Μεταμόρφωσης
Η Μεταμόρφωση στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Συζήτηση στην διευρυμένη συνεδρίαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με την αίτηση ένστασης της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) επί της πρόσφατης γνωμοδότησής του ότι δεν επιτρέπεται στους δήμους να κάνουν απευθείας αναθέσεις έργων στις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις με αφορμή την προγραμματική σύμβαση της Κοιν.Σ.Επ. «Συνεργώ» με τον Δήμο Μεταμόρφωσης.
Ενώπιον 10μελούς έδρας υπό τον πρόεδρο κ. Καραβοκύρη, παραβρέθηκαν:
· Οι συνήγοροι της ΚΕΔΕ και του Δήμου Μεταμόρφωσης
· Ο συνήγορος εκπρόσωπος συμφερόντων του δημοσίου
Στο τέλος αγόρευσε και ο εκ των παρέδρων έχων τον ρόλο του εισαγγελέα
Στο ακροατήριο μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν:
· Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κος Κώστας Ασκούνης
· Η νομική σύμβουλος της ΚΕΔΕ κα Αλεξίου
· Ο δήμαρχος Μεταμόρφωσης, κ. Μιλτιάδης Καρπέτας
· Μέλη του συντονιστικού οργάνου των Κοιν.Σ.Επ. (Κατωμέρης Στέλιος, Φίσκιλης Άγγελος)
Είχε προηγηθεί εκ μέρους τεσσάρων εκπροσώπων Κοιν.Σ.Επ Κανάκη Ματίνα (Εκάτη), Κατωμέρης Στέλιος (Αλληλεγγύη Νοτίων Προαστίων), Στρατάκος Αρης (Εκάτη), Φίσκιλης Άγγελος (Κοιν. Συνδετήρας), επιστολή η οποία πρωτοκολλήθηκε και περιλήφθηκε στον φάκελο της δικογραφίας της εν λόγω συζήτησης με επιχειρήματα και αναφορές σε άρθρα του νόμου 4019/2011 που αποδεικνύουν τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα των Κοιν.Σ.Επ αφενός αλλά και τον καθαρά κοινωνικό σκοπό ίδρυσης τους.
Οι συνήγοροι του Δήμου Μεταμόρφωσης και της ΚΕΔΕ ανέφεραν επίσης εδάφια του νόμου όπου φαίνεται καθαρά ο μη κερδοσκοπικός ρόλος των Κοιν.Σ.Επ. (άρθρο 7 περί διανομής κερδών) και μίλησαν επίσης για το άρθρο 12 παρ 5 περί εγκυρότητας των προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ δήμων και Κοιν.Σ.Επ.
Επίσης αναφέρθηκαν στον βάσει νόμου κοινωνικό σκοπό ίδρυσης των Κοιν.Σ.Επ.
Είπαν μάλιστα (ο συνήγορος της ΚΕΔΕ) ότι μια προγραμματική σύμβαση δεν αποτελεί απ’ ευθείας ανάθεση αλλά σύμβαση με παροχή υπηρεσιών από δύο αντισυμβαλλόμενους και είναι σύμπραξή με σκοπό το δημόσιο συμφέρον και όχι το ιδιωτικό όφελος. Συνεπώς δεν υπάρχει καταστρατήγηση του νόμου περί απευθείας αναθέσεων.
Ο συνήγορος της ΚΕΔΕ ανέφερε επιπλέον ότι η ΚΕΔΕ συνεργάζεται με τον ίδιο τρόπο με επιχειρήσεις όπως η ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρεία Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης) η οποία είναι μια καθαρή Α.Ε Θα μπορούσε λοιπόν να λογιστεί ως μια κερδοσκοπική δραστηριότητα και τεθεί υπό ακύρωση; Δεν συμβαίνει ωστόσο αυτό αφού η συνεργασία αυτή λαμβάνει την έγκριση του ελεγκτικού συνεδρίου εφόσον και αυτή εξυπηρετεί κοινωνικούς σκοπούς.
Στην συζήτηση παρενέβη και ο κ. Ασκούνης ο οποίος αναφέρθηκε στην κολοσσιαία προσπάθεια που κάνουν οι δήμοι για την λειτουργία των παιδικών σταθμών αλλά και τις υπόλοιπες υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας μετά μάλιστα την κατάργηση των προσλήψεων προσωπικού και την απαγόρευση ανανέωσης των συμβάσεων με επί συμβάσει εργαζόμενους. Ως εκ τούτου οι δήμοι επέλεξαν συνεργασία με Κοιν.Σ.Επ. οι οποίες όπως προβλέπεται από τον νόμο 4019/11 είναι καθ’ ύλην ικανές και κατάλληλες για την συμμετοχή τους στο κοινωνικό έργο των δήμων. Η αποτροπή της συνεργασίας με τις Κοιν.Σ.Επ. θα δημιουργήσει προβλήματα στην λειτουργία των κοινωνικών δομών των δήμων με κίνδυνο να καταρρεύσει ολόκληρο το κοινωνικό οικοδόμημα της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Στην συνεδρίαση τοποθετήθηκε εκτενώς και ο Δήμαρχος Μεταμόρφωσης, κ. Καρπέτας ο οποίος εξήγησε τις τρέχουσες ανάγκες του δήμου και την αδυναμία λειτουργίας των κοινωνικών δομών.
Η συνεδρίαση έληξε ορίζοντας ως προθεσμία την Παρασκευή 21/03/14 κατά την οποία η ΚΕΔΕ κατέθεσε υπόμνημα με πρόσθετα στοιχεία για την διευκόλυνση του πορίσματος του συνεδρίου.