Συνεντεύξεις
O Σίμος Ρούσσος απαντάει για το Χαλάνδρι, τη δίωξη του και την Αυτοδιοίκηση
Ο Δήμαρχος Χαλανδρίου κ. Σίμος Ρούσσος τράβηξε τα φώτα από τη στιγμή της εκλογής του στο δημαρχιακό θώκο στο δεύτερο γύρο των εκλογών του Μαϊου. Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά αφού είναι ο πρώτος αριστερός Δήμαρχος που αναλαμβάνει τα ηνία αυτού του μεγάλου δήμου των βορείων προαστίων. Ο Χτύπος συνάντησε τον κ. Ρούσσο στο γραφείο του στο δημαρχείο της πόλης και η κουβέντα μας ήταν εφ’ όλης από την πρόσφατη ποινική του δίωξη από τον εισαγγελέα μέχρι και τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης. Βέβαια σε πρώτο πλάνο τα προβλήματα της πόλης και ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής για την αντιμετώπισή τους. Ο Δήμαρχος απαντάει ακόμα για το ζήτημα των αθίγγανων στο Νομισματοκοπείο και υπογραμμίζει την απόφαση για μείωση των δημοτικών τελών για όλους.
Είστε κατηγορούμενος για παράβαση καθήκοντος για την υπόθεση του επανελέγχου των συμβάσεων των εργαζομένων των οποίων οι συμβάσεις είχαν μετατραπεί σε αορίστου χρόνου. Γιατί δεν επιτρέψατε τον έλεγχο;
Τόσο εγώ όσο και οι υπόλοιποι Δήμαρχοι που αρνήθηκαν την παροχή στοιχείων για τον επανέλεγχο των συμβάσεων και για το θέμα της αξιολόγησης πιστεύουμε πως τέτοιου είδους πολιτικά θέματα δεν μπορούν να λυθούν με δικαστικό τρόπο. Δεν έχουμε κανένα άλλο δρόμο παρά να υπερασπίσουμε τη δυνατότητα των δήμων μας να παρέχουν υπηρεσίες στους δημότες. Μια δυνατότητα που θα υπονομευόταν και θα κατέρρεε αν προχωρούσαμε στην υλοποίηση της πολιτικής του υπουργείου που θα οδηγούσε σε απολύσεις εκατοντάδες εργαζόμενους. Εμείς αυτό το δικαίωμα δεν το έχουμε.
Πως θα αντιμετωπίσετε αυτή τη νέα εξέλιξη;
Εμείς υποβάλαμε υπομνήματα με τις θέσεις μας. Δεν ελήφθησαν καθόλου υπόψη κατά την προανακριτική διαδικασία. Ελπίζουμε πως θα ληφθούν υπόψη κατά την κύρια ανάκριση. Πάντως σε κάθε περίπτωση οι θέσεις μας είναι σαφείς.
Πείτε μας πως είναι η κατάσταση του Δήμου που παραλάβατε από τη δημοτική Αρχή Κουράση;
Υπάρχει μια εικόνα μιας εγκαταλελειμμένης από την άποψη των βασικών υποδομών πόλης. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει και έρχεται σε αντίθεση με μια σχετικά νοικοκυρεμένη οικονομική κατάσταση. Στο Χαλάνδρι υπάρχουν μια σειρά από εκκρεμότητες που αφορούν την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό, τα πεζοδρόμια, τις ασφαλτοστρώσεις, τα όμβρια ύδατα, τους κλειστούς αθλητικούς χώρους που παραλάβαμε, τη συντήρηση των σχολείων και των παιδικών χαρών. Σε όλες τις βασικές υποδομές της πόλης και τα βασικά θέματα της όπως η ένταξη περιοχών στο Σχέδιο υπάρχουν χιλιάδες εκκρεμότητες που έρχονται από το παρελθόν. Ταυτόχρονα υπάρχει μια κατάσταση όπου τουλάχιστον ο Δήμος δεν αντιμετωπίζει ταμειακό πρόβλημα. Και αυτό είναι μια θετική αφετηρία για να κάνει κάποιος έργο στην πόλη. Εμείς όμως δεν έχουμε την αντίληψη πως ο δήμος είναι τράπεζα, να μην εκτελεί κοινωνικό έργο και να μαζεύει λεφτά για να τα τοκίζει. Θεωρούμε πως τα ανταποδοτικά τέλη, που ήταν ιδιαίτερα ακριβά στο Χαλάνδρι μέχρι πρότινος, έπρεπε να πηγαίνουν σε έργο και αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το επόμενο διάστημα.
Που δώσατε βάρος αυτές τους πρώτους μήνες διοίκησης του Δήμου; Ποιες ήταν οι πρώτες παρεμβάσεις σας;
Όπως σας είπα παραλάβαμε μια κατάσταση με χιλιάδες εκκρεμότητες σε παρά πολλά ζητήματα. Παρεμβάσεις έγιναν στον τομέα αντιμετώπισης ανθρωπιστικής κρίσης με τη σημαντική αύξηση των επιδομάτων ένδειας που περάσαμε με τις πρώτες αναμορφώσεις του προϋπολογισμού, με την ενίσχυση των εθελοντικών πρωτοβουλιών για τις διανομές τροφίμων, με την έναρξη μιας προσπάθειας για Κοινωνικό Ιατρείο. Κάναμε προσπάθειες για να αποκτήσουν άδειες οι αθλητικοί χώροι που όπως ξέρετε παραλάβαμε κλειστούς αλλά και ενέργειες για την ενίσχυση των κονδυλίων για τα σχολεία και για τις βασικές υποδομές της πόλης.
Είσασταν από τις ελάχιστες δημοτικές αρχές της Αθήνας που προχωρήσατε συνολικά σε μια γενναία μείωση των δημοτικών τελών. Τι σηματοδοτεί αυτή η απόφαση;
Μια τομή σε σχέση με το παρελθόν ήταν η απόφαση προσδιορισμού δημοτικών τελών στο Χαλάνδρι όπου προχωρήσαμε σε μια σημαντική μείωση κατά 13% σε όλες τις κατοικίες, κατά 8% σε όλα τα καταστήματα μέχρι 70 τ.μ., σε μείωση των τελών στο νεκροταφείο με παράλληλη αύξηση των τελών σε όσους θεωρούμε πως κέρδισαν από την κρίση τα τελευταία χρόνια, δηλαδή στις μεγάλες επιχειρήσεις με έκταση πάνω από 1000 τ.μ. Επιβάλαμε τέλη για πρώτη φορά στο Χαλάνδρι για καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων από τράπεζες, ΔΕΗ και ΟΤΕ. Μηδενίσαμε τα τέλη για άπορους και ανάπηρους. Μηδενίσαμε ή μειώσαμε σημαντικά, βάσει εισοδηματικών κριτηρίων τα τέλη για πολύτεκνους. Καταργήσαμε τη συνδρομή στα ΚΑΠΗ. Θα κάνουμε μια μεγάλη μείωση στους παιδικούς σταθμούς. Και όλα αυτά χωρίς να πειράξουμε το συνολικό ποσό των αναμενόμενων εσόδων του Δήμου, αλλά κάνοντας μια ανακατανομή στις πηγές εισροής χρημάτων στο δημοτικό μας προϋπολογισμό. Αυτό συνιστά μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης των κατοίκων της πόλης.
Είδαμε πως έχετε εκπονήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Ποιες είναι οι προτεραιότητες σας;
Πρέπει να γνωρίζετε πως στο Χαλάνδρι τα τελευταία σαράντα χρόνια δεν έχει λυθεί το βασικό πρόβλημα που είναι να υπάρχει αμαξοστάσιο του Δήμου που θα στεγάζει την Υπηρεσία Καθαριότητας. Ο Δήμος κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να βρεθεί με τα απορριμματοφόρα του στο δρόμο γιατί δεν φρόντισαν οι διοικήσεις και οι κυβερνήσεις των τελευταίων σαράντα χρόνων να βρεθεί ένας ιδιόκτητος χώρος. Το οικόπεδο στην Αττική Οδό ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ που μας έχει ζητήσει να απομακρυνθούμε μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2014. ‘Αρα το πρώτο θέμα που έχουμε να λύσουμε και κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση είναι να βρούμε έναν κατάλληλο από άποψη υγιεινής, ασφάλειας και υποδομών χώρο για να βάλουμε την υπηρεσία καθαριότητας. Έχουμε προβλέψει στον προϋπολογισμό τα αντίστοιχα κονδύλια για την αγορά τέτοιων χώρων αλλά η χωροθέτηση και νομιμοποίησή τους προφανώς δεν περνάει από το Δήμο Χαλανδρίου ακόμα και αν βρούμε και αγοράσουμε οικόπεδα.
Ψάχνετε χώρους εντός Χαλανδρίου ή αλλού;
Πάντα εντός Χαλανδρίου. Δεν μπορούμε εμείς να μεταφέρουμε τα σκουπίδια μας σε άλλους. Πέρα από αυτό έχουμε ένα φιλόδοξο σχέδιο προμηθειών για την αντικατάσταση ενός γερασμένου στόλου απορριμματοφόρων και μηχανημάτων τυης καθαριότητας. Το τρίτο σημείο είναι η προμήθεια ενός κινητού σημείου μεταφόρτωσης που θα διευκολύνει την Υπηρεσία Καθαριότητας ώστε να μην διεξάγονται καθημερινά από και προς την χωματερή 13 δρομολόγια αλλά να πηγαίνουν αυτά με κοντέινερ και να γίνονται 2 αντί για 13 με προφανείς συνέπειες στην οικονομία καυσίμων, ανταλλακτικών, ελαστικών και διοδίων. Και το τέταρτο και σημαντικότερο θέμα είναι η αλλαγή του μοντέλου αποκομιδής των απορριμμάτων με έμφαση στο διαχωρισμό στην πηγή, στην ανακύκλωση των υλικών, στην κομποστοποίηση. Για αυτό το λόγο προβλέψαμε την προμήθεια 1000 κάδων χαρτιού που θα διαχωρίζει το χαρτί από τα υπόλοιπα ανακυκλώσιμα υλικά και θα προσπαθήσουμε ο δήμος να εκμεταλλευτεί αυτήν την κατηγορία, την αγορά οικοπέδου για να χωροθετήσουμε την ανακύκλωση, ενημερωτικές δράσεις στα σχολεία. Είναι ένα σχέδιο που θα εξελιχθεί σε όλη τη διάρκεια της επόμενης πενταετίας και είναι ακόμα νωρίς να μετρήσουμε πραγματικά αποτελέσματα.
Τα τελευταία χρόνια οι δημοτικές αρχές ρίχνουν μεγάλο βάρος στις κοινωνικές δομές και υπηρεσίες προς ανακούφιση των πολιτών από τα δεινά της κρίσης. Ποιες δράσεις έχετε αναλάβει; Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το μέλλον;
Στηρίζουμε τις κοινωνικές δομές που ήδη λειτουργούν στην πόλη είτε αφορούν δημοτικές υπηρεσίες είτε αφορούν εκκλησία και εθελοντικές προσπάθειες. Θα αξιοποιηθούν όλα τα εργαλεία και το ΕΣΠΑ για να στηριχτούν τέτοιες δράσεις. Μια πρωτοβουλία που είναι σε εξέλιξη είναι η ενίσχυση των δημοτικών ιατρείων, η δημιουργία Κέντρου Παιδιού και Κοινωνικού Ιατρείου. Για αυτό το σκοπό έχουν βρεθεί και συνεργάζονται δεκάδες γιατροί και νοσηλευτές και πιστεύουμε πως τους επόμενους μήνες θα είμαστε σε θέση να βάλουμε σε λειτουργία αυτό το φιλόδοξο πλάνο.
Οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί του Χαλανδρίου δεν μπορούν να καλύψουν όλα τα παιδιά των δημοτών και μάλιστα δεν δέχονται βρέφη. Είχατε δώσει έμφαση προεκλογικά στην ενίσχυση αυτών των δομών. Ποιο είναι το σχέδιο σας προς αυτήν την κατεύθυνση;
Στο Χαλάνδρι πριν από μερικά χρόνια λειτουργούσαν εννέα παιδικοί σταθμοί και ένας βρεφονηπιακός και σήμερα λειτουργούν μόνο τέσσερις και κανένας βρεφονηπιακός. Αυτό ήταν αποτέλεσμα μιας επιλογής που έκαναν οι προηγούμενες δημοτικές αρχές και η κυβέρνηση με την απόλυση των συμβασιούχων και με την μη πρόσληψη άλλων συμβασιούχων. Είναι πραγματικά πρόκληση το 2014 στο Χαλάνδρι να υπάρχουν 365 παιδιά στις δομές αυτές όταν οι πραγματικές ανάγκες υπερβαίνουν τα 1000. Μέσα στο 2015 θα παραληφθούν οι δύο καινούργιοι παιδικοί σταθμοί στο Πάτημα που έχουν χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και βρίσκονται υπό αποπεράτωση. Εμείς έχουμε προβλέψει κονδύλι για τη στήριξη αυτών των παιδικών σταθμών αναφορικά με τον εξοπλισμό τους ώστε να είμαστε έτοιμοι και ελπίζουμε πως από το Σεπτέμβριο του 2015 θα ξεκινήσουν να λειτουργούν. Και αυτό θα αποφορτίσει σημαντικά την κατάσταση γιατί είναι δύο μεγάλοι σταθμοί αν και χωροταξικά προσδιορισμένοι που δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες της υπόλοιπης πόλης. Διερευνούμε τη δυνατότητα και θα αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία προκειμένου να ανεγερθεί παιδικός σταθμός στο κεντρικό Χαλάνδρι. Υπάρχει το οικόπεδο, θα προκηρυχθεί η μελέτη και ελπίζουμε να βρούμε χρηματοδότηση για την ανέγερση του.
Η προηγούμενη δημοτική αρχή υλοποίησε το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο ατόνησε μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας. Θα το επαναφέρετε ή θα καταργηθεί;
Δεν υπάρχει δυνατότητα εφαρμογής ελεγχόμενης στάθμευσης αν δεν υπάρχει τρόπος να την ελέγξεις. Αυτό είναι ένα θέμα ουσιαστικής μεταρρύθμισης που πρέπει να γίνει από την κυβέρνηση και να ξαναέρθει στους δήμους η δημοτική αστυνομία.
Επί της αρχής δηλαδή είστε υπέρ;
Εμείς θεωρούμε πως η ελεγχόμενη στάθμευση είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια μιας ευρύτερης στρατηγικής αποφόρτισης του κέντρου της πόλης. Ήμασταν αντίθετοι σε μια εισπρακτική λογική του μέτρου, αλλά δεν είμαστε αντίθετοι επί της αρχής να υπάρχει έλεγχος της στάθμευσης και ιδιαίτερα σε ένα φορτισμένο κυκλοφοριακά κέντρο. Θεωρούμε πως είναι τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής που περιλαμβάνει πάρκινγκ, μέσα μαζικής μεταφοράς που θα συνδέουν τους σταθμούς μετρό με το κέντρο της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό στον καινούργιο προϋπολογισμό έχουμε βάλει την αγορά 4 λεωφορείων που θα αντικαταστήσουν το γερασμένο και προβληματικό στόλο οχημάτων της δημοτικής συγκοινωνίας. Και πιστεύουμε πως στο βαθμό που υλοποιηθεί αυτή η προμήθεια θα βελτίωση αποφασιστικά τη δημοτική συγκοινωνία. Πάντως, ελεγχόμενη στάθμευσης χωρίς δημοτική συγκοινωνία, χωρίς δυνατότητα πρόσβασης στο κέντρο της πόλης χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς περιφερειακούς σταθμούς παρκινγκ δεν μπορεί να λειτουργήσει από μόνη της.
Με το κυκλοφοριακό τι θα κάνετε;
Σας περιέγραψα τους βασικούς κανόνες αντιμετώπισης του θέματος. Δεν μπορεί να λυθεί με αποσπασματικά μέτρα. Υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη που έχει εκπονηθεί και ακριβοπληρωθεί από το Δήμο τα προηγούμενα χρόνια. Η υλοποίησή της όμως προϋποθέτει πόρους αλλά και μια ολοκληρωμένη στρατηγική, πλευρές της οποίας θα αρχίσουν να υλοποιούνται σταδιακά το επόμενο διάστημα. Η αγορά λεωφορείων και η ενίσχυση της δημοτικής συγκοινωνίας είναι ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Κύριε Δήμαρχε εδώ και έναν χρόνο είναι σε εξέλιξη το αντιπλημμυρικό έργο στη ρεματιά, στην περιοχή του Συνοικισμού και υπάρχουν παράπονα κατοίκων για την καθυστέρηση και την όχληση που υπάρχει στην καθημερινότητα τους. Ποιες εργασίες απομένουν και πότε θα τελειώσει το έργο;
Είναι ένα έργο της περιφέρειας που είχε σταματήσει από το Δεκέμβριο του 2013 μέχρι και τη 2η Σεπτεμβρίου 2014. Το έργο ξεκίνησε και πάλι μετά από συντονισμένες ενέργειες και πιέσεις τόσο της νέας περιφερειακής αρχής, και του κ. Καραμέρου προσωπικά, όσο και της νέας δημοτικής αρχής. Το έργο βρίσκεται σε φάση αποπεράτωσης. Πιστεύω πως μέσα στο επόμενο τρίμηνο-τετράμηνο θα παραδοθεί. Πρέπει να σας πως βέβαια πως το έργο αυξάνει την παροχευτικότητα του ρέματος από τα 25 στα 50 κυβικά αλλά η δυνατότητα απορροής υδάτων μέσα από τη ρεματιά ανέρχεται στα 98 κυβικά. Αυτό σημαίνει πως σε μια πραγματική νεροποντή ούτε η ύπαρξη αυτού του έργου θα προστατεύσει αποτελεσματικά το Συνοικισμό. Και αυτό συμβαίνει επειδή ο αγωγός που περνάει κάτω από την Κηφισίας είναι περιορισμένης διατομής και δεν μπορεί να πάρει τα νερά της ρεματιάς Χαλανδρίου που έρχονται από την Πεντέλη. Είμαστε σε συνεργασία και συζητήσεις και με τους Δήμους Βριλησσίων και Πεντέλης και με την Περιφέρεια. Έχουμε συμφωνήσει να αντιμετωπίσουμε από κοινού τα θέματα της αντιπλημμυρικής προστασίας των περιοχών μας. Εμείς θέσαμε τα ζητήματα της Ρεματιάς, της Κόδρου, της διευθέτησης του Βριλησσού αλλά και της κατασκευής αγωγού ομβρίων για το οποίο υπάρχει ώριμη μελέτη αλλά ποτέ δεν πήρε χρηματοδότηση από προηγούμενες διοικήσεις της περιφέρειας. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο. Το Χαλάνδρι δεν διαθέτει αγωγούς ομβρίων σε ικανή έκταση. Ο προϋπολογισμός φτάνει τα 6 εκ. ευρώ αλλά λείπουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία μέχρι στιγμής. Η αντιμετώπιση της Ρεματιάς ως ενός ενιαίου χώρου από πάνω από τις πηγές στην Πεντέλη μέχρι και την Λ. Κηφισιάς πιστεύουμε πως θα λύσει το πρόβλημα των πλημμυρών με προστασία πάντα του φυσικού περιβάλλοντος και του ιδιαίτερου πνεύμονα πρασίνου που αποτελεί η Ρεματιά.
«Η αλλαγή θεσμικού πλαισίου της αυτοδιοίκησης είναι μονόδρομος»
Είστε στο ΔΣ της ΠΕΔΑ. Ποια πιστεύετε πως πρέπει να είναι τα κυρίαρχα αιτήματα της αυτοδιοίκησης προς την κυβέρνηση;
Είμαστε σε ένα μεταβατικό διάστημα και ελπίζω ο βίος αυτής της καταστροφικής για την χώρα κυβέρνησης πως τελειώνει. Από αυτήν την άποψη έχει περισσότερη αξία κάποιος να σχεδιάσει όχι τόσο τα αιτήματα όσο για το ποιος θα είναι ο ρόλος της αυτοδιοίκησης στη μεγάλη προσπάθεια ανασυγκρότησης της χώρας την επόμενη χώρα.
Ποιος είναι αυτός ο ρόλος;
Η κατάργηση του «Καλλικράτη» και μια μεγάλη θεσμική μεταρρύθμιση που θα δίνει στην αυτοδιοίκηση το ρόλο που είναι κατοχυρωμένος από το άρθρο 102 του Συντάγματος αποτελεί πολύ μεγάλη προτεραιότητα. Από εκεί και πέρα η Αυτοδιοίκηση πρέπει να αποκτήσει όλους τους πόρους που απαιτούνται για να υλιοποιήσει τις αρμοδιότητες που της έχουν ανατεθεί. Και με αυτή τη διαδικασία της οικονομικής ενίσχυσης, της θεσμικής αναβάθμισης και της καταπολέμησης της γραφειοκρατία κυρίως όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο εκτέλεσης προμηθειών και έργων πρέπει να είναι οι πρώτες προτεραιότητες. Πέρα από την οικονομική αδυναμία των δήμων λόγω της μείωσης της χρηματοδότησης περισσότερο από 60% τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένας δεύτερος τομέας για τον οποίο δεν γίνεται τόσο πολύς λόγος και εμείς το διαπιστώσαμε αυτούς τους πρώτους μήνες διοίκησης του Δήμου. Πρόκειται για ένα χαοτικό γραφειοκρατικό καθεστώς αναφορικά με τον τρόπο εκτέλεσης υπηρεσιών, προμηθειών και έργων στην Αυτοδιοίκηση που καθιστά πολύ χρονοβόρα, επίπονη και μη αποτελεσματική την όποια προσπάθεια των δήμων να προσφέρουν έργο στους δημότες. Δεν μπορεί δηλαδή για να προμηθευτείς λαμπτήρες ηλεκτροφωτισμού, ανταλλακτικά και τα πιο απλά εργαλεία για να δουλέψει η αυτεπιστασία να χρειάζεται να κάνει κάποιος τρομακτικές γραφειοκρατικές διαδικασίες που κρατάνε 6-7 μήνες με πολλαπλές εγκρίσεις νομιμότητας που στην πραγματικότητα γίνονται εγκρίσεις σκοπιμότητας. Όσο υπάρχει αυτό το θεσμικό πλαίσιο δεν μπορεί να προσφερθεί έργο στους πολίτες. Άρα η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, για όποιον θέλει να ενισχύσει την αυτοδιοίκηση, είναι μονόδρομος
«Ένταξη των Ρομά μέσα από στεγαστικά προγράμματα»
Κύριε Δήμαρχε σε εκκρεμότητα είναι το θέμα των αθιγγάνων στο Νομισματοκοπείο. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση σας έχει ζητήσει να υποδείξετε άλλους χώρους στην πόλη για τη μεταστέγασή τους, διαφορετικά θα πάνε στον καταυλισμό που φτιάχτηκε στα Μέγαρα. Tι θα γίνει τελικά με αυτούς τους ανθρώπους; Ποια είναι η θέση του Δήμου;
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση γνωρίζει ήδη από το 2012, με αποφάσεις αρμόδιων επιτροπών, πως στο Χαλάνδρι δεν υπάρχουν κατάλληλοι, από άποψη υποδομών και χρήσεων γης, χώροι για να μεταστεγαστούν οι Ρομά. Η υπόδειξη των 16 σημείων για τη μετεγκατάσταση από την Αποκεντρωμένη είναι στη σφαίρα του ανέκδοτου. Η Αποκεντρωμένη μας ζητάει με το έγγραφο της να καταργήσουμε έναν υπό παράδοση παιδικό σταθμό που κόστισε στον ελληνικό λαό 3 εκ. ευρώ να τον καταργήσουμε και να τον κάνουμε χώρο μετεγκατάστασης, μας ζητάει να κάνουμε χώρο μετεγκατάστασης το οικόπεδο στην κεντρική πλατεία του Χαλανδρίου που προορίζεται για Δημαρχείο, τρία οικόπεδα στην πλατεία Κένεντι που στεγάζουν το τμήμα αυτεπιστασίας, μια παιδική χαρά, ένα γήπεδο μπάσκετ και το προαύλιο μιας εκκλησίας. Γίνεται αντιληπτό πως όποιος κάνει τέτοιες προτάσεις δεν έχει στόχο να ασχοληθεί με την επίλυση του προβλήματος. Τον ενδιαφέρει να υλοποιήσει αυτά που έχει προαποφασίσει και ψάχνει να βρει δικαιολογίες για αυτό.
Η δική σας πρόταση ποια είναι;
H δική μας πρόταση κινούταν εξαρχής σε δύο κατευθύνσεις: στην αντιμετώπιση του άμεσου θέματος και στη μακροπρόθεσμη λύση. Δυστυχώς η Αποκεντρωμένη έχει αποκλείσει τη συζήτηση για την εξεύρεση μακροπρόθεσμης λύσης που για εμάς θα έπρεπε να αναζητηθεί στην κατεύθυνση ένταξης των Ρομά στον οικιστικό ιστό της πόλης αξιοποιώντας κοινοτικά στεγαστικά προγράμματα στην υπό ένταξη περιοχή. Αντίθετα, μας ζητάει εντός εξαμήνου μεταστέγαση. Η μεταστέγαση εντός εξαμήνου στο Χαλάνδρι αποκλείεται, γιατί, όπως προείπα, δεν υπάρχουν κατάλληλοι χώροι. Εμείς είχαμε προτείνει και είχε δεχθεί η Αποκεντρωμένη και ο Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας και οι ίδιοι οι Ρομά, σε συνάντηση στα μέσα Σεπτεμβρίου, την αναζήτηση οικοπέδων ή διαμερισμάτων του δημοσίου σε όλη την Αττική ούτως ώστε να εξασφαλιζόταν η μεταστέγαση του καταυλισμού ανά τμήματα και όχι ως καταυλισμό. Αυτό θα βοηθούσε και στην ομαλότερη ένταξη και στην ανυπαρξία αντιδράσεων από τις τοπικές κοινωνίες και ήταν κάτι που είχαν αποδεχθεί και οι Ρομά. Δυστυχώς η Αποκεντρωμένη υπαναχώρησε από τη δέσμευσή της και επανήλθε με την πρότασή της για μεταστέγαση μέσα στο Χαλάνδρι για πολιτικούς λόγους όπως πιστεύουμε. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτήν την πορεία. θα παλέψουμε για οριστική λύση. Είναι ένα θέμα που δεν μπορεί να λυθεί μόνο από το Χαλάνδρι. Προϋποθέτει συνεργασία της εκάστοτε κυβέρνησης, της Περιφέρειας και της Αποκεντρωμένης και σε αυτή τη συνεργασία συνεχίζουμε να προσδοκούμε και να προσβλέπουμε
“Λιγότερες υποσχέσεις, περισσότερη δουλειά”
Κλείνοντας τι μπορείτε να υποσχεθείτε στους κατοίκους του Δήμου σας για τη νέα δημοτική περίοδο;
Ξεκινήσαμε μια προσπάθεια ενόψει της ψήφισης του Προϋπολογισμού να κάνουμε λαϊκές συνελεύσεις και σε αυτές που έχουν ήδη γίνει, με μεγάλη συμμετοχή, οι κάτοικοι έθεσαν τις προτεραιότητες, τις αγωνίες και τα προβλήματα της περιοχής τους και ζητούσαν να μάθουν τι θα υποσχεθούμε για την επίλυσή τους. Τους απάντησα πως δεν έχουμε να υποσχεθούμε τίποτα άλλο εκτός από διάθεση για δουλειά, για συζήτηση, για συνεχή έλεγχο της δημοτικής αρχής από τους δημότες και για συνδιαμόρφωση κάθε φορά των στόχων και των προτάσεων σε κάθε περιοχή. Άρα λιγότερες υποσχέσεις και περισσότερη δουλειά και έτσι θα πορευτούμε και τα επόμενα χρόνια.