Πολιτική
Μια διαδρομή ζωτικής σημασίας για την Αττική
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Ιουνίου η προγραμματισμένη ενημερωτική συνάντηση που διοργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής, το Δήμο Κρωπίας και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ στο Αμφιθέατρο του Δημαρχιακού Μεγάρου Κορωπίου, για την παρουσίαση του ερευνητικού προγράμματος με θέμα “την προοπτική αξιοποίησης εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών για περπάτημα και ποδήλατο – Η περίπτωση της γραμμής Άγιοι Ανάργυροι – Λαύριο”. Σκοπός της συνάντησης, την οποία προκάλεσαν μετά από σχετική τους πρωτοβουλία ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής Πέτρος Φιλίππου και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης του Προγράμματος και Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Χωρικού Σχεδιασμού και Πολεοδομικών Θεμάτων Παναγιώτης Πατσαβός, ήταν η ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών για τον σχεδιασμό και τη μελλοντική υλοποίηση μιας ποδηλατικής – περιπατητικής διαδρομής κατά μήκος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αγίων Αναργύρων – Λαυρίου (62,5 χλμ) μέσω διαδικασιών διαβούλευσης σε όλους τους δήμους από τους διέρχεται η προτεινόμενη χάραξη. Στην προκειμένη περίπτωση, η συνάντηση αφορούσε τους δήμους Παλλήνης, Παιανίας, Κρωπίας, Μαρκοπούλου, Σαρωνικού και Λαυρεωτικής που είναι οι περιοχές της Ανατολικής Αττικής από τις οποίες θα διέλθει ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος. Στην παρουσίαση του προγράμματος, οι εκπρόσωποι της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ κ.κ. Θάνος Βλαστός, Καθηγητής – Δ/ντης της Μονάδας και Ευθύμιος Μπακογιάννης, Δρ. Πολεοδόμος – Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, ανέπτυξαν όλες τις παραμέτρους του εγχειρήματος εστιάζοντας κυρίως σε δύο σημεία: το πρώτο αφορά καθ’ αυτά τα διάφορα τμήματα των πρώην σιδηροδρομικών διαδρόμων και τις λύσεις που αρμόζει να δίνονται κάθε φορά ανάλογα με τη γεωμετρία τους, τη θέση τους σε αστικό ή υπεραστικό περιβάλλον, τις κινήσεις που εξυπηρετούν κ.λπ. και το δεύτερο τη σχέση των πρώην σιδηροδρομικών διαδρόμων με το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται. Παράλληλα, επισήμαναν ότι η συγκεκριμένη έρευνα, θα εξετάσει το σύνολο των εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής αλλά θα εστιάσει στη γραμμή Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο και στα πλεονεκτήματα αυτής. Η εν λόγω γραμμή περιλαμβάνει αστικό (εντός του λεκανοπεδίου) και υπεραστικό τμήμα. Συνδέεται με δίκτυα μέσων σταθερής τροχιάς, ποδηλατοδρόμων, περνάει από κέντρα Δήμων, κοντά από σημαντικούς πόλους ενδιαφέροντος και βέβαια συνδέει την Αθήνα με τα Μεσόγεια μια εξαιρετικά γρήγορα αναπτυσσόμενη περιοχή για το περιβάλλον της οποίας διακυβεύονται πολλά. Εκτιμάται λοιπόν ότι από την εξέταση της γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα που θα επιτρέψουν να συνταχθούν κατευθύνσεις και οδηγίες για αξιοποίηση και των άλλων εγκαταλελειμμένων γραμμών της Αττικής και της υπόλοιπης χώρας.
Ερωτηματολόγιο
Στο πλαίσιο της όλης προσπάθειας που επιχειρείται, οι επιστήμονες της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας ζητούν και τη βοήθεια των πολιτών. Έχουν φτιάξει ένα ερωτηματολόγιο θέλοντας να διερευνήσουν τις προθέσεις και τις απόψεις τους για τη μελέτη αξιοποίησης της εγκαταλελειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο, οι απαντήσεις του οποίου θα συμβάλλουν στην ενσωμάτωση των επιθυμιών και των προτάσεών των πολιτών στον σχεδιασμό. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώνεται ανώνυμα, η συμπλήρωσή του διαρκεί κατά μέσο όρο 7 λεπτά και όλα τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για ερευνητικούς σκοπούς
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν το ερωτηματολόγιο στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://atticarailtrails.uhostfull.com/
Σημαντικό αναπτυξιακό έργο
Από την πλευρά τους, τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής Πέτρος Φιλίππου όσο και ο Δήμαρχος Κορωπίου Δημήτρης Κιούσης, στις σύντομες τοποθετήσεις τους, χαιρέτισαν το εγχείρημα που αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, καθώς η συγκεκριμένη ποδηλατική διαδρομή που διασχίζει την Αττική, αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών (ο σιδηροδρομικός διάδρομος Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο θα αποτελέσει μια πρόσθετη υποδομή που θα φέρει πιο κοντά τα μέσα σταθερής τροχιάς σε κατοίκους του λεκανοπεδίου όσο και των Μεσογείων) αλλά και μετακινήσεις αναψυχής ή άθλησης, καθώς αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να έρχονται σε επαφή με τη φύση. Επιπλέον, ο κ. Φιλίππου έκανε αναφορά στο ιστορικό της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία ξεκίνησε το 1889 και σταμάτησε να λειτουργεί το 1959, ενώ επισήμανε και την ανάγκη επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου έως το Λαύριο για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Ανατολικής Αττικής Σπύρος Πάντζας και Ζαχαρίας Πελέκης, οι Δήμαρχοι Κρωπίας Δημήτρης Κιούσης και Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς, αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι και υπηρεσιακοί παράγοντες από τους υπόλοιπους δήμους της Ανατολικής Αττικής, καθώς και μέλη ποδηλατικών ομάδων και συλλόγων ποδηλατιστών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογη ενημερωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη για τους δήμους του Κεντρικού, του Δυτικού και του Βόρειου Τομέα Αθηνών από όπου διέρχεται η παλιά σιδηροδρομική γραμμή και συγκεκριμένα για τους δήμους Νέας Φιλαδέλφειας- Χαλκηδόνας, Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Νέας Ιωνίας, Ηρακλείου, Αμαρουσίου, Φιλοθέης – Ψυχικού, Χαλανδρίου και Αγίας Παρασκευής.