Connect with us

Πολιτική

“«Η βόρεια Αθήνα συζητά» και για τα μεγάλα δημόσια έργα”, του Δ. Καιρίδη

Published

on

Η προσπάθειά να αναδείξουμε τα προβλήματα του Βόρειου Τομέα και να βρεθούν λύσεις συνεχίζεται. Έχοντας ολοκληρώσει έναν πρώτο κύκλο διαδικτυακών συζητήσεων με δημάρχους της βόρειας Αθήνας, τη Δευτέρα 1η Μαρτίου ξεκινήσαμε έναν διάλογο με υπουργούς της κυβέρνησης.

Η αρχή έγινε με τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ενώ στις 22 Μαρτίου και ώρα 8:30 μ.μ., θα φιλοξενήσουμε τον Κυριάκο Πιερρακάκη, υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, συζητήσαμε για τα μεγάλα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη ή που σχεδιάζονται στον Βόρειο Τομέα, αλλά και συνολικά για το έργο του Υπουργείου τα τελευταία δύο χρόνια. Η Γραμμή 4 του μετρό και η διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης κυριάρχησαν στη συζήτηση, όντας δύο εμβληματικά έργα τα οποία θα αλλάξουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Οι εργασίες για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του μετρό, από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, θα ξεκινήσουν εντός του 2021. Ο υπουργός ανακοίνωσε, μάλιστα, ότι έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές μελέτες για την επέκταση της Γραμμής 4, που θα περνάει από την Κατεχάκη, θα συνεχίζει κατά μήκος της Κηφισίας και θα φτάνει μέχρι την Πεύκη και την Εθνική Οδό.

Εξίσου σημαντική είναι και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέσει την Αττική με την Εθνική Οδό. H επέκταση, μήκους 3,8 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από τον κόμβο 10 της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το έργο θα δημοπρατηθεί εντός του 2021, δεν θα υπάρχουν διόδια, ενώ τμήμα του θα υπογειοποιηθεί. Μακροπρόθεσμα, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης σε συνδυασμό με την επέκταση της Γραμμής 4 του μετρό, θα αποσυμφορήσουν, σε πολύ μεγάλο βαθμό, την κυκλοφορία συνολικά της βόρειας Αθήνας, της οποία η βασική αρτηρία, η Λεωφόρος Κηφισίας, είναι «πνιγμένη» εδώ και δεκαετίες.

Από τη συζήτηση δεν έλειψε και η αναφορά στο ζήτημα εγκατάστασης διοδίων στον κόμβο της Βαρυμπόμπης, ένα θέμα που απασχολεί έντονα τους πολίτες των όμορων δήμων. Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι σε αυτή τη φάση δεν πρόκειται να μπουν διόδια και το Υπουργείο βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την παραχωρησιούχο εταιρεία προκειμένου να βρεθεί μία λύση.

Κλείνοντας τη συζήτησή μας, αναφερθήκαμε και στην επέτειο των 40 χρόνων από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ανατρέχοντας στην εθνική προσφορά του μεγάλου θείου του υπουργού, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, συμφωνήσαμε ότι, εκτός των άλλων, κανένα μεγάλο δημόσιο έργο δεν θα μπορούσε να γίνει ή να ξεκινήσει σήμερα χωρίς την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Η Ευρώπη έχει προβλήματα και ελλείμματα αλλά η λύση δεν μπορεί παρά να είναι η ενίσχυση (και όχι η αποδυνάμωσή) της.

Δημήτρης Καιρίδης είναι Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Βουλευτής ΝΔ, Βόρειου Τομέα Αθηνών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ