Connect with us

Συνεντεύξεις

“Μια καινοτόμα πρωτοβουλία του Συνδέσμου Βιώσιμης Ανάπτυξης”

Published

on


Για τη διαδικτυακή πλατφόρμα «ekptoseis-prosfores» του Διαδημοτικού Συνδέσμου Βιώσιμης Ανάπτυξης των Πόλεων (ΣΒΑΠ),  μιλάει ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κ. Γιώργος Κουράσης.  Πρόκειται για μια δράση ενημέρωσης των προσφορών και των εκπτώσεων των επιχειρήσεων και των καταστημάτων του Β.Α Τομέα Αττικής  Στόχος του έργου είναι η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών με την δωρεάν προβολή τους και παράλληλα την ενημέρωση των καταναλωτών για τις ευκαιρίες που προσφέρει η τοπική αγορά δίνοντάς τους το ερέθισμα να στηρίξουν την γειτονιά τους.

Πως αποφασίσατε να υλοποιήσετε αυτό το έργο;
Βλέποντας τις τοπικές αγορές να πλήττονται από την οικονομική κρίση θεωρήσαμε πως είναι υποχρέωση μας, ως Αιρετοί της Αυτοδιοίκησης, να θέσουμε σε προτεραιότητα πρωτοβουλίες που θα στηρίξουν, στον βαθμό που τα δικά μας μέσα μας το επιτρέπουν,  τόσο τους πολίτες σχετικά με τα προϊόντα και τις ευκαιρίες που μπορούν να βρουν στις καλύτερες τιμές στις τοπικές αγορές, όσο και τον αγώνα των τοπικών επιχειρήσεων να επιβιώσουν και αν είναι δυνατόν να αναπτυχθούν.
Το πιο σημαντικό, μέσα από αυτό το έργο, είναι ότι προσπαθούμε να προάγουμε έναν υγιή ανταγωνισμό και μια διαδραστική πληροφόρηση μέσα από ένα μέσο που είναι πλέον το μέλλον στο σύγχρονο τρόπο ζωής μας: Το διαδίκτυο. Ένα μέσο που σιγά σιγά σε όλους τους τομείς θα πρέπει να αρχίσει να λειτουργεί αποδοτικά για τους επιχειρηματίες και το καταναλωτικό κοινό.

Δεδομένου ότι το site λειτουργεί επίσημα τρεις μήνες τώρα, ποια είναι τα πρώτα αποτελέσματα ανταπόκρισης των επιχειρήσεων και των καταναλωτών;
Μέσα από την προώθηση και την ενημέρωση που έχουμε κάνει αυτό το διάστημα έχουμε φιλοξενήσει ήδη 1800 επιχειρήσεις στο site μας. Ένα αριθμό αρκετά ενθαρρυντικό για την αρχή του έργου. Φυσικά βασικό μέλημά μας είναι να μπουν στο site όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις από τους δήμους του Β.Α τομέα Αττικής. Από αυτή την πρώτη επαφή που είχαμε με πολλούς επιχειρηματίες, έντονα προβληματισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, δέχτηκαν απόλυτα θετικά την πρωτοβουλία μας.
Όσον αναφορά στην ανταπόκριση των καταναλωτών,  είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι το site κάθε μήνα ανεβαίνει σε επισκεψιμότητα, κάτι το οποίο μας αποδεικνύει ότι το καταναλωτικό κοινό ενδιαφέρεται να ενημερώνεται μέσω του διαδικτύου για προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν ενδιαφέρον.

Το καταναλωτικό κοινό του Β. Α Τομέα Αττικής δείχνει προτίμηση για τις τοπικές αγορές ή στρέφεται στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;
Παρόλο που διανύουμε μια εποχή όπου στην μόδα είναι τα μεγάλα εμπορικά κέντρα στα πρότυπα της Ευρώπης και της Αμερικής, η έντονη οικονομική κρίση που πλήττει την χώρα μας κάνει τους καταναλωτές να αναζητούν πρωτίστως την καλύτερη σχέση τιμής/ποιότητας ανεξάρτητα από το αν η αγορά είναι τοπική ή όχι.
Εάν λοιπόν μια τοπική αγορά προσφέρει προσιτές τιμές και καλά προϊόντα, φυσικά και θα την προτιμήσει ο καταναλωτής – δημότης, αφού θα διευκολύνει τον ίδιο να κάνει γρήγορα και αποδοτικά τις αγορές του καθώς η τοπική αγορά έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να έχει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση.

Στις μέρες μας πιστεύετε πως ο τρόπος προώθησης μέσω του internet είναι μονόδρομος;
Κακά τα ψέματα στις μέρες μας το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στις ζωές όλων μας και με ραγδαίους ρυθμούς μας προστάζει να το ακολουθήσουμε. Είναι λάθος να μην μπορούμε να αντιληφθούμε ότι οι εξελίξεις στην τεχνολογία τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Όπως σε όλους τους τομείς έτσι και στον τομέα των τοπικών αγορών θα πρέπει να αρχίσουν να αντιλαμβάνονται οι καταστηματάρχες ότι θα πρέπει να μπουν στα νέα μονοπάτια της τεχνολογίας που απαιτούν οι καιροί μας.
Από την άλλη πλευρά οι συμπολίτες μας που είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με την χρήση του διαδικτύου, μπορούν να βοηθήσουν συγγενείς και φίλους που αδυνατούν να αξιοποιήσουν τα νέα αυτά μέσα επικοινωνίας.
Οι πρώτες στατιστικές που έχουν γίνει από την ομάδα που ασχολείται με το site, δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις που έχουν οργανωμένη προβολή στα social media , καλόγουστα φτιαγμένο site και ελκύουν τους καταναλωτές ανεβάζοντας φωτογραφίες και προσφορές, έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων και μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ