Πολιτική
Υποβάλλεται από το Δήμο προς το ΚΑΠΕ
Πρόταση για διαδρομή πεζών και ποδηλάτων στο Μαρούσι
Στη βιοκλιματική αναβάθμιση γειτονιών της πόλης, μέσω της δημιουργίας διαδρομής πεζών και ποδηλάτων που θα συνδέει τον κατακερματισμένο αστικό ιστό από τους μεγάλους υπερτοπικούς άξονες κυκλοφορίας στοχεύει ο Δήμος Αμαρουσίου με την υποβολή πρότασης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».
Η υποβολή της πρότασης προς το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών & Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο και προβλέπει τη διαδρομή πεζών και ποδηλάτων που εκτείνεται νότια της Αττικής οδού και διέρχεται από τις Πολεοδομικές Ενότητες: Αγίου Θωμά, Παραδείσου, και Πολυδρόσου.
Ειδικότερα η διαδρομή αποτελείται από τις οδούς:
Ερατούς, Φαιάκων, Αμαρυσίας Αρτέμιδος,(από Φαιάκων έως Λ. Κηφισίας), Παραδείσου (από Λ. Κηφισίας έως Καραολή & Δημητρίου) Καραολή και Δημητρίου, Πηγάσου (από Αμαρουσίου-Χαλανδρίου έως Σάμου), Σάμου (από Πηγάσου έως Φραγκοκλησιάς), Φραγκοκλησιάς (από Σάμου έως Ευζώνων) και Ευζώνων (από Αττική Οδό ως Φραγκοκλησιάς).
Στην τοποθέτηση του ο Δήμαρχος κ. Γιώργος Πατούλης σημείωσε ότι «η δημιουργία της διαδρομής πεζών και ποδηλάτων αποσκοπεί στη επίτευξη της συνεκτικότητας εντός του Δήμου, ώστε η κίνηση των κατοίκων και των επισκεπτών να γίνεται απρόσκοπτα και με ασφάλεια και να μην υπάρχουν περιοχές απομονωμένες. Επίσης στη βελτίωση του μικροκλίματος με ανάπλαση συγκεκριμένων δρόμων από βιοκλιματικής άποψης και στην επίτευξη συνθηκών θερμικής άνεσης, τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες”. Παράλληλα υπογράμμισε πως με την αναβάθμιση των δρόμων με βάση αισθητικά κριτήρια και τη δημιουργία περιοχών με συγκεκριμένο και αναγνωρίσιμο ύφος και χαρακτήρα, θα διευκολυνθεί και η χρήση του ποδηλάτου με αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης από τη χρήση του αυτοκινήτου. “Απώτερος στόχος μας”, κατέληξε ο κ. Πατούλης, “είναι η διαδρομή αυτή να επεκταθεί σε ολόκληρο το Δήμο”.
Οι παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν αφορούν:
Στη δημιουργία λωρίδας ποδηλατόδρομου πλάτους 1.50μ κατασκευασμένη από ψυχρή χρωματιστή άσφαλτο με φωτοκαταλυτική τελική επίστρωση.
Στον περιορισμό της λωρίδας κίνησης των οχημάτων στα 3.50μ, ώστε να είναι επαρκής και ασφαλής η διέλευση των οχημάτων χωρίς όμως να χάνεται πολύτιμος χώρος. Όταν ο δρόμος είναι διπλής κατεύθυνσης, τότε το συνολικό πλάτος των δυο λωρίδων κίνησης είναι 6,50 μ. Τοποθέτηση ψυχρής ασφάλτου με φωτοκαταλυτική τελική επίστρωση.
• Στη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και κάλυψη τους με ψυχρά υλικά πλακοστρώσεων, τα οποία έχουν υψηλή ανακλαστικότητα στην ηλιακή ακτινοβολία και υψηλό συντελεστή εκπομπής υπέρυθρης ακτινοβολίας.
• Στη χρήση αντίστοιχων υλικών και για την διαδρομή των Ατόμων με Αναπηρία.
• Στην αντικατάσταση του φθαρμένου αστικού εξοπλισμού με νέο, κατασκευασμένο από υλικά φιλικά στο περιβάλλον και τοποθετημένο κοντά στα κράσπεδα των πεζοδρομίων, ώστε να μην εμποδίζεται η κίνηση των πεζών. Ο νέος αστικός εξοπλισμός θα επιλεγεί με κριτήρια οικονομικά και αισθητικά. Σε συνδυασμό με τα υλικά εδαφοκάλυψης θα δίνουν στον κάθε δρόμο ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα.
• Στο σχεδιασμό θέσεων στάθμευσης, στο πεζοδρόμιο απέναντι από τον ποδηλατόδρομο, ώστε να μην γίνεται άναρχα η στάθμευση αλλά και να προστατεύονται οι ποδηλάτες.
• Στην ενίσχυση αστικού πρασίνου με δέντρα τα οποία αντέχουν στις συνθήκες ρύπανσης και τα οποία δεν απαιτούν ιδιαίτερες εργασίες συντήρησης. Η πυκνή φύτευση, πέραν της περιβαλλοντικής αναβάθμισης, δημιουργεί ένα φυσικό πράσινο όριο στην άκρη του πεζοδρομίου ανάμεσα στο χώρο κίνησης πεζών και οχημάτων. Σε δρόμους που δεν υπάρχει επαρκής χώρος θα τοποθετηθούν στοιχεία αστικού εξοπλισμού συνδυασμένα με πράσινο ( για παράδειγμα καθιστικό με θέση για φυτά). Όπου υπάρχει η δυνατότητα θα κατασκευαστούν παρτέρια με φυτά, τα οποία θα διαχωρίσουν τη λωρίδα του ποδηλατόδρομου από την λωρίδα κίνησης των αυτοκινήτων.
• Στη χρήση στοιχείων σκιασμού (πέργκολες) σε σημεία των πεζοδρομίων που υπάρχει χώρος και που υπάρχει ανάγκη προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία.
• Στη χρήση φωτοβολταϊκών πανέλων σε περιορισμένα σημεία, όπως σε στάσεις, για τη συλλογή ενέργειας.
• Στην κατασκευή δικτύου εναλλακτών αέρα. Πρόκειται για ένα υπεδάφιο δίκτυο εναλλαγής φυσικού αερισμού το οποίο εκμεταλλεύεται την γεωθερμία, με στόχο την αλλαγή του μικροκλίματος.
• Στην τοποθέτηση πανέλων εκτροπής ανέμου στις διασταυρώσεις των οδών, έτσι ώστε να συλλέγεται ο άνεμος από τους δρόμους που βρίσκονται στην κατεύθυνση ροής ανέμου και να τον εκτρέπεται στους δρόμους που δεν έχουν επαρκή αερισμό.
• Στον έλεγχο του οδοφωτισμού με ενίσχυση του όπου απαιτηθεί.
Τα δίκτυα όμβριων υδάτων δεν θα τροποποιηθούν ως προς το υψόμετρο τους αλλά μπορεί να μετακινηθούν στο επίπεδο της οδού λόγω των διαπλατύνσεων