Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ της χώρας τον Οκτώβριο όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI.
Αναλυτικά, την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου (που τελείωσε στις 18/10) καταγράφηκε αύξηση τζίρου κατά 7,2% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019, αγγίζοντας τα 117,12 εκατ. ευρώ
Στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 6%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (8,5% αύξηση σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 5,7%) και 86 τα υπόλοιπα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 16,7%).
Αύξηση 7% στην Αττική
Η αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο σχεδόν 54% «έτρεξε» με ρυθμό ανάπτυξης 7%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 6,1% και της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% εμφάνισαν ανάπτυξη 8,6%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,6% παρουσίασε ανάπτυξη 6,6%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% ανάπτυξη 13,3%, ενώ η Κρήτη με μερίδιο 6,6% εμφάνισε ανάπτυξη 2,6%.
Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 20%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 7,1%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 4,2% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 3,4%.
Αύξηση πωλήσεων 5,5% είχε καταγραφεί και τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου που ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 118,26 εκατ. ευρώ, έναντι 112,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.