Ελάτε στην παρέα μας

Συνεντεύξεις

Συνέντευξη του Αντιδημάρχου Περιβάλλοντος του Δήμου Ηρακλείου Αττικής, κ. Ηλία Μοσχονά

Δημοσιεύθηκε

στις

Για τις προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής Ηρακλείου Αττικής να αλλάξει την κατάσταση στην προβληματική Διεύθυνση Περιβάλλοντος, σε μια δύσκολη συγκυρία, μιλάει στη συνέντευξη του στο www.xtypos.gr ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, κ. Ηλίας Μοσχονάς. Ο Αντιδήμαρχος αναφέρεται στην επικείμενη μεταφορά του δημοτικού γκαράζ εκτός Ηρακλείου, αλλά και στη μετακίνηση των υπαλλήλων στις οργανικές τους θέσεις. Επίσης, απαντάει στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για καθυστέρηση στην παραγωγή έργου και παρουσιάζεται αισιόδοξος για το μέλλον της συνεργασίας των δύο παρατάξεων που σήμερα διοικούν το Δήμο.
 
 

Κύριε  Αντιδήμαρχε έξι μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της Δημοτικής Αρχής η κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας συνεχίζει να είναι απογοητευτική και τα παράπονα των δημοτών είναι πολλά, όπως τα ακούσαμε και στις πρόσφατες Λαϊκές Συνελεύσεις. Πότε θα δουν επιτέλους οι Ηρακλειώτες μια πιο καθαρή πόλη; Ποιες είναι οι ενέργειες σας προς αυτήν την κατεύθυνση;
Η Υπηρεσία Καθαριότητας είναι η μεγαλύτερη Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου και φυσικά υποφέρει από τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο υπόλοιπος Δήμος. Η οικονομική δυσπραγία που είναι αποτέλεσμα ετών κακοδιαχείρισης και σπατάλης καθιστά δυσχερή ακόμη και πράγματα που έπρεπε να είναι αυτονόητα όπως η τακτική συντήρηση των οχημάτων και του εξοπλισμού και η προμήθεια του απαραίτητου αστικού εξοπλισμού (κάδοι, καλαθάκια, κλπ).
Για να γίνω πιο σαφής, αρκεί να σας αναφέρω πως τον Ιανουάριο που ανέλαβα τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, τα τιμολογημένα χρέη ξεπερνούσαν το 1.200.000 ευρώ, κάποια από το 2005. Παράλληλα, παραμένει αδιευκρίνιστο το ποσό των χρεών που δεν έχουν τιμολογηθεί και κάθε μέρα παρουσιάζονται καινούρια χρέη χιλιάδων ευρώ. Σαν αποτέλεσμα οι προμηθευτές και συνεργάτες του Δήμου δεν ήθελαν να συνεχίσουν τη συνεργασία, και απλά πίεζαν για να εισπράξουν τα οφειλόμενα. Τα μισά απορριμματοφόρα του Δήμου βρίσκονταν δεσμευμένα στα συνεργεία λόγω χρεών. Τα μηχανήματα περισυλλογής μπαζών και κλαδιών ήταν όλα ακινητοποιημένα χωρίς ανταλλακτικά και ασυντήρητα. Μηχανήματα και αυτοκίνητα χωρίς αριθμούς κυκλοφορίας. Από τα τρία λεωφορεία λειτουργούσε μόνο το ένα και αυτό κακά συντηρημένο. Τα άλλα δύο χαλασμένα στο συνεργείο, εγκαταλειμμένα, χωρίς ανταλλακτικά.
Σε όλα αυτά προσθέστε το γεγονός ότι συνολικά ο Δήμος είναι στο κόκκινο και οι ελάχιστες δυνατότητες που έχει, δεν μπόρεσαν να ενεργοποιηθούν παρά μόνο στο τέλος Απριλίου, όταν εγκρίθηκε ο Προϋπολογισμός λόγω των αλλαγών που επέφερε ο «Καλλικράτης»
Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα είναι η έλλειψη οργάνωσης και η παγίωση μιας αντιπαραγωγικής νοοτροπίας που είναι αποτέλεσμα πελατειακών σχέσεων και των κακώς εννοούμενων «κεκτημένων».
Το Δεκέμβριο του 2010 και τον Ιανουάριο του 2011 έληξαν οι συμβάσεις εκατό περίπου συμβασιούχων της καθαριότητας, χωρίς να μπορούμε να υπογράψουμε καινούριες. Συνολικά ο Τομέας της  Καθαριότητας και Περιβάλλοντος λειτουργούσε χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό.  Μόνο οι υπεράνθρωπες προσπάθειες κάποιων υπαλλήλων, στους οποίους αξίζουν συγχαρητήρια, εμπόδιζαν την συνολική κατάρρευση του συστήματος.
Παρά τις αντιξοότητες δεν αδρανήσαμε ούτε μία στιγμή.  Ξεκινήσαμε σχεδόν άμεσα τις διαδικασίες για την πρόσληψη συμβασιούχων ενώ παράλληλα δρομολογήσαμε την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του Δήμου ώστε να αξιοποιήσουμε όσο περισσότερο προσωπικό μπορούμε στην καθαριότητα.
Επισκευάσαμε και διατηρούμε καλά συντηρημένο το  πλυντήριο κάδων που έχει αρχίσει ήδη να λειτουργεί απομακρύνοντας τις οσμές αλλά και τους κινδύνους για τη Δημόσια Υγεία. Ο προγραμματισμός μας είναι ότι το καλοκαίρι θα πλένονται κάθε δεκαπέντε μέρες όλοι οι κάδοι του Δήμου.
Δεν διστάσαμε να ζητήσουμε βοήθεια από όμορο Δήμο προκειμένου να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις απέναντι στους δημότες και ας κατηγορηθήκαμε γι’ αυτό. Για εμάς προέχουν οι πολίτες του Ηρακλείου. Άλλωστε από τις σχέσεις καλής γειτονίας και εμπιστοσύνης μόνο όφελος μπορούμε να έχουμε.
Το σημαντικότερο βήμα μας, είναι ότι προχωρήσαμε σε έναν συνολικό ανασχεδιασμό του τρόπου λειτουργίας της Υπηρεσίας Καθαριότητας και Περιβάλλοντος, το οποίο εφαρμόζεται σταδιακά και αναμένουμε να αποδώσει τα πρώτα αποτελέσματα από τον Σεπτέμβριο.
Πρώτη μας κίνηση είναι η επάνδρωση νευραλγικών τομέων με Ανθρώπινο Δυναμικό που να μπορεί και να θέλει να δουλεύει για ένα καθαρό Ηράκλειο. Ζητάμε από όλους τους εργαζόμενους να συνειδητοποιήσουν ότι οι απαιτήσεις τους απορρέουν από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους τόσο απέναντι στον Δήμο που είναι ο εργοδότης τους, όσο και απέναντι στους πολίτες που πληρώνουν τον μισθό τους από το υστέρημά τους. Διανύουμε μια βαθιά κρίση και θα πρέπει να είμαστε όλοι διατεθειμένοι να αναλάβουμε τα βάρη που μας αναλογούν. Σε μια περίοδο που υπάρχει τεράστια ανεργία στον ιδιωτικό τομέα είναι πρόκληση να ζητάμε να δουλεύουμε 2-4 ώρες την ημέρα και να παίρνουμε και υπερωρίες.  Είναι ακριβώς αυτές οι πρακτικές που ανοίγουν την κερκόπορτα των ιδιωτικοποιήσεων για τον Τομέα Καθαριότητας και καλό είναι να αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας.
Σταδιακά ανασυγκροτούμε και επαναλειτουργούμε τη βαθμίδα της Ιεραρχίας, η οποία είχε καταρρακωθεί από αυθαίρετους διορισμούς, ώστε να σταματήσει η ασυδοσία, να εφαρμόζεται το ωράριο εργασίας και να υπάρχει έλεγχος. Τέλος στις κοπάνες και στα καφενεία, τέλος στην ανυπαρξία, στα ρεπό και στις λευκές υπερωρίες.
Θέτουμε όλα τα μηχανοκίνητα σε πλήρη ετοιμότητα. Σχεδιάζουμε να αγοράσουμε αυτοκίνητα και μηχανήματα για να καλύψουμε τις ελλείψεις και κάθε αυτοκίνητο ή μηχάνημα θα χρεώνεται σε αντίστοιχο οδηγό ή χειριστή.
Τα μηχανήματα, τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα επισκευάζονται και συντηρούνται στην αντιπροσωπεία τους και μόνο. Τα λεωφορεία βάφονται και συντηρούνται ώστε να λειτουργήσουν και οι δύο γραμμές με το ένα εφεδρικό για κάθε ενδεχόμενο.
Οριοθετούμε και αριθμούμε τους κάδους, κατασκευάζοντας εσοχές, ώστε να σταματήσουν οι αυθαίρετες μετακινήσεις τους.
Δημιουργούμε τέσσερις τομείς στον οδοκαθαρισμό, με επόπτες ικανούς που να έχουν όρεξη για δουλειά, με σταθερό προσωπικό για πλήρη έλεγχο εργασίας και ωραρίου. Το τμήμα του οδοκαθαρισμού στεγάζεται στο Υπόγειο του Βασιλόπουλου.
Αυτονομούμε το τμήμα Πρασίνου και το στεγάζουμε με την αποθήκη του κάτω από την  εξέδρα του Γηπέδου, ώστε να κερδίσουμε 1400,00 ευρώ ενοίκιο και στον ίδιο χώρο να σταθμεύουν και τα αυτοκίνητα που του ανήκουν.
Παράλληλα ξεκινάμε τον Οκτώβρη μια μεγάλη καμπάνια για την καθαριότητα, την ανακύκλωση και γενικότερα το αστικό περιβάλλον της πόλης με σκοπό μαζί με τους δημότες να αλλάξουμε την εικόνα της πόλης.

Ποια θα είναι τα οφέλη για το Δήμο και την πόλη από τη μεταφορά της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος στο οικόπεδο στη Μεταμόρφωση;
Ο χώρος όπου στεγαζόταν η Δ/νση Περιβάλλοντος δημιουργούσε μια σειρά προβλήματα στη γύρω περιοχή του Άνω Ψαλιδίου, υποβαθμίζοντας την συνολικά.  Είναι απαράδεκτο να αθλούνται τα παιδιά μας δίπλα σε απορριμματοφόρα γεμάτα σκουπίδια, να ενοχλούμε τη γειτονιά μέσα στα άγρια χαράματα και να έχει μετατραπεί το πάρκο σε χώρο στάθμευσης φορτηγών και απορριμματοφόρων.
Για τη νέα Διοίκηση του Δήμου, η μεταφορά και η αναβάθμιση της περιοχής αποτελούσε άμεση προτεραιότητα.  Ο χώρος που στεγάζει σήμερα το πλυντήριο και το συνεργείο αυτοκινήτων θα διαμορφωθεί για να στεγάσει τα λεωφορεία και τα μικρά αυτοκίνητα του Δήμου, απομακρύνοντας έτσι μια ακόμη εστία μόλυνσης μέσα από τον ιστό της πόλης.
Τα οφέλη όμως από την μεταφορά είναι πολύ περισσότερα:
Στο νέο χώρο κατασκευάζουμε νόμιμη δεξαμενή καυσίμων ώστε να προμηθευόμαστε καύσιμα από εταιρεία πετρελαίου σε χονδρική τιμή.  Δημιουργούμε ένα ανθρώπινο συνεργείο αυτοκινήτων για συντηρήσεις και μικρές επισκευές και ένα σύγχρονο πλυντήριο αυτοκινήτων, αντί της σημερινής κατάστασης που είναι ένας αξιολύπητος ασκέπαστος χώρος και ένα Γραφείο κάτω από πέντε λαμαρίνες.
Λειτουργούμε πλήρες Γραφείο Κίνησης εικοσιτετράωρης λειτουργίας με καταγραφή της ώρας εξόδου κάθε αυτοκινήτου και ώρας εισόδου με καταγραφή των χιλιομέτρων. Η παρακολούθηση αυτοκινήτων και καυσίμων γίνεται ηλεκτρονικά και θα υπάρχει εικοσιτετράωρη φύλαξη ώστε να αποτρέπονται οι κλοπές ανταλλακτικών, λαδιών, μπαταριών και αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα λειτουργεί πλήρως επανδρωμένη αποθήκη με ανταλλακτικά και λάδια, με καλή φύλαξη και με υπεύθυνο αποθηκάριο.
Επίσης προβλέπεται μεταφόρτωση απορριμμάτων και κλαδιών από όλα τα αυτοκίνητα, ώστε να πηγαίνουν στη χωματερή μόνο δύο αυτοκίνητα νταλίκες και όχι δεκατέσσερα. Το αποτέλεσμα είναι πολύ λιγότερα χιλιόμετρα, λιγότερα καύσιμα και λιγότερες ζημιές.
Συνολικά είναι μια λύση που αναβαθμίζει τη λειτουργία της Υπηρεσίας και εξοικονομεί χρήματα με άμεσο αντίκτυπο στην ποιότητα της καθαριότητας σε όλο το Ηράκλειο.

Η αντιπολίτευση κατηγορεί τη διοίκηση πως δεν μπορεί να υλοποιήσει την πολιτική απόφαση για τη μεταφορά όλων των εργαζομένων της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος στις οργανικές τους θέσεις. Θέλω να μου πείτε αυτή τη στιγμή πόσοι έχουν μεταφερθεί και τι θα γίνει με τους υπόλοιπους; Για ποιους λόγους υπάρχει αυτή η καθυστέρηση; Μήπως τελικά ήταν μια βιαστική απόφαση χωρίς να ληφθούν πρώτα υπόψη όλες οι παράμετροι;
Πραγματικά ακούγεται οξύμωρο αυτοί που επί χρόνια έκαναν προσλήψεις για εργάτες καθαριότητας και τους τοποθετούσαν στα γραφεία στο Δημαρχείο, δημιουργώντας ένα κύκλωμα πελατειακών σχέσεων, να κατηγορούν τη σημερινή Διοίκηση για καθυστέρηση στην εφαρμογή της απόφασής μας για μεταφορά των εργαζομένων στις οργανικές τους θέσεις.
Η απόφασή μας παραμένει σταθερή και υλοποιείται σταδιακά.  Ήδη οι περισσότεροι από αυτούς έχουν επιστρέψει στις θέσεις τους. Η ευθύνη της διοίκησης όμως είναι να εφαρμόσει την πολιτική της απόφαση χωρίς να διασαλεύσει την λειτουργία του Δήμου συνολικά.  Πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις για πέντε ή δέκα χρόνια και εξυπηρετούν νευραλγικές υπηρεσίες όπως είναι το Γραφείο Προμηθειών, το Γραφείο Κίνησης, ή το Λογιστήριο.  Για να φύγουν από αυτές τις θέσεις πρέπει πρώτα να βρεθούν και να εκπαιδευτούν οι αντικαταστάτες τους και σε αυτή τη διαδικασία είμαστε αυτή την στιγμή.
Παράλληλα όμως οφείλουμε να θέσουμε και μια άλλη διάσταση. Αυτούς τους ανθρώπους έχουμε υποχρέωση να τους σεβαστούμε και να τους βοηθήσουμε χωρίς να τους ισοπεδώσουμε. Γιατί αυτοί είναι που έχουν τη λιγότερη ευθύνη.  Δεν μπορούμε να βγάλουμε μια έγκυο γυναίκα ή ένα άτομο με προβλήματα υγείας πίσω από το απορριμματοφόρο.  Αρκετοί από αυτούς τους εργαζόμενους έχουν θεμελιώσει δικαίωμα αλλαγής κλάδου και θα εξετάσουμε θετικά τις αιτήσεις τους.
Ο τελικός μας σκοπός, και είμαστε αποφασισμένοι να τον πετύχουμε, είναι όσοι έχουν οργανική θέση στην Καθαριότητα να δουλεύουν στην Καθαριότητα και όσοι έχουν οργανική θέση στο Πράσινο να δουλεύουν στο Πράσινο. Εμείς διοικούμε και αναλαμβάνουμε και το πολιτικό κόστος για το χρόνο της μεταφοράς τους και θα το στηρίξουμε μέχρι να το υλοποιήσουμε χωρίς πισωγυρίσματα.

Η Δημοτική αρχή επικρίνεται από την αντιπολίτευση για καθυστέρηση στην παραγωγή έργου αυτούς τους πρώτους έξι μήνες. Τι έχετε να απαντήσετε γι’ αυτό;
Γνωρίζετε πολύ καλά ότι στην δική μας Δημοτική Παράταξη δεν υπάρχουν επαγγελματίες πολιτικοί.  Αν υπήρχαν ίσως θα μας ήταν και για εμάς εύκολο να παριστάνουμε ότι ζούμε σε άλλη χώρα ή έστω σε μια εικονική πραγματικότητα.
Πως αλλιώς να εξηγήσουμε το γεγονός ότι αυτοί που επί χρόνια μέσα από κακοδιαχείριση, προσλήψεις για ψηφοθηρικούς λόγους, συμβάσεις χωρίς έλεγχο που έφτασαν το Δήμο σε οικονομικό αδιέξοδο, τώρα ασκούν κριτική γιατί εμείς σε έξι μήνες δεν ανατρέψαμε αυτά που δημιούργησαν, ή μάλλον που κατέστρεψαν, σε είκοσι χρόνια.
Η επί πολλά χρόνια αυτοδιοικητική εμπειρία τους δεν ήταν αρκετή για να καταλάβουν ότι λόγω των αλλαγών που επέφερε ο «Καλλικράτης» υπήρχαν καθυστερήσεις στην έγκριση του Προϋπολογισμού (τέλος Απριλίου), του απαραίτητου εργαλείου για την υλοποίηση οποιουδήποτε έργου, αλλά και για ουσιαστικές οργανωτικές αλλαγές που έπρεπε να εφαρμοστούν σαν αποτέλεσμα της διοικητικής μεταρρύθμισης;
Δεν είμαστε ούτε μάγοι, ούτε ταχυδακτυλουργοί για να βγάζουμε λαγούς από το καπέλο.  Σε μια περίοδο κρίσης, δίνουμε όλοι τον καλύτερο εαυτό μας για να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα τόσων χρόνων, αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Τώρα είναι γεγονός ότι πλέον έχει δρομολογηθεί η επίλυση πολλών από τα προβλήματα που ταλανίζουν τον Δήμο και έχουμε ξεκινήσει. Αυτά που σας ανέφερα στην πρώτη σας ερώτηση νομίζω ότι κατ’ αναλογία σας δίνουν μια εικόνα για την αντίστοιχη δουλειά που γίνεται σε όλους τους τομείς.

  

Είμαστε όλοι μια γροθιά

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μέλλον της συνεργασίας των δύο παρατάξεων που σήμερα βρίσκονται στη διοίκηση του Δήμου; Θα είστε μαζί και στο επόμενο εκλογικό ραντεβού;
Η συνεργασία των δύο παρατάξεων αλλά και πολλών άλλων ανεξάρτητων τάσεων, ομάδων και μεμονωμένων πολιτών δεν ήταν αποτέλεσμα μιας συγκυρίας αλλά αποτέλεσμα ζύμωσης και ταύτισης θέσεων, ιδεών και σχεδιασμών που αφορούν στο μέλλον της πόλης μας.
Αποδείχθηκε ότι οι προβληματισμοί και οι θέσεις που αναπτύχθηκαν από αυτή την συνεργασία εξέφραζαν την πλειοψηφία των δημοτών, οι οποίοι στις 14 Νοεμβρίου εμπιστεύτηκαν την διοίκηση της πόλης μας στο Δήμαρχο μας Παντελή Βλασσόπουλο και την παράταξη μας. Σε εμάς πλέον εναποτίθεται η ευθύνη, μαζί με τους δημότες, να αποδείξουμε ότι μπορούμε να φέρουμε σε πέρας αυτά που σχεδιάσαμε.
Παρά το γεγονός ότι προερχόμαστε από διαφορετικούς πολιτικούς, κοινωνικούς και επαγγελματικούς χώρους, σεβόμαστε ο ένας τη δουλειά και το έργο του άλλου. Είμαστε όλοι μια γροθιά και ενωμένοι στηρίζουμε το Δήμαρχο μας τον Παντελή Bλασσόπουλο και προχωρούμε στην υλοποίηση των δεσμεύσεων μας. Θα είμαστε μαζί και στο επόμενο και στο μεθεπόμενο εκλογικό ραντεβού. Οι δύο παρατάξεις και πλήθος άλλων ανθρώπων που δεν ανήκουν σε αυτές έχουμε γίνει ένα  κράμα και το μέλλον μας ανήκει.

 

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ