Πολιτική
Παρέμβαση του Παναγιώτη Κανακάκη για το νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης
Παρέμβαση σχετικά με το Σχέδιο Ενιαίου Κώδικα Αυτοδιοίκησης έκανε ο Πρόεδρος της δημοτικής κίνησης Κηφισιάς ΑΝ.Α.Σ.Α. και επικεφαλής του εκλογικού συνδυασμού Συνεργασία κ. Παναγιώτης Κανακάκης.
Συγκεκριμένα ο κ. Κανακάκης τονίζει τα εξής:
«Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Κηφισιάς (11.6.14) έθεσα υπόψη του προέδρου, την πληροφορία, ότι με ημερομηνία 3.6.2014 ο υπουργός εσωτερικών προώθησε Σχέδιο Ενιαίου Κώδικα Αυτοδιοίκησης για σχολιασμό, στην αρμόδια επιτροπή της βουλής, με κοινοποίηση και στην ΚΕΔΕ.
Εκτιμώντας ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό και άμεσης προτεραιότητας του δήμου – δημοτικού συμβουλίου μας, πρότεινα όπως το δημοτικό συμβούλιο να πάρει απόφαση στην εν λόγω συνεδρίασή του και να ζητήσει από τον υπουργό και την ΚΕΔΕ το προτεινόμενο σχέδιο, προκειμένου να ενημερωθούμε για το περιεχόμενό του και να διατυπώσουμε τις απόψεις μας ως Δήμος, αφού προηγουμένως διαβουλευτούμε και με τους δημότες, όπως προβλέπεται.
Δυστυχώς ο πρόεδρος δεν αποδέχτηκε την πρότασή μου και αρνήθηκε να την θέσει ως όφειλε, υπόψη των μελών του δημοτικού συμβουλίου.
Αναζήτησα και βρήκα το σχετικό κείμενο στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.tovima.gr με τίτλο: Η νέα βίβλος της Αυτοδιοίκησης, της κας Μπίτσικα Παναγιώτας.
Αποτελείται από 233 σελίδες και 356 άρθρα, με συνοπτικό ενημερωτικό για τον σκοπό, τι με τον ενιαίο κώδικα επιδιώκεται, τι καταργείται και τι καινούριο εισάγεται.
Ένα ενημερωτικό αρκετά αποκαλυπτικό και προβληματίζει σοβαρά, για το τι επιδιώκεται σε ότι αφορά την αυτοδιοίκηση, τουλάχιστον του Α΄ βαθμού.
Με επιφύλαξη να επανέλθω στο κείμενο αυτό, όταν αποκτήσω ολόκληρη την εισηγητική έκθεση, σημειώνω από τα όσα αναφέρει εάν αυτά έχουν αποδοθεί σωστά, ως ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα τα ακόλουθα:
Οι δήμοι κατά το σύνταγμα, είναι Αυτοδιοικητικοί Οργανισμοί, δεν λειτουργούν βεβαίως εν κενό, επηρεάζονται από την κυβερνητική και κοινοτική πολιτική, αλλά σε καμιά περίπτωση, δεν αποτελούν πεδίο της πολιτικής και των δύο. Εάν οι κυβερνώντες θέλουν ένα τέτοιο ρόλο για την αυτοδιοίκηση, κάτι που το θεωρώ απαράδεκτο, θα πρέπει να περιμένουν αναθεώρηση του συντάγματος.
Οι δήμοι πρέπει να μπορούν να διαχειρίζονται προγράμματα από ίδιους πόρους κυβερνητικούς και κοινοτικούς, σε καμία όμως περίπτωση ο κώδικας δεν θα αλλάζει για να προσαρμόζεται στο τι απαιτεί το Α και το Β πρόγραμμα.
Όπως το κείμενο μας λέει, καταργεί τις ενιαίες σχολικές επιτροπές και την επιτροπή διαβούλευσης, παρέχοντας αιτιολογήσεις απαράδεκτες, αλλά και σε μεγάλο βαθμό και προσβλητικές για τα μέλη των συγκεκριμένων επιτροπών.
Για την επιτροπή διαβούλευσης μας λέει, ότι καταργείται για δύο λόγους:
Διότι πολλές φορές ενεργεί ως υποχείριο διαφόρων δημοτικών παρατάξεων
Διότι εμποδίζει, καθυστερεί τη λήψη αποφάσεων επί μειζόνων ζητημάτων όπως το επιχειρησιακό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό.
Για τις σχολικές επιτροπές εκείνες του νόμου 1996 (Σχολικές Επιτροπές και τα Σχολικά Συγκροτήματα) και του 2010 Ενιαίες Σχολικές Επιτροπές, μία για την πρωτοβάθμια και μία για την δευτεροβάθμια, ως αιτία αναφέρει:
Για μεγαλύτερη διαύγεια και για κακοδιοίκηση και ενδεχόμενη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος.
Χαρακτηρισμοί μειωτικοί για δημότες, που προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους.
Ενημερώνοντας εσάς και τους συμπολίτες μας, θέτω και πάλι μέσω του δημάρχου το αίτημα, για να το συζητήσουμε άμεσα στο δημοτικό συμβούλιο.
Το οφείλουμε στους δημότες που συγκρότησαν τα προαναφερθέντα όργανα που σήμερα οι «εμπνευστές» του ενιαίου κώδικα τους κατηγορούν για κακοδιοίκηση και αδιαφάνεια.
Το οφείλουμε στην τοπική αυτοδιοίκηση και στους πολίτες, γιατί οι σχεδιαστές του ενιαίου κώδικα, αγνόησαν προκλητικά τα θεσμικά όργανα της αυτοδιοίκησης».