Connect with us

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: “Να κλείσει οριστικά το θέμα των διοδίων στη Βαρυμπόμπη”

Published

on

Η ανάγκη οριστικής επίλυσης του θέματος των πλευρικών διοδίων στην Βαρυμπόμπη, μέσω της αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου, ώστε να εξευρεθούν εναλλακτικές λύσεις, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους πολίτες, προτάσσεται στην ερώτηση 21 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Η ερώτηση η οποία κατατέθηκε έπειτα από πρωτοβουλία του βουλευτή Επικρατείας και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του κόμματος, Πάνου Σκουρλέτη, είχε θέμα: «Να κλείσει οριστικά το θέμα των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και να εξεταστούν σοβαρά εναλλακτικές λύσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την κοινωνία των πολιτών».

Στην ερώτηση υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έλαβε πρόσφατα απόφαση για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του έργου «Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, Τμήμα Μεταμόρφωση – Υλίκη», η οποία αναπόφευκτα προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις κατοίκων, δημοτικών αρχών της ευρύτερης περιοχής, Κηφισιάς, Διονύσου και άλλων όμορων Δήμων, των κεντρικών οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ, αλλά και της Περιφέρειας Αττικής, όπως και φορέων και συλλογικοτήτων «κατ’ αρχάς για το μείζον ζήτημα κατασκευής πλευρικών διοδίων στην Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο αλλά και για σοβαρότατα θέματα σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις και την περιβαλλοντική υποβάθμιση». Επιπρόσθετα, οι ερωτώντες βουλευτές θυμίζουν ότι το καλοκαίρι του 2020 ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναγνώριζε «τη γενεσιουργό αιτία του θέματος στη σύμβαση παραχώρησης του 2007, με κυβέρνηση ΝΔ, στην οποία κατά τα λεγόμενά του τα διόδια καθορίστηκαν με προβληματικό τρόπο, μεταθέτοντας όμως χρονικά την όποια διευθέτηση του θέματος στο μέλλον».

Οι βουλευτές τονίζουν, επίσης, ότι «με τη σύμβαση παραχώρησης της κυβέρνησης ΝΔ του 2007, η οποία κυρώθηκε με νόμο, το τμήμα της ΠΑΘΕ “Μεταμόρφωση – Σκάρφεια”, που κατά το μεγαλύτερο μέρος του κατασκευάστηκε από το Δημόσιο, παραχωρήθηκε προκειμένου να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό για την κατασκευή του δυτικού άξονα “Αντίρριο – Ιωάννινα”, η οποία διαφορετικά θα απαιτούσε τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο κόστος κατασκευής σε ποσοστό άνω του 50%».

Αναφερόμενοι στα διάφορα, πρόσθετα προβλήματα που δημιουργούνται, λόγω της επιλογής να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στην Βαρυμπόμπη, οι ερωτώντες βουλευτές θέτουν και τη διάσταση του κυκλοφοριακού φόρτου και της περιβαλλοντικής υποβάθμισης της ευρύτερης περιοχής, που προκύπτουν από την πρόσφατη έγκριση των τροποποιημένων περιβαλλοντικών όρων, σημειώνοντας: «Ειδικότερα, στο πλαίσιο του οριστικού ανασχεδιασμού και των εκτεταμένων έργων (όπως η ανακατασκευή της γέφυρας Βαρυμπόμπης), η κατασκευή των οποίων θα διαρκέσει τουλάχιστον 2 – 2,5 χρόνια, είναι δεδομένο ότι θα επιβαρύνει τους συγκεκριμένους οικισμούς λόγω διοχέτευσης της κίνησης εντός οικιστικού ιστού, με ιδιαίτερη αύξηση της κυκλοφορίας, που γεννά πλην της υπέρμετρης όχλησης και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ακόμα και κινδύνους για πρόκληση ατυχημάτων και γενικότερα υπέρμετρη επιβάρυνση στην καθημερινότητα των κατοίκων. Οι κάτοικοι της περιοχής αλλά και σε θεσμικό επίπεδο οι Δήμοι έχουν επισημάνει επανειλημμένως την αντίθεσή τους και στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη φάση κατασκευής των έργων και έχουν προτείνει εναλλακτικές, όπως αυτή της χρησιμοποίησης της παρόδου της ΠΑΘΕ αντί της διοχέτευσης της κυκλοφορίας εντός των οικισμών και της τοποθέτησης φωτεινού σηματοδότη που θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο με καθυστερήσεις και σώρευση οχημάτων».

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι είναι γενικά αποδεκτό πως οι συμβάσεις παραχώρησης του 2007, από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ, έχουν δημιουργήσει σωρεία προβλημάτων, ως προς την ολοκλήρωση των οδικών έργων και την μεγάλη οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου, τονίζοντας επίσης ότι «το πλέον χρήσιμο και ουσιαστικό συμπέρασμα και το δίδαγμα από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, της τωρινής πανδημίας αλλά ακόμα και της πρόσφατης κακοκαιρίας (με τη γνωστή υπόθεση της Αττικής Οδού) είναι ότι οι βασικές υποδομές ενός κράτους οφείλουν να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Η κυβέρνηση της ΝΔ, όμως, πέρα από ευκαιριακές μικροπολιτικές τακτικές, δεν δείχνει να το κατανοεί και να προσαρμόζεται στις πραγματικές συνθήκες και ανάγκες καθόσον παραμένει δέσμια της ακραίας νεοφιλελεύθερης προσέγγισης, όπως αποδεικνύεται κατά τρόπο απολύτως σαφή από την πολιτική που εφαρμόζει και για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης».

Η ερώτηση καταλήγει:

“Ο αρμόδιος υπουργός ερωτάται:

1. Σε ποιες ενέργειες έχει ή πρόκειται να προβεί προκειμένου να διαπραγματευτεί με τον παραχωσηριούχο στην κατεύθυνση αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης και να επιλυθεί οριστικά το θέμα των πλευρικών διοδίων; Έχουν γίνει διαπραγμάτευση με τον παραχωρησιούχο μετά την έγκριση των τροποποιημένων περιβαλλοντικών όρων και ποιο το αποτέλεσμα αυτής; Αν έχει ξεκινήσει, σε ποιο στάδιο βρίσκεται και αν όχι πότε θα ξεκινήσει;

2. Για ποιο λόγο δεν εξετάστηκαν εναλλακτικές λύσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων βάσει του νέου σχεδιασμού και τι προτίθεται να πράξει προκειμένου να εξεταστεί τεκμηριωμένα η προτεινόμενη από τους κατοίκους λύση για χρησιμοποίηση της παρόδου της ΠΑΘΕ και να αποφευχθεί η επιβάρυνση των κυκλοφοριακών φόρτων, η περιβαλλοντική υποβάθμιση της περιοχής και η χειροτέρευση της ποιότητας ζωής των κατοίκων;”

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ