Πολιτισμός
Online θέατρο από τον ΣΒΑΠ και το Θέατρο Τέχνης
Ο Σύνδεσμος για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Πόλεων (ΣΒΑΠ) συνεχίζει τις δράσεις του Προγράμματος «Πολιτισμός με Ασφάλεια», υλοποιώντας σημαντικές πολιτιστικές δράσεις, σε συνεργασία με Πολιτιστικούς φορείς εγνωσμένης αξίας και, φυσικά, με τους Δήμους μέλη του.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Διαδημοτικής Συνεργασίας «Εν Άστει» και σε συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν θα παρουσιαστεί διαδικτυακά την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου η θεατρική παράσταση «Η δική της επανάσταση», έχοντας ως άξονα την προάσπιση της δημόσιας υγείας και ασφάλειας.
Η παράσταση θα είναι διαθέσιμη δωρεάν για τους δημότες των Δήμων μελών του ΣΒΑΠ από τις 10 πμ μέχρι τις 10πμ της επόμενης μέρας. Ο σύνδεσμος (link) και ο κωδικός πρόσβασης για τη δωρεάν είσοδο των δημοτών θα αναρτηθούν την ίδια μέρα στην ιστοσελίδα του ΣΒΑΠ ( www.sva.gr ).
Στόχος του προγράμματος είναι ο Πολιτισμός για όλους και η ελεύθερη και ίση πρόσβαση των συνανθρώπων μας στα πολιτιστικά αγαθά, καθώς και η ενίσχυση του πολιτισμού που πλήττεται τόσο πολύ στην παρούσα δυσμενή συγκυρία.
Λίγα λόγια για το έργο:
Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
(Ελισάβετ-Ευανθία- Ραλλού)
Μια παράσταση του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν για τρεις σπουδαίες γυναίκες που
έζησαν και δημιούργησαν στις αρχές του 19 ου αιώνα, την επαναστατική και προ-
επαναστατική περίοδο. Κείμενο – Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Φωτογραφίες:
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την
Επανάσταση, παρουσιάζει σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη
των Πόλεων ένα πολυθέαμα που σχεδιάστηκε εξαρχής και αποκλειστικά για ψηφιακή
παρακολούθηση.
Πρόκειται για μια πρωτότυπη παράσταση που συνδυάζει αφήγηση, θεατρική δράση,
χορό-ακροβασία και μουσική και έχει ως πηγή έμπνευσης και θέμα της, τρεις γενναίες
γυναίκες που αγάπησαν πολύ το θέατρο και αποπειράθηκαν τη δική τους μικρή
πνευματική και καλλιτεχνική επανάσταση, στα χρόνια της μεγάλης Επανάστασης του
1821.
Αλήθεια, πέρα από την Μπουμπουλίνα και την Μαντώ Μαυρογένους, πέρα ακόμα και
από την ξεχασμένη από την ιστορία αγωνίστρια Δόμνα Βισβίζη, τι άλλο γνωρίζουμε για
την γυναίκα της προ-επαναστατικής και επαναστατικής περιόδου; Πόσο άγγιξε και
πόσο άλλαξε η εθνική παλιγγενεσία τη ζωή των γυναικών της εποχής εκείνης; Μια ζωή
καθορισμένη από τις εντολές του πατέρα, του αδερφού, του συζύγου και περιορισμένη
στους τέσσερις τοίχους των σπιτιών;
Και όμως, σε μια εποχή όπου πυκνό σκοτάδι αμορφωσιάς και αμάθειας κυριαρχούσε
στον ελλαδικό χώρο, σε μια εποχή όπου οι γυναίκες ήταν αποκλεισμένες από κάθε
σημαντική πολιτική, πολιτιστική, πνευματική και κοινωνική δράση, υπήρξαν κάποιες
που τόλμησαν και διεκδίκησαν το δικαίωμα να εκφραστούν και μάλιστα μέσα από το
θέατρο! Κάποιες που θα ένιωθαν πολύ περήφανες σήμερα, παρότι οι άνδρες θεατρικοί
συγγραφείς και σκηνοθέτες συνεχίζουν να είναι πολύ περισσότεροι από τις γυναίκες…
Η παράσταση επικεντρώνεται σε τρεις γυναίκες που έζησαν και δημιούργησαν την ίδια
εποχή. Πρόκειται για τις Ελισάβετ Μουτζάν Μαρτινέγκου (1801-1832), Ευανθία
Καΐρη (1799-1866) και Ραλλού Καρατζά (1799-1870).
Οι δύο πρώτες θεωρούνται οι πρώτες δραματογράφοι της νεότερης Ελλάδας, ενώ η τρίτη
θεωρείται η πρώτη Ελληνίδα σκηνοθέτις, που τόλμησε και ανέβασε για πρώτη φορά στην
ιστορία του ελληνικού θεάτρου- από τους αρχαίους ακόμα χρόνους- γυναίκες ηθοποιούς
πάνω στη σκηνή.
Η παράσταση παρουσιάζει θραύσματα από τη ζωή, τα κείμενα και το έργο τους, με
ζωντανή μουσική και χορό-ακροβατικά από τη χορευτική ομάδα ακροβατών
«Κι όμως κινείται» .
Πρόκειται για ένα θέαμα επετειακό και απολύτως πρωτότυπο, ειδικά σχεδιασμένο για
θέαση όχι από την πλατεία του θεάτρου αλλά από τις οθόνες των σπιτιών. Μια μουσικο-
χορευτική-ακροβατική παράσταση, που θα τιμήσει το άγνωστο έργο τριών σπουδαίων
Ελληνίδων που 200 χρόνια πριν τόλμησαν να κάνουν «τη δική τους επανάσταση». Τριών
γυναικών που θεωρούνται οι πρώτες Ελληνίδες φεμινίστριες και οι πρώτες θεατρικοί
δημιουργοί του νεότερου ελληνικού θεάτρου.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κείμενο-δραματουργική επεξεργασία-σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνογραφία-ενδυματολογία: Σοφία Αρβανίτη – Φλώρου
Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου
Μουσική: Κλέων Αντωνίου
Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου
Διεύθυνση παραγωγής: Δημήτρης Μαγγίνας
Εκτέλεση παραγωγής: Αλεξάνδρα Χάμπαση
Μακιγιάζ: Ab Cosmetics – Αλεξάνδρα Κωνσταντινίδου
Φροντιστήριο: Νίκος Στεργιώτης, Γιώργος Γκιόκας
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Εμφανίζονται οι χορευτές και ηθοποιοί (αλφαβητικά):
Βερόνικα Δαβάκη, Νώντας Δαμόπουλος, Λένα Κιτσοπούλου, Νέστωρ Κοψιδάς,
Αντιγόνη Λινάρδου, Δημήτρης Μαγγίνας, Ιωάννα Μαυρέα, Μαριλένα Μόσχου, Λένα
Παπαληγούρα, Δημήτρης Πασσάς, Χριστίνα Σουγιουλτζή
Μουσικός επί σκηνής: Κλέων Αντωνίου
Στην παράσταση ακούγεται το «Νανούρισμα» από την όπερα «Μάρκος Μπότσαρης» του
Παύλου Καρρέρ και το δημοτικό τραγούδι «Στον Άδη θα κατέβω»