν:
1ο Δημοτικό Κηφισιάς, 8Ο Δημοτικό Κηφισιάς, Ζάννειο Δημοτικό Εκάλης, 1ο Δημοτικό Πεύκης, 2ο Δημοτικό Νέας Ερυθραίας , 3ο Δημοτικό Νέας Ερυθραίας, 8ο Δημοτικό Αγίας Παρασκευής, 6ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας, 10ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας, Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Αγωγής και 5ο & 6ο Δημοτικό Βριλησσίων.
Οι εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν δήλωσαν πώς βρήκαν το σεμινάριο πολύ χρήσιμο καθώς τους παρείχε με την μεθοδολογία, τις γνώσεις και τις δεξιότητες να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση έκτακτης κρίσης στο χώρο του σχολείου. Φαίνεται πώς το θέμα ενδιαφέρει πολύ τους εκπαιδευτικούς γεγονός που αντανακλάται άλλωστε και από τον μεγάλο αριθμό συμμετοχών που δεχτήκαμε.
Στην έναρξη του σεμιναρίου χαιρετισμό απηύθυνε η Πρόεδρος του Κέντρου Πρόληψης «ΠΡΟΝΟΗ», κα Αγγελική Τριανταφύλλου – Πιτίδη. Συντονίστρια του σεμιναρίου ήταν κα Σωτηρία Μακαρώνη, Ψυχολόγος Υγείας MSc – υπεύθυνη επιμορφωτικών σεμιναρίων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Κέντρου Πρόληψης «ΠΡΟΝΟΗ».
-
Ιλίου3 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ειδήσεις6 days ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Ελλάδα3 years ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις3 days ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.
-
Κεντρικό Θέμα3 days ago
ΣΤΑΣΥ για το συμβάν στον συρμό του ΗΣΑΠ: Στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών – Αναζητείται το αίτιο