Ελλάδα
Ανοίγουν τη Δευτέρα 12 Απριλίου τα λύκεια – Δύο self tests την εβδομάδα [Βίντεο]
Τη συνέχιση της λειτουργίας των λυκείων δια ζώσης από την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021, ανακοίνωσε την Τετάρτη, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού.
«Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει», ανέφερε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε: «Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία».
Επιπλέον, η επαναλειτουργία δια ζώσης των λυκείων θα συνοδεύεται από τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικού τεστ κορονοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό λυκείου, «προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας», όπως είπε η κ. Κεραμέως.
Τι θα ισχύσει για τα self tests για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας, «το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων».
Από την ερχόμενη Δευτέρα, θα είναι υποχρεωτική η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού (self-test) για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς δύο φορές την εβδομάδα.
Το αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορονοϊού θα πρέπει να διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό λυκείου και θα είναι απαραίτητα για την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα και την Πέμπτη.
Ειδικότερα ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.
Αναλυτικά, τα βήματα για τη διενέργεια των self tests, όπως ανακοινώθηκε από την κ. Κεραμέως, είναι τα εξής:
1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.
2. Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. ‘Αρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.
3. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.
Στην περίπτωση που το self-test είναι αρνητικό:
α. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.
β. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.
γ. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.
Στην περίπτωση που το self-test είναι θετικό:
α. Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή.
Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr
β. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.
Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.
Γιατί ανοίγουν μόνο τα λύκεια
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και η μεγαλύτερη διάρκεια τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές του λυκείου, αποτέλεσαν τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν το υπουργείο Παιδείας να δώσει προτεραιότητα στο άνοιγμα των λυκείων, σε σχέση με τις άλλες εκπαιδευτικές δομές.
«Προτεραιοποιήσαμε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους: γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και γιατί όπως ξέρετε πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Επιπλέον, σημείωσε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με την κάλυψη της ύλης. «Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», ανέφερε και πρόσθεσε ότι το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων.
Όσον αφορά το εάν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία δια ζώσης των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων, η κ. Κεραμέως επανέλαβε ότι το υπουργείο «συζητά συστηματικά» με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, χωρίς να αναφερθεί σε περισσότερες λεπτομέρειες. Εξέφρασε, ωστόσο, την ελπίδα «σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές (σ.σ. τις δομές)».
Τα μέτρα προστασίας για την επαναλειτουργία των λυκείων δια ζώσης
Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που είχαν ληφθεί και κατά το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, αλλά και τον περασμένο Ιανουάριο.
Ειδικότερα, τα μέτρα περιλαμβάνουν:
– την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
– διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,
– σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,
– χρήση αντισηπτικών,
– σχολαστικούς καθαρισμούς αιθουσών και εξοπλισμών,
– τακτικούς αερισμούς των χώρων, καθώς επίσης και
– τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.
Επιπλέον, αυτή τη φορά προστίθεται η διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορονοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό λυκείου.
«Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία»
Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η υπουργός Παιδείας στο θέμα της επαναλειτουργίας δια ζώσης των σχολείων με ασφάλεια. «Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία», τόνισε και απευθυνόμενη στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, σημείωσε: «Μοιραζόμαστε απολύτως μαζί σας την ανάγκη να βρεθούν τα παιδιά μας ξανά στις τάξεις, κατανοούμε την κόπωση από την πανδημία, και τα όρια της τηλεκπαίδευσης, η οποία – όσο χρήσιμη είναι – δεν μπορεί όμως παρά να είναι μία λύση ανάγκης».
Η κ. Κεραμέως ευχαρίστησε τους ειδικούς και τους υγειονομικούς, αλλά ιδιαίτερα τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς «για την τεράστια προσπάθεια που έχουν καταβάλει όλο αυτό το διάστημα, που ξεπέρασαν δυσκολίες και συνέβαλαν καθοριστικά προκειμένου να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία».
«Παρά την κούραση, παρά την κόπωση που είναι απολύτως κατανοητή και τη βιώνουμε όλοι μας, όσο πιο πιστά τηρήσουμε για λίγο ακόμη τα μέτρα, τόσο πιο κοντά ερχόμαστε στην κανονικότητα, στο να ξεπεράσουμε πιο γρήγορα την πανδημία», κατέληξε η υπουργός.
Έγκριση 85.000 αιτήσεων για voucher τις πρώτες 2 ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας
Η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για «άλμα στον ψηφιακό κόσμο της εκπαίδευσης» κατά το διάστημα της πανδημίας και αναφέρθηκε στα 112 εκατ. ευρώ, από τα πρώτα του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία θα αξιοποιηθούν για να μπορέσουν 560.000 νέες και νέοι να ενισχύσουν τον τεχνολογικό τους εξοπλισμό, «για να χτίσουμε όλοι μαζί πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες που αποκτήθηκαν το διάστημά αυτό και να μπορέσουν όλοι να συμμετάσχουν στον εμπλουτισμό της δια ζώσης εκπαίδευσης με ψηφιακά εργαλεία που λαμβάνει χώρα τώρα».
Όπως ανέφερε, κατά τις 2 πρώτες ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας έχουν εγκριθεί πάνω από 85.000 αιτήσεις.