Connect with us

Πολιτισμός

Μουσική‭ ‬παράσταση‭ ‬και‭ ‬αφήγηση‭ ‬στο‭ ‬Ηράκλειο‭ ‬Αττικής

Published

on


Η‭ ‬Βιβλιοθήκη‭ ‬του‭ ‬Δήμου‭ ‬Ηρακλείου‭ ‬Αττικής‭ ‬και‭ ‬οι‭ ‬Σύλλογοι‭ ‬Γονέων‭ & ‬Κηδεμόνων‭ ‬8ου,‭ ‬1ου‭  &  ‬3ου‭  ‬Δημοτικών‭ ‬Σχολείων‭ ‬στο‭ ‬πλαίσιο‭  ‬του‭ ‬εορτασμού‭ ‬για‭ ‬την‭ ‬Παγκόσμια‭ ‬Ημέρα‭ ‬Παιδικού‭ & ‬Εφηβικού‭ ‬βιβλίου,‭ ‬συνδιοργάνωσαν‭ ‬μια‭  ‬μουσική‭ ‬παράσταση‭ ‬και‭ ‬αφήγηση‭ ‬με‭ ‬ιστορίες‭ ‬του‭ ‬Αισώπου‭ ‬για‭ ‬τους‭ ‬μαθητές‭ ‬των‭ ‬Α‭΄‬,‭ ‬Β‭΄‬ τάξεων.‭   
Η‭ ‬παράσταση‭ ‬με‭ ‬τίτλο‭ «‬ΑΙΣΩΠΟΥ‭ ‬ΗΧΟΙ‭»‬ πραγματοποιήθηκε‭  ‬από‭ ‬την‭ ‬Σοφήλια‭ ‬Τσορτέκη‭ (‬αφήγηση,‭ ‬τραγούδι‭) ‬και‭ ‬Φωτεινή‭ ‬Τσακνάκη‭ (‬τραγούδι,‭ ‬μαντολίνο,‭ ‬κιθάρα,‭ ‬μελλόντικα,‭ ‬φλάουτο‭)‬.‭ ‬Μέσα‭ ‬από‭ ‬ένα‭ ‬εξαιρετικό‭ ‬και‭ ‬απολαυστικό‭ ‬συνδυασμό‭ ‬παράστασης,‭ ‬μουσικής,‭ ‬τραγουδιού‭ ‬και‭ ‬χάρης‭ ‬με‭ ‬μία‭ ‬εντυπωσιακή‭ ‬εκφραστικότητα,‭ ‬λεκτική‭ ‬και‭ ‬μη,‭ ‬της‭ ‬αφηγήτριας‭ ‬και‭ ‬της‭ ‬μουσικού‭ ‬καθώς‭ ‬και‭ ‬μέσα‭ ‬από‭ ‬ένα‭ ‬διαδραστικό‭ ‬και‭ ‬αλληλεπιδραστικό‭ ‬παιγνίδι‭ ‬με‭ ‬πρωταγωνιστές‭ ‬τα‭ ‬ίδια‭ ‬τα‭ ‬παιδιά,‭ ‬γνώρισαν‭ ‬σε‭ ‬μικρούς‭ ‬και‭ ‬μεγάλους‭ ‬μέσα‭ ‬από‭ ‬τους‭ ‬μύθους‭ ‬του‭ ‬Αισώπου‭  ‬την‭ ‬ομορφιά‭ ‬και‭ ‬την‭ ‬αξία‭ ‬της‭ ‬αρχαιοελληνικής‭ ‬λαϊκής‭ ‬σοφίας.‭  ‬Αλλά‭  ‬παράλληλα‭  ‬με‭ ‬τις‭  ‬εικόνες‭ ‬και‭ ‬τα‭ ‬ερεθίσματα‭ ‬ανακάλυψαν‭ ‬σημαντικές‭ ‬αξίες‭ ‬για‭ ‬τη‭ ‬ζωή.‭ ‬Η‭ ‬παράσταση‭ ‬αφύπνισε‭ ‬τη‭ ‬φαντασία‭ ‬των‭ ‬παιδιών‭ ‬και‭  ‬τους‭ ‬έδωσε‭ ‬το‭ ‬έναυσμα‭ ‬να‭ ‬εκφραστούν‭ ‬και‭ ‬να‭ ‬μάθουν‭ ‬μέσα‭ ‬σε‭ ‬κλίμα‭ ‬ομαδικής‭ ‬χαράς,‭ ‬ρυθμικών‭ ‬χειροκροτημάτων‭ ‬και‭ ‬αγαλλίασης‭ ‬πολυάριθμων‭ ‬παιδιών‭ ‬και‭ ‬γονέων.‭  
Οι‭ ‬μύθοι‭ ‬που‭ ‬αναφέρθηκαν‭ ‬είναι‭ ‬οι‭ ‬κάτωθι:‭ «‬Ο‭ ‬Τζίτζικας‭ ‬και‭ ‬ο‭ ‬Μέρμηγκας‭»‬,‭ «‬Το‭ ‬Κοράκι‭ ‬και‭ ‬η‭ ‬Αλεπού‭»‬,‭ «‬Το‭ ‬Λελέκι‭ ‬και‭ ‬η‭ ‬Αλεπού‭»‬,‭ «‬Το‭ ‬Λιοντάρι‭ ‬και‭ ‬το‭ ‬Κουνούπι‭»‬,‭ «‬Η‭ ‬Κοιλιά‭ ‬και‭ ‬τα‭ ‬Πόδια‭»‬,‭ «‬Η‭ ‬Αλεπού‭ ‬με‭ ‬τη‭ ‬κομμένη‭ ‬Ουρά‭»‬,‭ «‬Ο‭ ‬Γάιδαρος‭ ‬και‭ ‬τα‭ ‬Βιβλία‭»‬ και‭ «‬Το‭ ‬Κουνάβι‭»‬.

   
Η‭ ‬σημασία‭ ‬των‭ ‬‘Μύθων‭ ‬του‭ ‬Αισώπου‭’‬ σήμερα

Ο‭ ‬Πρόεδρος‭ ‬του‭ ‬Συλλόγου‭ ‬του‭ ‬8ου‭ ‬Δημοτικού‭ ‬Σχολείου‭ ‬Δρ.‭ ‬Γεωργίου‭ ‬Δαρεμάς‭ ‬στην‭ ‬ομιλία‭ ‬του‭ ‬τόνισε,‭ ‬μεταξύ‭ ‬άλλων,‭ ‬τα‭ ‬εξής‭ ‬για‭ ‬το‭ ‬θέμα:‭ «‬….Οι‭ ‬‘Μύθοι‭ ‬του‭ ‬Αισώπου‭’‬  διαφέρουν‭ ‬από‭ ‬τα‭ ‬σημερινά‭ ‬παραμύθια,‭ ‬υστερο-μεσαιωνικής‭ ‬προέλευσης,‭ ‬γιατί‭ ‬στοχεύουν‭ ‬στο‭ ‬‘επιμύθιο‭’‬ δηλαδή‭ ‬σε‭ ‬ένα‭ ‬ρητό‭ ‬ηθικό‭ ‬δίδαγμα‭ ‬που‭ ‬προσανατολίζει‭ ‬τους‭ ‬μικρούς‭ ‬ή‭ ‬μεγάλους‭ ‬αναγνώστες‭ ‬στον‭ ‬πανανθρώπινο‭ ‬κώδικα‭ ‬αξιών‭ ‬του‭ ‬αρχαίου‭ ‬πολιτισμού‭ ‬μας.‭ ‬Σε‭ ‬αντιδιαστολή,‭ ‬τα‭ ‬περισσότερα‭ ‬από‭ ‬τα‭ ‬σύγχρονα‭ ‬παραμύθια‭ ‬εστιάζουν‭ ‬στη‭ ‬συνταγή‭ ‬του‭ ‬‘happy‭ ‬end‭’‬,‭ ‬δηλαδή‭ ‬στην‭ ‬υλική‭ ‬και‭ ‬κοινωνική‭ ‬αποκατάσταση‭ ‬και‭ ‬επιτυχία‭ ‬του‭ ‬ήρωα‭ ‬ή‭ ‬της‭ ‬ηρωίδας,‭ ‬νομιμοποιώντας‭ ‬μια‭ ‬άνιση‭ ‬και‭ ‬ιεραρχική‭ ‬διάταξη‭ ‬της‭ ‬κοινωνίας.‭

Εντούτοις‭ ‬παλαιά‭ ‬και‭ ‬νεότερα‭ ‬παραμύθια‭ ‬συνιστούν‭  ‬την‭ ‬λαϊκή‭ «‬παραμυθία‭»‬ η‭ ‬οποία‭ ‬διαφέρει‭ ‬από‭ ‬το‭ «‬παραμύθιασμα‭»‬.‭ ‬Η‭ ‬βασική‭ ‬διαφορά‭ ‬τους‭ ‬είναι‭ ‬η‭ ‬εξής.‭ ‬Η‭ ‬μυθοποιητική‭ ‬λειτουργία‭ ‬της‭ ‬παραμυθίας‭ ‬συνιστά‭ ‬ένα‭ ‬δημιουργικό‭ ‬άνοιγμα‭ ‬της‭ ‬παιδικής‭ ‬φαντασίας‭ ‬και‭ ‬καλλιεργεί‭ ‬την‭ ‬πνευματική‭ ‬ικανότητα‭ ‬να‭ ‬φανταζόμαστε‭ ‬εναλλακτικούς,‭ ‬διαφορετικούς‭ ‬κόσμους‭ ‬πέρα‭ ‬από‭ ‬το‭ ‬τετριμμένο.‭ ‬Το‭ ‬‘παραμύθιασμα‭’‬ αντιθέτως‭ ‬αποτελεί‭ ‬μια‭ ‬τεχνική‭ ‬της‭ ‬εξουσίας,‭ ‬των‭ ‬κυβερνώντων,‭ ‬προκειμένου‭ ‬να‭ ‬κλείνει‭ ‬ο‭ ‬διανοητικός‭ ‬ορίζοντας‭ ‬των‭ ‬ανθρώπων‭ ‬και‭ ‬να‭ ‬πιστεύουν‭ ‬ότι‭ ‬ο‭ ‬μόνος‭ ‬εφικτός‭ ‬κόσμος‭ ‬είναι‭ ‬αυτός‭ ‬που‭ ‬ήδη‭ ‬βιώνουν,‭ ‬η‭ ‬αναπόφευκτη‭ ‬αποδοχή‭ ‬της‭ ‬κατεστημένης‭ ‬τάξης‭ ‬πραγμάτων.‭ ‬Εάν‭ ‬θέλουμε‭ ‬να‭ ‬φτιάξουμε‭ ‬έναν‭ ‬καλύτερο‭ ‬κόσμο‭ ‬για‭ ‬τα‭ ‬παιδιά‭ ‬μας‭ ‬τότε‭ ‬πρέπει‭ ‬να‭ ‬καλλιεργήσουμε‭ ‬την‭ ‬δημιουργική‭ ‬φαντασία‭ ‬τους‭ ‬μέσω‭ ‬της‭ «‬παραμυθίας‭»‬ και‭ ‬να‭ ‬αποτινάξουμε‭ ‬από‭ ‬πάνω‭ ‬μας‭ ‬τον‭ ‬σωρό‭ ‬από‭ «‬παραμυθιάσματα‭»‬,‭ ‬προκαταλήψεις‭ ‬και‭ ‬στερεότυπα‭ ‬που‭ ‬μας‭ ‬οδηγούν‭ ‬σε‭ ‬μια‭ ‬παραπλανημένη‭ ‬ζωή,‭ ‬σε‭ ‬έναν‭ ‬ανάξιο‭ ‬βίο‭ ‬στερημένο‭ ‬από‭ ‬ελευθερία,‭ ‬ισότητα‭ ‬και‭ ‬δικαιοσύνη‭»‬.‭

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ