Connect with us

Ειδήσεις

Νίκος Χαρδαλιάς: Υπέγραψε σύμβαση νέας χάραξης και βελτίωσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών

Published

on

Νίκος Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο, αποτρέποντας τραγωδίες του παρελθόντος»

Υπεγράφη σήμερα από τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά και την ανάδοχη εταιρεία η σύμβαση ύψους 32,4 εκατομμυρίων ευρώ, για την κατασκευή της νέας χάραξης και τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών – Θηβών (Π.Ε.Ο.Α.Θ.), στο τμήμα Μάνδρα – Ερυθρές (Κριεκούκι).

Το έργο αυτό, συνολικού μήκους 11,06 χλμ., κρίνεται επιτακτικό για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής προκειμένου να μην επαναληφθούν ακραία φαινόμενα όπως αυτά του Νοεμβρίου 2017, όπου είχαν χαθεί στην περιοχή δεκάδες ανθρώπινες ζωές, ενώ παράλληλα, αναμένεται να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια και να βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφορία.

Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης που έφερε τον τίτλο «Δρόμοι που μας φέρνουν στο αύριο», στην αίθουσα διασκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, στην Ελευσίνα. Στη συνέχεια, ακολούθησε επίσκεψη στο σημείο εκκίνησης του έργου, στην περιοχή Νέα Ζωή του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας, όπου ο Περιφερειάρχης ανέδειξε τη σημασία του έργου για την ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής, τονίζοντας πως η Περιφέρεια Αττικής παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην υλοποίηση ενός ολιστικού σχεδίου προληπτικής αντιμετώπισης των έντονων καιρικών φαινομένων και βελτίωσης των υποδομών του Λεκανοπεδίου.

«Σήμερα σηματοδοτείται μια νέα εποχή για τη Δυτική Αττική. Με το έργο αυτό, χαράσσουμε τους δρόμους που μας φέρνουν στο αύριο. Η τραγωδία του 2017 στη Μάνδρα μας υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνουμε έγκαιρα μέτρα για την προστασία των ανθρώπων και των υποδομών.
Η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Θηβών υπέστη τεράστιες ζημιές τότε, λόγω της τοποθέτησής της μέσα στην κοίτη του χειμάρρου Σούρες. Σήμερα, με μια νέα χάραξη, που είναι πλήρως επικαιροποιημένη και λαμβάνει υπόψη όλα τα σύγχρονα υδρολογικά δεδομένα, επιχειρούμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα ξαναζήσουμε τέτοιες τραγικές στιγμές.
Η Περιφέρεια Αττικής δεσμεύεται να επενδύει σε έργα που προστατεύουν, αναβαθμίζουν και προάγουν τη ζωή και την περιουσία των πολιτών της. Είμαστε εδώ για να κάνουμε πράξη την αντιπλημμυρική θωράκιση και την οδική ασφάλεια, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις αναπτυξιακές προοπτικές και την ευημερία της τοπικής κοινωνίας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης Αττικής.
Στόχοι και οφέλη του έργου
Η νέα χάραξης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών και η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος:
• Ανεξαρτητοποιεί την οδό από οποιαδήποτε ακραία πλημμυρική συμπεριφορά του ρέματος Σούρες, μειώνοντας τον κίνδυνο καταστροφών.
• Αποτρέπει την πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων.
• Βελτιώνει την κυκλοφοριακή ροή, μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης.
• Αναβαθμίζει τη σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές, προσφέροντας βελτιωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και αυξημένο πλάτος οδοστρώματος.
• Δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή, ενισχύοντας την περιφερειακή οικονομία.
Τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Η νέα χάραξη περιλαμβάνει τρία βασικά τμήματα:
• Τμήμα Α: 3,65 χλμ. (νέα χάραξη, βόρεια της Π.Ε.Ο.Α.Θ.).
• Τμήμα Β: 1,05 χλμ. (διιχνής διατομής ενιαίου οδοστρώματος).
• Τμήμα Γ: 6,36 χλμ. (με 3 ισόπεδους κόμβους και μία γέφυρα).
Επιπλέον, περιλαμβάνονται:
• Διευθετήσεις των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος.
• Κατασκευή 40 υπόγειων εγκαρσίων τεχνικών αποστράγγισης.
• Κατασκευή δύο γεφυρών μήκους 37 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων.
• Κατασκευή σήραγγας (cut & cover) μήκους 144 μέτρων.
• Αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση «Φίχθι» Μάνδρας.
Το έργο, προϋπολογισμού 32.400.000 ευρώ έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», στην Προτεραιότητα «Ενίσχυση της περιφερειακής διασύνδεσης μέσω της προώθησης της τοπικής και υπερτοπικής έξυπνης και ασφαλούς κινητικότητας». Συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επομένων 42 μηνών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ