Connect with us

Αθηναίων

Πέρασε από τη Βουλή η συμπληρωματική σύμβαση για την υπογειοποίηση στα Σεπόλια

Published

on

Για την αναγκαιότητα της συμπληρωματικής σύμβασης μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ για την υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια ενημέρωσε την αρμόδια επιτροπή της βουλής ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης,

Μιλώντας ο κ. Καραγιάννης προς τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σχετικά με την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης της υπογειοποίησης (Cover&Cut) της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων, εξήγησε ότι πρόκειται για τη Συμπληρωματική Σύμβαση και αφορά την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης του τεχνικού υπογειοποίησης Cover & Cut της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής (τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος) στην περιοχή των Σεπολίων, με την χρήση υδροφρέζας.

Όπως είπε ο υφυπουργός «η υδροφρέζα, είναι ένα εξειδικευμένο μηχάνημα που χρησιμοποιείται σε αυτή τη περίσταση για την διατήρηση των ορίων δονήσεων κατά την κατασκευή, όπως αυτά τέθηκαν στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, η εργασία αυτή χαρακτηρίζεται «ως απρόβλεπτη καθώς προέκυψε το 2020, περίπου ενάμισι χρόνο μετά από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου και θα ήταν αδύνατο να έχει προβλεφθεί εξ αρχής και λόγω του μεγάλου του κόστους, δεν είναι επίσης δυνατό να καλυφθεί από το κονδύλι των απρόβλεπτων εργασιών του έργου».

«Για τον λόγο αυτό και κατόπιν των σχετικών ενεργειών της ΕΡΓΟΣΕ ως αναθέτουσας αρχής του έργου», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, «επιτάσσεται η σύνταξη Νέας Τιμής και η σύναψη της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ύψους 23,866,833.73 στη σύμβαση με τίτλο ‘‘Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων’’».

Σε ερώτημα βουλευτών της αντιπολίτευσης για αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι θα γίνει σημαντική ανάπλαση της περιοχής, προς όφελος των κατοίκων. Επίσης, τόνισε «ότι τα δημόσια έργα υποδομών δεν προσφέρονται για πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, αφού όλοι γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητά τους, αλλά και τη συνθετότητά τους, αφού συνήθως άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα δημοπρατεί, άλλος τα υλοποιεί και άλλος τα εγκαινιάζει».

Στην ίδια συνεδρίαση της επιτροπής ο Χρ. Γιαννούλης, ως εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-προοδευτική συμμαχία, δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Την τελευταία διετία βρισκόμαστε όλο και πιο συχνά αντιμέτωποι με τροποποιήσεις συμβάσεων για εκτέλεση δημοσίων έργων, προς όφελος των αναδόχων και με επιπλέον επιβάρυνση για το ελληνικό δημόσιο. Στην περίπτωση των έργων υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια Αττικής και με εκτελεσμένο μόλις το 7% του έργου, η κυβέρνηση προχωρά στην υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης που θα επιβαρύνει το δημόσιο με επιπλέον 24 εκατ. ευρώ. Η πρακτική αυτή δημιουργεί εύλογα ερωτήματα, καθώς οι αιτιολογίες που προβάλλονται κάθε άλλο παρά πειστικές είναι, γεγονός που επιτείνει την ανησυχία μας για τις διαδικασίες που ακολουθούνται».

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ