Ελάτε στην παρέα μας

Πολιτική

Πολύ ενδιαφέρουσα Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Μεταμόρφωσης

Δημοσιεύθηκε

στις

Συνεργασία δήμων και ΟΑΣΑ για τη

βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών 

Την αδήριτη ανάγκη του επανασχεδιασμού των δημοσίων συγκοινωνιών στα Βόρεια Προάστια (αλλά και γενικότερα στο Λεκανοπέδιο), με επίκεντρο τους Σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, του ΗΣΑΠ και του Προαστιακού, εξέφρασαν όσοι πήραν το λόγο στην πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα που διοργάνωσαν πρόσφατα ο Δήμος Μεταμόρφωσης και ο Σύνδεσμος για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Πόλεων (ΣΒΑΠ), με θέμα: “Προβλήματα και προοπτικές των Δημόσιων Συγκοινωνιών στο Βόρειο Τομέα Αττικής – Διαδημοτική συνεργασία Δημοτικών Συγκοινωνιών και σύνδεση με τα μέσα σταθερής τροχιάς”.

Στην εκδήλωση τοποθετήθηκαν τόσο εκπρόσωποι δήμων της περιοχής μας, όσο και άνθρωποι που έχουν επαγγελματικό ή επιστημονικό αντικείμενο τις Δημόσιες συγκοινωνίες.

• Π. Καμάρας: «Να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος»
Το συντονισμό της Ημερίδας, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Μεταμόρφωσης είχε ο κ. Παύλος Καμάρας, Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου και πρώην Δήμαρχος Πεύκης, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Θεωρώ ότι είναι μία σημαντική εκδήλωση, για ένα πολύ σημαντικό θέμα που ελάχιστα έχει αντιμετωπιστεί με την σοβαρότητα που πρέπει. Πλήθος φορέων εμπλέκονται στις συγκοινωνίες, χωρίς μεταξύ τους συντονισμό, με αποτέλεσμα να μην έχει υπάρξει ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός για τους 68, πλέον, δήμους της Αττικής.  Στόχος αυτής της ημερίδας, σε συνέχεια αυτής που είχε γίνει στο Δήμο Λυκόβρυσης- Πεύκης είναι να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς.» Στη συνέχεια πήραν τον λόγο οι δύο Δήμαρχοι που βρέθηκαν στο Συνεδριακό Κέντρο ο οικοδεσπότης δήμαρχος Μεταμόρφωσης, κ. Μιλτιάδης Καρπέτας και ο ομόλογός του από την Λυκόβρυση – Πεύκη, κ. Δημήτρης Φωκιανός. Οι δύο άντρες στάθηκαν στη σημαντικότητα του θέματος και τόνισαν ότι η οικονομική κρίση είναι μία καλή ευκαιρία για να επανασχεδιαστούν οι συγκοινωνίες και να παραμεριστεί το αυτοκίνητο.  

• Ρεαλιστική καταγραφή από την Μαρία Λυμπέρη
Μετά το σύντομο χαιρετισμό των δύο Δημάρχων πήρε τον λόγο η κα Μαρία Λυμπέρη, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής στο Δήμο Μεταμόρφωσης. Η κα Λυμπέρη στην εισήγησή της έκανε λεπτομερή καταγραφή τόσο των δρομολογίων των δημόσιων συγκοινωνιών που υπάρχουν στην περιοχή μας όσο και των δημοτικών συγκοινωνιών που λειτουργούν στους δήμους. Μεταξύ άλλων επισήμανε: «Αν και λειτουργούν, αριθμητικά, αρκετές γραμμές στην πόλη της Μεταμόρφωσης, επειδή είναι μεγάλη η έκτασή του, έχει ιδιόμορφη οικιστική ανάπτυξη και τεμαχίζεται από την Εθνική Οδό και την Αττική Οδό, υπάρχουν αρκετές περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από τις Δημόσιες Συγκοινωνίες. Αλλά και εκεί που υπάρχει Συγκοινωνία, όταν αυτή εκτελείται με συχνότητα κατά μέσο όρο ανά 45 – 60 λεπτά, συνιστά αναποτελεσματική Συγκοινωνία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην επιλέγουν αυτές τις Συγκοινωνίες και να βλέπουμε τα λεωφορεία να περνάνε άδεια από κόσμο.» Ολοκληρώνοντας την εμπεριστατωμένη τοποθέτησή της η κα Λυμπέρη, υπογράμμισε την αναγκαιότητα της συνεργασίας των δήμων με τον ΟΑΣΑ για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, για την εξοικονόμηση οικονομικών και περιβαλλοντικών πόρων. Επίσης, συμπλήρωσε ότι προφανώς το Συγκοινωνιακό Δίκτυο διαμορφώθηκε με σκοπό να εξυπηρετεί όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές αλλά χρειάζεται ένας επανασχεδιασμός, ο οποίος θα στοχεύει στη σύνδεση με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, όπως αυτά αναπτύχθηκαν στην Αττική.    

• Διευθυντής ΟΑΣΑ: «Ναι στη συνεργασία με τους δήμους»
Ο Διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), κ. Δημήτρης Αποστολίδης, παρουσίασε τις αρμοδιότητες του Οργανισμού σε ολόκληρη πλέον την Αττική και όχι μόνο την Αθήνα. Επίσης, τάχθηκε υπέρ της πρότασης της κας Λυμπέρη για να ξεκινήσει ο διάλογος ανάμεσα στον οργανισμό και τους δήμους του Βόρειου Τομέα της Αθήνας. Μάλιστα, σε εκείνο το σημείο η Αντιδήμαρχος πρότεινε να φιλοξενήσει η Μεταμόρφωση αυτήν τη συνάντηση, η οποία θα πρέπει να πραγματοποιηθεί άμεσα. Ο κ. Αποστολίδης αντιπρότεινε οι συζητήσεις να γίνουν μεμονωμένα ανά δήμο και ΟΑΣΑ, γιατί αν συναντηθούν όλοι οι εκπρόσωποι των δήμων ταυτόχρονα με τον ΟΑΣΑ τότε θα είναι δύσκολο να βγάλουν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα. Τελικά, αποφασίστηκε να ξεκινήσουν οι μεμονωμένες συζητήσεις και όπου χρειάζεται, επειδή το θέμα των Συγκοινωνιών είναι ευρύτερο, να υπάρξουν και συναντήσεις μεταξύ γειτονικών δήμων και εκπροσώπων του Οργανισμού.     

• Δημοτική συγκοινωνία πρότυπο στο Μαρούσι
Την ευκαιρία να ενημερωθεί για την λειτουργιά των δημοτικών συγκοινωνιών στους Δήμους Αμαρουσίου και Χαλανδρίου είχε στη συνέχεια το κοινό. Τη δημοτική συγκοινωνία – πρότυπο του δήμου Αμαρουσίου παρουσίασε ο Πρόεδρος του αντίστοιχου Νομικού Προσώπου, κ. Γιώργος Ζήκος. Μεταξύ άλλων ο κ. Ζήκος ενημέρωσε ότι τα 22 λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας του Αμαρουσίου πραγματοποιούν 250 δρομολόγια ημερησίως, μετακινώντας 20.000 επιβάτες, διανύοντας 3.500 χλμ. καθημερινά. Αν αναγάγουμε τα ημερήσια στοιχεία σε ετήσια, τότε βλέπουμε ότι η Δημοτική Συγκοινωνία του Αμαρουσίου μετακινεί 7 εκ. επιβάτες τον χρόνο. Όπως είπε, μόλις το 1,5% των δρομολογίων δεν πραγματοποιείται, ενώ οι καθυστερήσεις μετρημένα συμβαίνουν στα 11 από τα 250 δρομολόγια και αυτές είναι περί των 6 λεπτών. Αναφερόμενος και στα οικονομικά δεδομένα, ο κ. Ζήκος ενημέρωσε ότι με μεθοδευμένες κινήσεις της διοίκησης το κόστος της Δημοτικής Συγκοινωνίας έχει μειωθεί από τα 5,8 εκ. ευρώ στα περίπου 2,5 εκ. ευρώ. Αντίστοιχα, τη συγκοινωνία του Δήμου Χαλανδρίου παρουσίασε ο κ. Παναγιώτης Βάσιος, πρώην Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών. Ο κ. Βάσιος στάθηκε κυρίως στο γεγονός ότι εντός των ορίων της πόλης λειτουργούν 5 σταθμοί του ΜΕΤΡΟ και του Προαστιακού, κανένας όμως δεν συνδέει το κέντρο του Χαλανδρίου. Για αυτό ο πρώην Αντιδήμαρχος ζήτησε να υπάρξει καλύτερη συνεργασία με τον ΟΑΣΑ.  

• Το μέγεθος του προβλήματος (και) δια στόματος
 Συγκοινωνιολόγου  Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με την εισήγηση του  Καθηγητή Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), Συγκοινωνιολόγου, κ. Αντώνη Σταθόπουλου,ο οποίος παρουσίασε με μία σειρά από σλάιντς το καθεστώς της Συγκοινωνίας στον Βόρειο Τομέα της Αθήνας. Ο Καθηγητής με στοιχεία παρουσίασε τον χρόνο που χρειάζεται για να κάνεις μία μετακίνηση με μέσα μεταφοράς σε σχέση με τον χρόνο που κάνεις με το αυτοκίνητο κι έδωσε ανάγλυφα την εικόνα του σοβαρού προβλήματος που υπάρχει. Εξήγησε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι το Συγκοινωνιακό Δίκτυο έχει δημιουργηθεί με βασική φιλοσοφία την ένωση των περιοχών της περιφέρειας με το κέντρο της Αθήνας και όχι με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς.

• Γραμμές Δημοτικών Συγκοινωνιών στον Βόρειο Τομέα Αθηνών
Μεταμόρφωση: Δεν λειτουργεί
Νέα Ιωνία: 3 Γραμμές
Ηράκλειο: 2 Γραμμές
Γαλάτσι: 1 Γραμμή
Λυκόβρυση – Πεύκη: 2 Γραμμές
Μαρούσι: 6 Γραμμές
Κηφισιά: Δεν λειτουργεί
Βριλήσσια: 3 Γραμμές
Χαλανδρίου: 3 Γραμμές
Φιλοθέη – Ψυχικού: 1 Γραμμή
Αγία Παρασκευή: Δεν λειτουργεί

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ