Πολιτισμός
Εγκαίνια της έκθεσης εικαστικών έργων του Χρήστου Αντωναρόπουλου
Εγκαίνια της μεγάλης αντιπροσωπευτικής έκθεσης του σύγχρονου ζωγράφου, Χρήστου Αντωναρόπουλου πραγματοποιήθηκαν
την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου στην κατάμεστη Αίθουσα Εκδηλώσεων της Ελληνογερμανικής Αγωγής
Η έκθεση περιελάμβανε έργα από όλο το φάσμα της δημιουργικής πορείας του καλλιτέχνη,
ενώ παράλληλα παρουσιάστηκε και το βιβλίο με τη δουλειά του υπό τον τίτλο «Χρήστος
Αντωναρόπουλος, Έργα 1980 – 2024» από τις Εκδόσεις Νίκας.
Την εκδήλωση άνοιξε η Διευθύντρια Γυμνασίου της Ελληνογερμανικής Αγωγής, Κυριακή
Πετρέα, τονίζοντας ότι η παρουσία της τέχνης σε κάθε σημείο του σχολείου αποτελεί
αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών. Μιλώντας για την παιδευτική
αξία του έργου του Χρήστου Αντωναρόπουλου, στάθηκε σε ένα απόσπασμα συνέντευξης
του ίδιου του ζωγράφου, ο οποίος όρισε το ταλέντο ως εξής «Ταλέντο είναι η ασίγαστη, η
άσβεστη επιθυμία να εκφραστεί κανείς μέσα από ένα μέσο, είτε είναι η μουσική είτε ο
λόγος είτε η ζωγραφική. Ταλέντο δεν είναι δεξιοτεχνία. Όταν δεν τα παρατάς παρά τις
αντιξοότητες αυτό είναι ταλέντο. Το ταλέντο είναι μία ανάγκη».
Για τα εικαστικά στάδια που ο Χρήστος Αντωναρόπουλος μέχρι σήμερα διήνυσε, καθώς
και για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κάθε δημιουργικής του περιόδου μίλησε κατά τη
διάρκεια της εκδήλωσης η Ιστορικός Τέχνης και Θεωρίας του Πολιτισμού, Αθηνά Σχινά,
γνωρίζοντας εις βάθος και διαχρονικά το έργο του.
Η κυρία Σχινά μίλησε για έναν καλλιτέχνη τολμηρό, ο οποίος δημιουργεί διάλογο ανάμεσα στα πρότυπα και την
απόσταση που τα χωρίζει από το παρόν και τη σημερινή εποχή, για έναν καλλιτέχνη που
εκφράζει τις αγωνίες, τις ανάγκες, τα ερωτήματα και τα ζητήματα που τίθενται σήμερα, ενώ
παράλληλα ασκεί έμμεση κοινωνική κριτική. Κατά την παρουσίασή της επιχείρησε μία
διάκριση των περιόδων του έργου του Χρήστου Αντωναρόπουλου, ο οποίος σε γενικές
γραμμές θα μπορούσε να τοποθετηθεί στο κίνημα του νεοεξπρεσιονισμού. Αναφέρθηκε
στην πρώτη περίοδο, κατά την οποία τη σκέψη και την έκφραση του καλλιτέχνη
καταλαμβάνουν θέματα που αντλούνται από τον διάλογο του ανθρώπου με τη φύση, από
τον διάλογο της κίνησης και της χειρονομίας αφ’ ενός και της στατικότητας αφ’ ετέρου.
Ολοκληρώνοντας την ενότητα αυτή, ο Αντωναρόπουλος περνά στη συνομιλία με τα
μεσαιωνικά πρότυπα, αντλώντας έμπνευση από το Βυζάντιο, την Αναγέννηση και το
Μπαρόκ.
Η τρίτη περίοδος των έργων του Αντωναρόπουλου σηματοδοτείται από τη
χρήση led φώτων και blacklights, τα οποία δημιουργούν την αίσθηση μιας υπεριώδους
ακτινοβολίας. Το μυστηριακό φθορίζον φως επιστρατεύεται στα έργα που συνδέουν τον
δημιουργό με την pop art μέσα από γνώριμες φιγούρες. Η τελευταία ενότητα έργων
αποτυπώνει το επίπλαστο των γιορτών και των επετείων που χάνονται μετά την
παρέλευσή τους χωρίς να αφήσουν τίποτα στην κοινή συνείδηση. Η κυρία Σχινά επίσης
αναγνώρισε τη χειρονομιακή ελευθερία την οποία ο δημιουργός επιστρατεύει, για να
επανεγγράψει αυτά με τα οποία θέλει να συνδεθεί, το παλίμψηστο ως βασική τεχνική των
έργων του, καθώς πίσω από τη φθορά του πρώτου στρώματος ανακαλύπτεται μία νέα
εικόνα. Ανέφερε ότι ο Αντωναρόπουλος «παλεύει» με τα υλικά, επιχειρεί συνεχώς αλλαγές
και δημιουργεί ενότητες.
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, λαμβάνοντας τον λόγο για σύντομο χαιρετισμό, ευχαρίστησε την
Ελληνογερμανική Αγωγή για τη φιλόξενη διάθεση απέναντι σε κάθε καλλιτεχνικό γεγονός
που πραγματοποιείται στους χώρους του σχολείου και για τη διοργάνωση της έκθεσης των
έργων του, καθώς και την κυρία Σχινά, η οποία, όπως είπε, «έκανε μια βαθιά ανατομία του
καλλιτεχνικού σύμπαντος που επιχειρώ να δημιουργήσω».
Ανάμεσα στους επισκέπτες της έκθεσης διακρίναμε την Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας,
Έρρικα Πρεζεράκου, τον Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής, Γιάννη Σελίμη,
την Αντιδήμαρχο Παιδείας, προσχολικής αγωγής, οικογένειας και διά βίου μάθησης του
Δήμου Παλλήνης, Φιλίτσα Δασκαλάκη, τον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της Ένωσης
Δημάρχων Αττικής, Βασίλη Γιαννακόπουλο, τον γλύπτη και Καθηγητή της Ανωτάτης
Σχολής Καλών Τεχνών, Θεόδωρο Παπαγιάννη, τις δημοσιογράφους Ευάννα Βενάρδου,
Κατερίνα Λυμπεροπούλου, Ειρήνη Ορφανίδου, Ελεονώρα Ορφανίδου, Μαργαρίτα
Πουρνάρα, Άννα Ρούτση, Δέσποινα Σαββοπούλου, Βάσω Τζεβελέκου, Ζέτα Τζιώτη, τους
δημοσιογράφους Γιάννη Ευαγγελίδη και Παύλο Μεθενίτη, τον δικηγόρο και συλλέκτη Πάρη
Τσεβά, τον ποινικολόγο Δημήτρη Ιωαννίδη και πλήθος κόσμου.
Διάρκεια έκθεσης: 6 – 15 Νοεμβρίου 2024
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 10.00 – 20.00, Σάββατο – Κυριακή 10.00 – 14.00
-
Ιλίου3 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ελλάδα3 years ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις2 weeks ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ειδήσεις1 week ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Κεντρικό Θέμα1 week ago
ΣΤΑΣΥ για το συμβάν στον συρμό του ΗΣΑΠ: Στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών – Αναζητείται το αίτιο