Connect with us

Κοινωνία

Πρόγραμμα υλοποιήθηκε στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς Αγίας Παρασκευής

Published

on

Δημιουργική ανάπτυξη μέσω της ζωγραφικής

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα «Ομάδα Δημιουργικής Ανάπτυξης μέσω της Ζωγραφικής», με έγκριση του Δ.Σ. των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Αγίας Παρασκευής.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος έγιναν 27 συναντήσεις διάρκειας 1,5 ώρας. Στις ομάδες συμμετείχαν παιδιά 3-5 ετών. Στόχος των ομάδων ήταν τα παιδιά μέσω της ενασχόλησης με τη ζωγραφική να εκφράσουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους και να ανακαλύψουν τη μαγεία της τέχνης. Τα παιδιά επικοινωνούσαν στην δική τους γλώσσα, και μάθαιναν να χρησιμοποιούν λειτουργικά τη δημιουργικότητα στην καθημερινή τους ζωή και στις σχέσεις τους με τους άλλους, ώστε να καλλιεργήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους.

Σημαντικό στοιχείο στην πορεία των συναντήσεων των ομάδων ήτανε η σταθερή σχέση που υπήρχε μεταξύ των μελών και της εικαστικής συντονίστριας κας Σοφίας Κουκουρλή. Η άνευ όρων αποδοχή των εικόνων και η δημιουργία συνθηκών για ελεύθερη έκφραση ήταν πολύ σημαντικές προϋποθέσεις για την εικαστική διεργασία.
Το αίσθημα της εμπιστοσύνης και της πίστης αναπτύχθηκαν διαφορετικά από παιδί σε παιδί. Για το λόγο αυτό χρειαζόταν υπομονή έτσι ώστε το κάθε παιδί να πάρει το χρόνο του, για να εξελιχθεί μέσα στη σχέση.

Ρωτώντας τα παιδιά για τα σχέδιά τους ενθαρρύνονταν να πουν πολλά πράγματα πέρα από αυτό που φαίνονταν. Μέσω αυτής της διαδικασίας αυξανόταν κατά πολύ η κατανόησή τους. Επίσης, μέσα από την εικαστική δημιουργία τα παιδιά μπόρεσαν να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
Στο πρόγραμμα δημιουργικής ανάπτυξης μέσω ζωγραφικής τα παιδιά ανέλαβαν την ευθύνη και για τη διαδικασία και για το τελικό προϊόν. Έμαθαν να επιλέγουν, να δημιουργούν, να δρουν, να αλλάζουν τις αποφάσεις τους, να πειραματίζονται. Τα παιδιά έμαθαν ουσιαστικά να μαθαίνουν από τις εμπειρίες τους.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ