Ελεύθερο Βήμα
“Μετά Τεμπών”, του Κώστα Ζαχαριάδη
Άρθρο του Κώστα Ζαχαριάδη βουλευτή στη Β1 εκλογική περιφέρεια Αθηνών, τομεάρχη Εσωτερικών στο Χ-τύπο
Τα Τέμπη ήταν η αφορμή, η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η τραγωδία ανέδειξε με δραματικό και τραγικό τρόπο την κραυγαλέα αναντιστοιχία μεταξύ επικοινωνίας και πραγματικότητας. Τα Τέμπη μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε πως στην Ελλάδα υστερούμε σημαντικά σε ολόκληρους τομείς σχέση την ευρωπαϊκή και τη διεθνή πραγματικότητα. Αυτό που συνέβη δεν είναι αποδεκτό, είναι αδιανόητο και γίνεται ακόμα πιο ανατριχιαστικό, εάν αναλογιστούμε ότι την επόμενη μέρα ο κ. Μητσοτάκης θα μιλούσε σε προεκλογική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη για τον σύγχρονο, ασφαλή σιδηρόδρομο.
Η κυβέρνηση είχε τέσσερα χρόνια να κάνει εκείνα που έπρεπε και δεν τα έκανε. Ο κ. Μητσοτάκης δυστυχώς για άλλη μία φορά προσπαθεί να κάνει damage control και να διαχειριστεί επικοινωνιακά την κοινωνική κατακραυγή. Από την πρώτη στιγμή το πανίσχυρο επικοινωνιακό επιτελείο του Μαξίμου και όλοι οι δορυφόροι του προσπαθούν να μας πείσουν για δύο πράγματα: Πρώτον, ότι για όλα φταίει ο σταθμάρχης και δεύτερον, ότι «Φταίμε όλοι».
Οι ευθύνες του σταθμάρχη φαίνεται να είναι προφανείς και τεράστιες και θα τις αποδώσει η δικαιοσύνη. Εξίσου προφανές, όμως, είναι και το ότι δεν φταίει μόνο ο σταθμάρχης. Δεν είναι δυνατόν 57 ζωές να χάνονται μόνο από το τραγικό ανθρώπινο λάθος και να μην υπάρχει κάποιος μηχανισμός διόρθωσης εν έτη 2023. Και για το περίφημο «Φταίμε όλοι», αυτό στην πραγματικότητα σημαίνει δύο πράγματα: Ότι δεν φταίει κανείς και ότι προστατεύονται και κρύβονται αυτοί που πραγματικά φταίνε.
Τα αιτήματα για τη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος, την αποκάλυψη της αλήθειας, την απόδοση ευθυνών και την απονομή δικαιοσύνης είναι επιτακτικά και αμετακίνητα. Πράγματι, ως ΣΥΡΙΖΑ αναλαμβάνουμε πάντοτε την ευθύνη. Το έχουμε πράξει στο παρελθόν και πράττουμε κάθε φορά. Αναλαμβάνουμε, όμως, την ευθύνη που μας αναλογεί.
Εμείς δεν ισχυριζόμαστε ότι παραδώσαμε το 2019 τον τέλειο σιδηρόδρομο. Όμως αδιαμφισβήτητα παραδώσαμε έναν σαφώς πιο αναβαθμισμένο, σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο σε σχέση με αυτό που παραλάβαμε το 2015. Ας εξηγήσει ο κ. Μητσοτάκης και οι υπουργοί του, γιατί υποχώρησαν τα standard ασφαλείας που ίσχυαν το 2019; Γιατί αντί να κάνουμε βήματα προς τα εμπρός, κάναμε βήματα προς τα πίσω;
Το διακύβευμα της επόμενης περιόδου είναι σαφές: Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει μια ασφαλής, βιώσιμη και ανθεκτική ευρωπαϊκή χώρα. Ο κ. Μητσοτάκης απέτυχε όχι μόνο στην ασφάλεια με αυτό το συγκλονιστικό δυστύχημα, αλλά και σε όλες τις κρίσεις που είχε να διαχειριστεί και αφορούσαν την καθημερινότητα ή τη ζωή των πολιτών. Η πρόκληση είναι ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία να δείξει μέσα από το πρόγραμμά του ότι θέλει, ξέρει και μπορεί να οδηγήσει μπροστά τη χώρα.