Connect with us

Συνεντεύξεις

Ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος του Δήμου Μεταμόρφωσης, κ. Αργύρης Σκοπελίτης, δίνει το στίγμα της διοίκησής του στη συνέντευξη που μας παραχώρησε

Published

on

Για τις σοβαρές ελλείψεις, κυρίως στο ζήτημα του προσωπικού, μίλησε ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Ανακύκλωσης και Καθαριότητας του Δήμου Μεταμόρφωσης, κ. Αργύρης Σκοπελίτης, στην συνέντευξη που μας παραχώρησε.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στη φιλοσοφία διοίκησής του και απάντησε σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τα υπάρχοντα οικονομικά δεδομένα τόσο στον Δήμο όσο και στη χώρα.

 

Κύριε, Σκοπελίτη, ποια ήταν η κατάσταση στην Αντιδημαρχία όταν αναλάβατε τα καθήκοντά σας;
Από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων μου στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος, κλήθηκα να δώσω λύση σε πολλά προβλήματα, τόσο σε επίπεδο προσωπικού, όσο και σε επίπεδο μέσων. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι τον Δεκέμβριο του 2010, ο τομέας καθαριότητας του Δήμου μας λειτουργούσε με 43 οδοκαθαριστές, 51 πληρώματα και 43 οδηγούς. Τον Ιανουάριο του 2011, ο αριθμός των εργαζομένων μειώθηκε στους 17 οδοκαθαριστές, 30 πληρώματα και 20 οδηγούς και στη συνέχεια, με τη λήξη των 8μηνων συμβάσεων αλλά και με την αναγκαστική αποχώρηση όσων είχαν καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα, υπήρξε περαιτέρω μείωση του προσωπικού σε 14 οδοκαθαριστές, 19 πληρώματα και 12 οδηγούς, γεγονός που είχε άμεση επίπτωση στον Τομέα Καθαριότητας και σαφώς δυσχέρανε ακόμη περισσότερο το έργο μας. Παρ’ όλα αυτά με σωστή διαχείριση του προσωπικού αλλά και με μεγάλη προσπάθεια από πλευράς εργαζομένων δεν δημιουργήθηκαν προβλήματα στην πόλη μας. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ένα ακόμα παράδειγμα. Όταν αναλάβαμε καθήκοντα, ο τομέας καθαριότητας είχε 20 ακινητοποιημένα οχήματα (απορριμματοφόρα – ΙΧΕ – ΙΧΦ – πλυντήριο),γεγονός που όπως καταλαβαίνετε μας δημιουργούσε ακόμα περισσότερα προβλήματα. Βέβαια τα παραδείγματα που σας ανέφερα σκεφτείτε ότι αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου.

Ποια είναι η φιλοσοφία σας στην άσκηση διοίκησης;
Η ίδια φιλοσοφία που ακολουθούν όσοι λόγω θέσεως ή αρμοδιοτήτων καλούνται να διαχειριστούν ανθρώπινο δυναμικό, δηλαδή, η όσο το δυνατόν καλύτερη διανομή του προσωπικού, που στην περίπτωσή μας δεν επαρκεί, και βεβαίως η άσκηση των καθηκόντων που απορρέουν από τη θέση που έχει ο καθένας. Περιμένω από όλους να κάνουν τη δουλειά τους στα πλαίσια των καθηκόντων τους. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Πόσο επηρεάζει η οικονομική κατάσταση του Δήμου την λειτουργία της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος;
Η οικονομική κρίση και κατ’ επέκταση το πόσο αυτή έχει επηρεάσει την εν γένει οικονομική κατάσταση του Δήμου μας έχει περιγραφεί πολλάκις, τόσο από τον Δήμαρχο, κ. Μιλτιάδη Καρπέτα, όσο και από τον πρώην Δήμαρχο, κ. Δημήτρη Τζίτζιφα.
Σαφώς όμως επηρεάζει και τη λειτουργία της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και κυρίως στην εξασφάλιση αναγκαίων πόρων.

Ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει από τη στιγμή που αναλάβατε την Αντιδημαρχία Περιβάλλοντος;
Πιστεύω ακράδαντα στη λέξη ΔΟΥΛΕΙΑ. Δουλειά από όλους, σε όποια θέση και αν βρίσκονται. Στόχος μου είναι να κάνω ιδιαίτερα τον τομέα καθαριότητας να λειτουργεί σωστά, έτσι ώστε το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς να είναι εμφανές στην πόλη μας, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι δε θα δοθεί βαρύτητα στους Τομείς Του Πρασίνου και Της Ανακύκλωσης. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που ικανοποιούνται εύκολα ή που συμβιβάζονται με τη μετριότητα. Δουλεύω μαζί με το προσωπικό της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, όσες ώρες και αν απαιτηθεί, έτσι ώστε το επίπεδο καθαριότητας να είναι όσο το δυνατόν υψηλό σε όλες τις συνοικίες του Δήμου μας και όχι μόνο στους κεντρικούς δρόμους ή τις κεντρικές πλατείες. Πιστεύω ότι έχουμε καταφέρει αρκετά τους πρώτους έξι μήνες μένουν όμως να γίνουν πολλά περισσότερα με τον κατάλληλο σχεδιασμό αλλά και με τις συνεχείς προσπάθειες προσωπικού, το οποίο αποτελείται από άξιους συνεργάτες σε αυτό το τόσο δύσκολο έργο και όχι υπάλληλοι χωρίς τους οποίους δε θα μπορούσε  να γίνει απολύτως τίποτα.

Με ποιους τρόπους καταφέρνετε να αντιμετωπίσετε τις δυσχέρειες που υπάρχουν λόγω των συγκεκριμένων οικονομικών συνθηκών;
Προκειμένου να εξοικονομηθούν σημαντικά οικονομικά ποσά για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας αναγκαστήκαμε να μεταφέρουμε Υπηρεσίες του Δήμου από κτίρια τα οποία είχαν μισθωθεί κατά το παρελθόν. Όλες αυτές οι μεταστεγάσεις πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά από το προσωπικό της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος. Καταφέραμε να μειώσουμε σημαντικά το κόστος για την αγορά καυσίμων για τα οχήματά μας, με τη λειτουργία των 2 νταλικών μεταφόρτωσης και βεβαίως με μεγάλη προσπάθεια επιτύχαμε να πληρώνονται οι προμηθευτές στην ώρα τους έτσι ώστε να μην πλήττεται το κύρος του Δήμου μας.
Επίσης μειώθηκε το κόστος επισκευής των οχημάτων μας  κατά 60% και αυτή τη στιγμή όλος ο στόλος των οχημάτων μας είναι σε πλήρη λειτουργία. Διαχειριζόμαστε όσο το δυνατόν ορθότερα το υπάρχον προσωπικό παρ’ όλες τις σοβαρές ελλείψεις τις οποίες προσπαθούμε να καλύψουμε άμεσα, και καταφέραμε να αναβαθμίσουμε με μικρές παρεμβάσεις πλατείες και χώρους πρασίνου, όπως επίσης να διατηρούμε την καθαριότητα της πόλης μας σε ικανοποιητικό επίπεδο. Βεβαίως υπάρχουν ακόμα πολλά που θα πρέπει να γίνουν ακόμη σε όλους τους τομείς. Συνεχώς προσπαθούμε για το καλύτερο, με ότι διαθέτουμε αυτή τη στιγμή στα χέρια μας. Σαφώς βελτίωση επιδέχονται όλοι οι τομείς της Διεύθυνσης μας και αυτή είναι η άμεση προτεραιότητά μας για το εγγύς μέλλον. Στο σημείο αυτό οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συνεργάτες μου οι οποίοι καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες έτσι ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα παρ’ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε.

Σας ευχαριστούμε πολύ
Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ