Πολιτική
Τι απαντάει για τη στάθμευση στο Ο.Τ. 150 της Νέας Ιωνίας
H Περιφέρεια ρίχνει το μπαλάκι στην Πολεοδομία
Αναρμόδια δηλώνει η Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής αναφορικά με την επιβολή κυρώσεων για τη στάθμευση οχημάτων σε δύο ακάλυπτους χώρους της Νέας Ιωνίας μεταθέτοντας τη σχετική ευθύνη στην Πολεοδομία Βόρειου Τομέα, στην έγγραφη απάντησή της προς την Ένωση Επιχειρηματιών Σταθμών Αυτοκινήτων Νομού Αττικής (ΕΕΣΑΝΑ) και το Δήμο Νέας Ιωνίας.
Θυμίζουμε πως η Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας δέχτηκε δύο καταγγελίες από την ΕΕΣΑΝΑ για παράνομη χρήση δύο οικοπέδων στη Νέα Ιωνία ως γκαράζ και συγκεκριμένα για το δημοτικό χώρο του Οικοδομικού Τετραφώνου 150 αλλά και για το οικόπεδο στις οδούς Μητροπολίτου Τιμοθέου και Δέρκων (γνωστό και ως οικόπεδο “Adams”). Η καταγγελία της Ένωσης ήταν πως και οι δύο χώροι χρησιμοποιούνται χωρίς να υπάρχει σχετική άδεια ως χώροι στάθμευσης από τους πολίτες, κάτι που πλήττει τις επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα προσφέροντας τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Θυμίζουμε εδώ ότι είχαμε γράψει σε πρόσφατο φύλλο για τα εξώδικα που έχουν στείλει στο Δήμο Νέας Ιωνίας δύο εταιρείες που εκμεταλλεύονται το πάρκινγκ της οδού Αλατσάτων σχετικά με τη στάθμευση αυτοκινήτων στο Οικοδομικό Τετράγωνο 150.
• Η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας
Η Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας λοιπόν μετά τις καταγγελίες της Ένωσης είχε ζητήσει γνωμάτευση της Νομικής της Υπηρεσίας σχετικά με το αν νομιμοποιείται η Διεύθυνση να επεμβαίνει σε οικόπεδα όπου γίνεται αυθαίρετη ή μη ελεγχόμενη στάθμευση σφραγίζοντας τις εισόδους τους καθώς και αν μπορεί να γίνεται αυτή η παρέμβαση με μέσα και υλικά που θα προσφέρουν ιδιώτες. Στην γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας αναφέρεται με σαφήνεια ότι “σταθμός αυτοκινήτων ο οποίος εμπίπτει στις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 455/1976 και συνεπώς χρήζει αδειοδότησης σύμφωνα με τους όρους του εν λόγω Π.Δ. δεν είναι οποιοσδήποτε χώρος στον οποίο σταθμεύουν αυτοκίνητα αλλά ο χώρος στον οποίο ασκείται επιχείρηση εκμετάλλευσης για τη στάθμευση τουλάχιστον 10 αυτοκινήτων (σ.σ. παραθέτεται και απόφαση του ΣτΕ 2998/2008, σκέψη 3)”. Η Νομική Υπηρεσία καλεί την Διεύθυνση Μεταφορών να εξετάσει αν στα οικόπεδα ασκείται από το Δήμο ή κάποιον τρίτο επιχείρηση εκμετάλλευσης για τον προσπορισμό κέρδους.
Αν διαπιστωθεί ότι υπάρχει επιχείρηση θα πρέπει να εφαρμοστεί η Υπουργική Απόφαση 32279/1990/2009 του Υπουργού Μεταφορών με την οποία καθορίζονται οι λεπτομέρειες του τρόπου σφράγισης των εγκαταστάσεων σταθμών αυτοκινήτων. Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως η Νομική Υπηρεσία προειδοποιεί τη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας πως δεν μπορεί να αναθέσει σε ιδιώτες τη σφράγιση του χώρου καθώς η ανάθεση αυτή θα συνιστούσε “παράνομη εκχώρηση κρατικής αρμοδιότητας”. Βέβαια σήμερα και στους δύο επίμαχους χώρους (Ο.Τ. 150 και adams) διαπιστωμένα δεν υπάρχει επιχείρηση εκμετάλλευσης ούτε από το Δήμο αλλά ούτε και από ιδιώτη. Σε αυτήν την περίπτωση η Νομική Υπηρεσία της Περιφέρειας τονίζει πως δεν μπορούν να εφαρμοστούν οι διαδικασίες σφραγίσεως που προβλέπονται στην παραπάνω ΚΥΑ, αλλά οι διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας που ορίζουν τα σχετικά με την επιβολή κυρώσεων για παράνομη χρήση γηπέδου. Οι συγκεκριμένες διατάξεις εφαρμόζονται με ευθύνη της Πολεοδομικής Υπηρεσίας και όχι της Διεύθυνσης Μεταφορών την οποία η Νομική Υπηρεσία κρίνει ως αναρμόδια για τη σφράγιση ακάλυπτων ιδιωτικών χώρων. Με βάση λοιπόν τη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας η Διευθύντρια της Διεύθυνσης Μεταφορών κα Δήμητρα Παπαθανασίου στην έγγραφη απάντησή της προς την ΕΕΣΑΝΑ και το Δήμο υπογραμμίζει πως “οι όποιες διατάξεις επιβολής κυρώσεων για παράνομη χρήση οικοπέδου εφαρμόζονται με ευθύνη της Πολεοδομικής Υπηρεσίας και όχι της Υπηρεσίας μας”. Και ακολούθως καλεί την Πολεοδομία να προχωρήσει στις κατά την κρίση της ενέργειες. Έτσι λοιπόν τώρα αναμένεται η κρίση της Πολεοδομίας Βόρειου Τομέα για το ζήτημα.