Ελάτε στην παρέα μας

Επιστολές

Απάντηση της Ένωσης Επιχειρηματιών Σταθμών Αυτοκινήτων για το Ο.Τ. 150

Δημοσιεύθηκε

στις

“Δεν μπορεί ο Δήμος Νέας Ιωνίας να λειτουργεί παράνομα

χώρο στάθμευσης και να τον προβάλλει ως κοινωνική παροχή”

H Ένωση Επιχειρηματιών Σταθμών Αυτοκινήτων Νομού Αττικής παίρνει θέση στο ζήτημα με το σφράγισμα του δημοτικού ακινήτου στο Οικοδομικό Τετράγωνο 150 της Νέας Ιωνίας και απαντάει στο δελτίο τύπου που εξέδωσε η Δημοτική Αρχή.

Η ανακοίνωση της Ένωσης είναι η ακόλουθη: “Επειδή θεωρούμε ότι το περιεχόμενο του Δελτίου τύπου που εξεδόθη την 7.12.2011 από το Δήμο  της Ν. Ιωνίας αναφορικά με την σφράγιση του οικοπέδου Ο.Τ. 150, είναι απολύτως αναληθές, άηθες, και δυσφημιστικό, και επιπλέον υποτιμά βάναυσα τη νοημοσύνη της κοινής γνώμης και απαξιώνει το κύρος του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης, για την αποκατάσταση της αληθείας επικαλούμεθα:
Ι). τα αναφερόμενα στο με αριθμ. πρωτοκ. 42050/3889/22.09.2011 έγγραφο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ –  ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ – ΤΜΗΜΑ Γ΄., που απευθύνεται στην Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφ. Ενότητας του Βόρειου Τομέα Αθηνών και στο οποίο αναγράφονται, επί λέξει, τα εξής:
«ΘΕΜΑ : Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά με την διαδικασία αδειοδότησης υπαιθρίου σταθμού αυτοκινήτων οχημάτων ιδιωτικής χρήσεως.
ΣΧΕΤ.:
α) το υπ’ αριθμ. 27635/2668/16.6.2011 έγγραφο μας
β) το υπ’ αριθμ. Οικ. 14787/8.9.2011 έγγραφο σας
1. Απαντώντας στο παραπάνω β) σχετικό έγγραφο σας, που αναφέρεται στο αντικείμενο του θέματος, σας γνωρίζουμε τα εξής :
* Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του π.δ. 455/76, όπως εκάστοτε έχει τροποποιηθεί ισχύει, ότι :
* Οι σταθμοί αυτοκινήτων διακρίνονται σε α) ιδιωτικής και β) σε δημοσίας χρήσης χρησιμοποιούμενοι για την στάθμευση αυτοκινήτων επί καταβολή φυλάκτρων.
* Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 27 του π.δ. 455/76, όπως εκάστοτε έχει τροποποιηθεί ισχύει, ότι :
* Υπαίθριος σταθμός χαρακτηρίζεται ακάλυπτος χώρος χρησιμοποιούμενος  για την στάθμευση, ολική ή μερική διημέρευση ή διανυκτέρευση, δέκα αυτοκινήτων και άνω.
* Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την χορήγηση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων οχημάτων αναφέρονται στο π.δ. 455/76 όπως ισχύει.
* Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που έχει το νόμιμο δικαίωμα εκμετάλλευσης ενός σταθμού αυτοκινήτων οχημάτων, θα πρέπει να εφοδιασθεί από την οικεία περιφερειακή υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών με τις απαραίτητες άδειες ίδρυσης και λειτουργίας προκειμένου η λειτουργία του να θεωρείται σύννομη.
* Ο σταθμός αυτοκινήτων οχημάτων ( στεγασμένος ή υπαίθριος ) ο οποίος χρησιμοποιείται για την στάθμευση αυτοκινήτων χωρίς την καταβολή φυλάκτρων χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 1, ως σταθμός αυτοκινήτων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης για την σύννομη λειτουργία του οποίου απαιτείται η χορήγηση αδείας ίδρυσης και λειτουργίας με τις διατάξεις του π.δ. 455/76 όπως ισχύει.
* Σε περίπτωση που διαπιστωθεί λειτουργία υπαιθρίου σταθμού αυτοκινήτων, όπως αυτός έχει διαπιστωθεί παραπάνω, ο οποίος δεν διαθέτει την προβλεπόμενη άδεια λειτουργίας θα πρέπει να εφαρμοστεί η Υπουργική Απόφαση 32779/1990/2009 του Υπουργού Μεταφορών στην οποία καθορίζονται οι λεπτομέρειες του τρόπου σφράγισης των εγκαταστάσεων σταθμών αυτοκινήτων.
* Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 23 του π.δ. 455/76, όπως ισχύει, οι άδειες ίδρυσης και λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων των ανωτέρω περιπτώσεων, είτε αυτές είναι ιδιωτικής χρήσης είτε δημοσίας χρήσης χορηγούνται από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των κατά τόπους Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας.».

ΙΙ). Το με αριθμ. πρωτ. 30863/2220 /3.3.2011 του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ –  ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ – ΤΜΗΜΑ Γ΄., που απευθύνεται προς όλες τις Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφ. Ενοτήτων της χώρας στο οποίο αναφέρονται επί λέξει τα εξής:

«ΘΕΜΑ : Παροχή διευκρινίσεων περί της διαδικασίας αδειοδότησης υπαιθρίου σταθμού αυτοκινήτων σε περιοχές που επιτρέπεται από τις καθοριζόμενες χρήσεις γης.

 Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών , φορέων και πολιτών που αναφέρονται στο αντικείμενο του θέματος σας γνωρίζουμε τα εξής:
 1.  Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 23 του π.δ. 455/76, όπως ισχύει, ένα από τα δικαιολογητικά για την χορήγηση αδείας ίδρυσης ενός υπαιθρίου σταθμού αυτοκινήτων είναι η υποβολή στην οικεία Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών υπεύθυνης δήλωσης του αιτούντος σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ. 105/69, ότι έχει νόμιμο δικαίωμα δια τη χρησιμοποίηση του ακινήτου ως υπαιθρίου σταθμού αυτοκινήτων.
Η υποβολή του συγκεκριμένου δικαιολογητικού έχει την έννοια της βεβαίωσης, ότι ο αιτών εκμεταλλευτής του υπαιθρίου σταθμού είναι όχι μόνον ιδιοκτήτης ή μισθωτής του οικοπέδου ή γηπέδου που θα εγκατασταθεί και θα λειτουργήσει αυτός, αλλά και ότι η συγκεκριμένη χρήση επιτρέπεται από τις καθορισθείσες χρήσεις γης.
2.  Επιπλέον για την λειτουργία ενός υπαιθρίου σταθμού αυτοκινήτων εκδίδεται οικοδομική άδεια, για όσες από τις εγκαταστάσεις του απαιτείται από την πολεοδομική νομοθεσία ( περιτοίχιση, ασφαλτόστρωση οικίσκος γραφείου κινήσεως).
3. Συνεπώς από τα πιο πάνω καθίσταται σαφές ότι για την χορήγηση αδείας και λειτουργίας υπαιθρίου σταθμού αυτοκινήτων θα πρέπει στον συγκεκριμένο χώρο εγκατάστασης του, η συγκεκριμένη χρήση να επιτρέπεται από τις κείμενες πολεοδομικές διατάξεις.».
ΙΙΙ). Οι όροι χρήσεως γης στο καθορίζονται στο ΦΕΚ 248/Δ /29.5.1985 στην σελίδα 2259, στο οποίο  αναφέρονται, επί λέξει, τα εξής:
«7. Την πράξη 10/85 της συνεδρίας 10/21.3.85 για το υπόψη θέμα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος Διαμερίσματος Ανατολικής Αττικής αποφασίζουμε:
1. Εγκρίνεται η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου Ν. Ιωνίας στο Ο.Τ. 150 για τον χαρακτηρισμό τμήματος του σε χώρο για την ανέγερση κτιρίου Πολιτιστικών και Αθλητικών δραστηριοτήτων και μικρή μετατόπιση της οικοδομικής γραμμής όπως φαίνεται στο σχέδιο με κλίμακα 1:200 που δημοσιεύεται συνοπτικά με την παρούσα.».
Στο συνημμένο σχέδιο στο ανωτέρω ΦΕΚ δεν αποτυπώνεται πουθενά χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων ή πλατεία, παρά μόνον κτίρια Πολιτιστικών και Αθλητικών δραστηριοτήτων.
Οι ιθύνοντες του Δήμου Ν. Ιωνίας γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι εδώ και τόσα έτη είχαν την δυνατότητα να αλλάξουν το ρυμοτομικό σχέδιο και να χαρακτηρίσουν τον εν θέματι χώρο ως χώρο στάθμευσης. Μόνον έτσι θα μπορούσαν να λάβουν άδεια λειτουργίας.
Κρίνεται σκόπιμο οι κάτοικοι της Ν. Ιωνίας να ενημερωθούν για τις συνέπειες που προβλέπονται στο άρθρο 178 του Ποινικού Κώδικα σε όποιον επιχειρήσει να παρεμποδίσει ή να ματαιώσει την σφράγιση του οικόπεδο του Ο.Τ. 150 
Στη διάταξη του ανωτέρω άρθρου, που τιτλοφορείται « Παραβίαση σφραγίδων που έθεσε η αρχή» ορίζονται τα εξής:
«Όποιος με πρόθεση και αυθαίρετα θραύει ή βλάπτει σφραγίδα που έθεσε η αρχή για την κατάσχεση ή για την φύλαξη κλεισμένων πραγμάτων ή εγγράφων ή για τη βεβαίωση της ταυτότητας τους ή ματαιώνει με οιονδήποτε τρόπο μια τέτοια σφράγιση τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δυο ετών».
Τα δύο επιχειρήματα που προβάλλονται χάριν εντυπωσιασμού στο Δελτίο τύπου περί του κοινωνικού παντοπωλείου και της δημοτικής συγκοινωνίας, είναι άσχετα με την  δωρεάν και αδιακρίτως παραχώρηση στάθμευσης, σε ένα ξέφραγο χώρο, χωρίς εποπτεία και φύλαξη, χωρίς πυροσβεστικά μέσα, όπου εισέρχεται  ελεύθερα κάθε κακοποιός για να κλέψει, για να πυρπολήσει αυτοκίνητα, και για να αρπάξει τσάντες. Είναι απαράδεκτο να τίθενται υπό σύγκριση ανόμοιες καταστάσεις δηλαδή από την μία πλευρά οι ιδιοκτήτες που  σταθμεύουν δωρεάν τα ακριβά αυτοκίνητα τους και από την άλλη πλευρά οι άποροι και  άνεργοι δημότες της Ν. Ιωνίας. Τι είδους κοινωνική παροχή μπορεί να θεωρηθεί αυτή;
Πολλώ δε μάλλον που από τη λειτουργία του παράνομου σταθμού αυτοκινήτων εγκυμονούν τεράστιοι κίνδυνοι για την ασφάλεια των μικρών μαθητών του σχολικού συγκροτήματος που βρίσκεται σε άμεση επαφή με τον χώρο αυτό.  
Στο σημείο τούτο αξίζει να επισημανθεί ότι λόγω της αυθαίρετης και παράνομης αλλαγής του σκοπού της απαλλοτρίωσης του Ο.Τ. 150, οι πρώην ιδιοκτήτες του μπορούν, να απαιτήσουν δικαστικώς την άρση της απαλλοτριώσεως.
Ως εκ τούτου τίθεται το ερώτημα, αν έχουν σκεφθεί ιθύνοντες του Δήμου της Ν. Ιωνίας αυτή την   πιθανότητα;
Είναι επιβεβλημένη η σφράγιση του άνευ αδείας λειτουργούντος χώρου στάθμευσης στο Ο.Τ.150, διότι δεν επιτρέπεται ο Δήμος, που είναι ο θεματοφύλακας για την εφαρμογή των Νόμων στην περιοχή του, να τους παραβιάζει και κατόπιν να επικαλείται αβάσιμες και συκοφαντικές αιτιάσεις για να αιτιολογήσει την διαπραχθείσα παρανομία του.
Είναι απαράδεκτο ο Δήμος να απαιτεί από τα καφενεία, από τα κομμωτήρια, από τα σουβλατζίδικα και άλλες μικρές επιχειρήσεις να διαθέτουν άδεια λειτουργίας και εκείνος να λειτουργεί παράνομα τον συγκεκριμένο χώρο στάθμευσης και να τον προβάλλει « ως κοινωνική παροχή»
Το εύλογο ερώτημα που τίθεται αν δεν σφραγισθεί ο χώρος στάθμευσης του Ο.Τ. 150 και κλείσει όταν αρχίσουν οι οικοδομικές εργασίες για το υπόγειο Parking τότε δεν θα υφίσταται το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης;”
   

 

 

Continue Reading
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ