Επιχειρήσεις
Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο
Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (14/1) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.
Δείτε αναλυτικά:
- Η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησε μία στις τρεις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσει προσφορές/ εκπτώσεις ακόμα και την εορταστική περίοδο ενώ υψηλότερες πωλήσεις είχε, η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021. Σύμφωνα με την έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, αναφορικά με την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2022-2023, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021-22. Ακόμη, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις (ενεργειακή κρίση/ ανατιμήσεις), το 27% των επιχειρήσεων δήλωσε πολύ/ πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο. Περισσότερες από τις μισές (54,0%) εμφανίζεται μέτρια ικανοποιημένο ενώ το 19% λίγο έως καθόλου.
- Θέμα χρόνου είναι να μπουν στο «καλάθι νοικοκυριού» και τα επώνυμα προϊόντα, σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη. Οι σύνδεσμοι επώνυμων βιομηχανιών ειδών ήταν αυτοί που ζήτησαν να μπουν στο καλάθι του νοικοκυριού, γι’ αυτό και έγινε σύσκεψη την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης. Για το ενδεχόμενο να επεκταθεί το μέτρο του καλαθιού και στα κρεοπωλεία και αρτοποιία ο υπουργός είπε: «για να κάνουμε το καλάθι και στα υπόλοιπα πρέπει να συνεννοηθώ πρώτα με τους αρτοποιούς γιατί εάν τους επιβάλω το μέτρο, θα τους κάνω ζημιά. Δεν θέλω να κάνω ζημιά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
- Με πρωτοφανή χαμηλά επιτόκια – για τα σημερινά δεδομένα – δανείζονται όσες επιχειρήσεις εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας το οποίο μπορεί να καλύψει επενδυτικά σχέδια ύψους 30 δισ. ευρώ έως το 2026. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, το μεσοσταθμικό επιτόκιο για το περασμένο έτος διαμορφώθηκε στο 1,2% -αυξημένο σε σύγκριση με τον Οκτώβριο όπου κυμαινόταν στο 0,9%. Στην Ελλάδα, το 2022 υπεγράφησαν συνολικά συμβάσεις συνολικού ύψους 10,53 δισ. ευρώ για 291 έργα, εκ των οποίων οι 167 προέρχονται από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Από το σύνολο των έργων που έχουν συμβασιοποιηθεί, τα 4,5 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε χρηματοδότηση του RRF, τα 3,51 δισ. ευρώ σε κεφάλαια τραπεζών και τα 2,52 δισ. ευρώ σε ίδια συμμετοχή.
- Η πρωτοβουλία «Future-Ready Business» αποτελεί έναν διαγωνισμό, ο οποίος φιλοδοξεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση του δρόμου προς το μέλλον της ελληνικής επιχειρηματικότητας, παρουσιάζοντας κάθε χρόνο τη λίστα των Future-Ready επιχειρήσεων της χώρας. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, καλούνται να παρουσιάσουν τον οδικό χάρτη που έχουν σχεδιάσει για το μέλλον και τη στρατηγική που έχουν αναπτύξει πάνω σε 6 αντικειμενικά κριτήρια Βιώσιμη Ανάπτυξη, Κοινωνική Επίδραση, Προσαρμοστική Ικανότητα, Προσανατολισμός, Ευελιξία του Επιχειρηματικού Μοντέλου και Δικτύωση. Οι υποψηφιότητες υποβάλλονται ψηφιακά μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου.
Continue Reading