Επιχειρήσεις
Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο
Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (5/11) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.
Δείτε αναλυτικά:
- Αντίστροφα μετρούν για την Black Friday οι εμπορικές επιχειρήσεις που φέτος “πέφτει” την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, έχοντας ξεκινήσει την επικοινωνιακή τους πολιτική με δελεαστικές προσφορές στα προϊόντα τους. Σύμφωνα με την έρευνα της πλατφόρμας GLAMI, το 50% των Ελλήνων περιμένει τη περίοδο της Black Friday για να αγοράσει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, ενώ με βάση τα ίδια στοιχεία, το 43% των καταναλωτών προτίθεται να ξοδέψει μέχρι 100 ευρώ για αγορές μόδας και το 23% θα διαθέσει από 100 έως 200 ευρώ.
- Επιτρέπεται τελικά η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή 6 Νοεμβρίου σε όλη τη χώρα, από τις 11 το πρωί ως τις 8 το βράδυ, σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. Διευκρινίζεται ότι η λειτουργία είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική. Υπενθυμίζεται ότι αρχικά δεν προβλεπόταν να ανοίξουν τα καταστήματα την Κυριακή καθώς έχουν καταργηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.
- Δύσκολος φαίνεται ότι θα είναι ο χειμώνας στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σε σχέση με την εξέλιξη της κατανάλωσης των προϊόντων, με τα πρώτα δείγματα να έχουν ήδη αρχίσει να διαφαίνονται από το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου της φετινής χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πτώση του όγκου πωλήσεων στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, άγγιξε σύμφωνα με πληροφορίες σε ποσοστό ακόμα και 8%. Το παραπάνω ποσοστό συνεπάγεται στην πράξη ότι το σύνολο των μεγάλων αλυσίδων που καθορίζουν την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα, κινούνται πτωτικά σε όγκο πωλήσεων.
- Ανάλογη με την αύξηση του κόστους είναι η τιμολογιακή πολιτική, που ακολουθεί η συντριπτική πλειονότητα των εγχώριων επιχειρήσεων, κατά την τρέχουσα περίοδο μεγάλης αύξησης στο κόστος ενέργειας, πρώτων υλών και μεταφορών, όπως αναδεικνύουν τα στοιχεία έρευνας της Grant Thornton, μεταξύ διευθυνόντων συμβούλων εγχώριων επιχειρήσεων. Περίπου το 75% με 76% των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι αυξάνουν τιμές προϊόντων/υπηρεσιών σε ευθεία συνάρτηση με την αύξηση του κόστους. Μετακυλίουν, δηλαδή, το σύνολο του αυξημένου κόστους στους πελάτες τους. Άλλο ένα 12% προχωρά σε αυξήσεις τιμών υψηλότερες της ανόδου του κόστους, ενώ μόλις το 11% απορροφά μέρος του αυξημένου κόστους.
- Ξεκίνησε η εφαρμογή για το «καλάθι του νοικοκυριού» με στόχο τη διασφάλιση χαμηλών τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης (51 κατηγορίες), ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους. Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Continue Reading