Κεντρικό Θέμα
“Γαλάζια” αντεπίθεση: Αυτοδυναμία μέσω θετικών ειδήσεων & φθοράς ΠΑΣΟΚ – Οι πιθανότερες Κυριακές για τις κάλπες
“Φωτιά” παίρνει το πολιτικό σκηνικό, καθώς όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι ο πρωθυπουργός βρίσκεται πολύ κοντά στο να πάρει τις τελικές του αποφάσεις για το χρόνο διεξαγωγής των εκλογών.
Το Μέγαρο Μαξίμου χαράσσει εδώ και καιρό μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική με στόχο να εξουδετερώσει τα επιχειρήματα του ΣΥΡΙΖΑ για να πετύχει το στόχο της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εκλογές.
Από τη στιγμή που άπαντες έχουν αρχίσει να κυκλώνουν τις Κυριακές 26 Μαρτίου, 2 και 9 Απριλίου, έμφαση, θα δοθεί στο χρόνο που απομένει, στη στρατηγική των λεγόμενων “θετικών ειδήσεων”.
Πρόκειται για πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση και σταδιακά θα αρχίζουν να ωριμάζουν με στόχο να περάσει το μήνυμα ότι η κυβέρνηση δίνει λύσεις στα προβλήματα της κοινωνίας. Κοινό μυστικό είναι άλλωστε ότι λόγω της ενεργειακής κρίσης που έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι επιπτώσεις είναι μεγάλες στα θέματα που συνδέονται με την “τσέπη” των πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών, θα αναδειχθούν κινήσεις που έχουν θετικό πρόσημο που δίνουν ανάσες στα μεγάλα οικονομικά προβλήματα και βελτιώνουν την καθημερινότητα.
Το Μαξίμου έχει “επενδύσει” σε συγκεκριμένες παροχές, οι οποίες θα αποτυπωθούν μέσα στο Φεβρουάριο και είναι οι εξής:
Α. Market pass: Το μέτρο όπως έχει δηλώσει ο πρωθυπουργός αφορά το 85% των πολιτών και αποτελεί “ανάχωμα” στον πληθωρισμό και την ακρίβεια που έχουν γίνει εφιάλτης για την κοινωνία. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση προβάλει το μέτρο ως ένα προσωρινό μέτρο άμυνας και όχι ως αντίδωρο, καθιστά σαφές ότι είναι μέρος της στρατηγικής της για να εξουδετερώσει την επιθετική στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ που εδώ και καιρό μιλάει για “ακρίβεια Μητσοτάκη”. Μόνο τυχαίο επίσης δεν είναι ότι η υλοποίηση του μέτρου θα αρχίσει να εφαρμόζεται μέσα στο Φεβρουάριο.
Β. Αυξήσεις στις συντάξεις: Για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια οι συνταξιούχοι θα δουν περισσότερα χρήματα στους λογαριασμούς τους. Επίσης τυχαίο δεν θα πρέπει να θεωρείται ότι οι αυξήσεις θα δοθούν με τις συντάξεις του Φεβρουαρίου, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι να προβάλει τις θετικές ειδήσεις, με στόχο να φτιάξει κλίμα ενόψει των εκλογών.
Δημοσιονομικός χώρος
Εάν σε όλα αυτά προστεθούν η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης και στο δημόσιο τομέα που οδηγεί σε μικρές αυξήσεις και την υψηλότερη επιδότηση στο ρεύμα, γίνεται αντιληπτό το πρώτο μέρος της στρατηγικής του Μαξίμου.
Οι θετικές αυτές ειδήσεις θεωρούνται “όπλα” στα χέρια του πρωθυπουργού για να σταλεί το μήνυμα ότι η κυβέρνηση και ξέρει τα προβλήματα και μπορεί να δώσει τις λύσεις που έχει ανάγκη η κοινωνία.
Στόχος είναι να καταστήσει σαφές ότι “η οικονομία πάει καλά” και κατά συνέπεια υπάρχει δημοσιονομικός χώρος που δίνει τη δυνατότητα για νέες παροχές στην περίπτωση που κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο.
Κοντά στο 34%
Η κυβέρνηση στην τελική ευθεία προς τις εκλογές δείχνει αποφασισμένη να κάνει χρήση όλων των “όπλων” που έχει στη διάθεσή της προκειμένου να πετύχει το στόχο της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εκλογές.
Με δεδομένο ότι είναι από δύσκολο έως απίθανο να σχηματιστεί κυβέρνηση συνεργασίας στις πρώτες εκλογές, το Μαξίμου έχει ως στόχο ένα ικανοποιητικό ποσοστό για να βρεθεί κοντά στην αυτοδυναμία.
Η εκτίμηση που κυριαρχεί μεταξύ των “γαλάζιων” στελεχών είναι πώς εάν η Ν.Δ. στις πρώτες εκλογές πιάσει ποσοστό κοντά στο 34%, θα κάνει ένα σημαντικό βήμα για την αυτοδυναμία στις δεύτερες που χρειάζεται από 37,5%-38%.
Φθορά ΠΑΣΟΚ
Με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειονότητα της κοινωνίας δεν επιθυμεί πολιτική αστάθεια και ακυβερνησία, ο πρωθυπουργός και η Ν.Δ. θα συνεχίσουν τη στρατηγική φθοράς του ΠΑΣΟΚ.
Στο κυβερνητικό στρατόπεδο εκτιμούν ότι υπάρχει μια κρίσιμη “δεξαμενή” από Κεντρώους ψηφοφόρους που δεν επιθυμούν να δουν τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα ξανά στην εξουσία.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο πρωθυπουργός επενδύει στην στρατηγική της ταύτισης ΣΥΡΙΖΑ -ΠΑΣΟΚ που αποτυπώνεται στο σλόγκαν “ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ και βγαίνει ΣΥΡΙΖΑ”.
Η πίεση στο ΠΑΣΟΚ θα συνεχιστεί με ρητορική που αναδεικνύει τα θετικά της κυβέρνησης στη μεσαία τάξη σε αντιδιαστολή με τις καταστροφικές πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν κυβέρνηση.
Η ρητορική αυτή σύμφωνα με τα “γαλάζια” στελέχη σε συνδυασμό με τα “δίχτυα” που θα ρίξει η Ν.Δ. στους λεγόμενους αναποφάσιστους ψηφοφόρους, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην πολυπόθητη αυτοδυναμία στις δεύτερες εκλογές.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το σύνθημα για “αυτοδύναμη Ελλάδα” που οδηγεί σε σταθερότητα και καλύτερες ημέρες, σε αντιδιαστολή με τις κυβερνήσεις συνεργασίας που οδηγούν σε πολιτικές περιπέτειες.
Πρόσωπα κύρους
Ο τρίτος πυλώνας της στρατηγικής του Μαξίμου για τις εκλογές έχει σχέση με τα πρόσωπα κύρους που θα μπουν στα ψηφοδέλτια της Ν.Δ. και θα αποτυπώνουν την εκλογική στόχευση του κόμματος.
Τα πρόσωπα που θα αρχίσουν να ανακοινώνονται μέσα στον Ιανουάριου είναι βέβαιο πως θα τοποθετούνται ιδεολογικά κυρίως στο χώρο του Κέντρου και θα συμβολίζουν την ανανέωση της παράταξης.
Η εκτίμηση που κυριαρχεί είναι πως το βάρος θα πέσει σε 30άρηδες και 40άρηδες και θα προέρχονται από το χώρο της αγοράς, τα επιμελητήρια και την τοπική αυτοδιοίκηση.