Επιχειρήσεις
Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο
Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (18/3) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.
Δείτε αναλυτικά:
- Προκηρύχθηκε η Δέσμη Δράσεων «Πράσινη Μετάβαση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ, που εντάσσεται στο νέο Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων χρηματοδότησης για τη Δέσμη των συγκεκριμένων δράσεων ξεκινάει την Τετάρτη 22 Μαρτίου και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου προϋπολογισμού. Το πρόγραμμα αφορά επενδυτικά σχέδια που έχουν στόχο την αξιοποίηση και ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογιών και την αναβάθμιση των παραγόμενων προϊόντων/υπηρεσιών, με πριμοδότηση των ενεργειών «πράσινου» προσανατολισμού.
- Μείωση 21,9% σημείωσε τον Ιανουάριο εφέτος το εμπορικό έλλειμμα της χώρας, καθώς η αύξηση της αξίας των εξαγωγών ήταν περίπου έξι φορές υψηλότερη από εκείνη των εισαγωγών. Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής: Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.827,1 εκατ. ευρώ έναντι 6.454,9 εκατ. ευρώ κατά τον Ιανουάριο 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 5,8% . Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.462,6 εκατ. ευρώ έναντι 3.427,7 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 30,2% .
- Ρεκόρ απάτης στον ΦΠΑ καταγράφηκε το 2022 γεγονός που οδήγησε στο «πάγωμα» δεκάδων ΑΦΜ φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, από την ΑΑΔΕ, με το ποσοστό της παραβατικότητας στους συγκεκριμένους ελέγχους να ξεπερνά το 80%. Πρόκειται για τις υποθέσεις των «εξαφανισμένων εμπόρων» και τις απάτες τύπου «καρουζέλ», δηλαδή για κυκλώματα που πραγματοποιούν εικονικές συναλλαγές (εισαγωγές και εξαγωγές) με επιχειρήσεις τρίτων χωρών, με στόχο την αποφυγή πληρωμής του ΦΠΑ αλλά και τη διεκδίκηση επιστροφής που δεν έχει καταβληθεί! Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 2022 πραγματοποιήθηκαν 176 έλεγχοι σε μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής και απάτης και βρέθηκαν παραβάσεις σε 147 περιπτώσεις ή στο 83,5% των ελεγχόμενων υποθέσεων.
- Αλώβητα από τον πληθωρισμό που εκτινάχθηκε την περσινή χρονιά κατάφεραν να βγουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label-PL) ενισχύοντας τη θέση τους, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο στη συνολική αγορά των προϊόντων FMCG (ταχέως διακινούμενα καταναλωτικά αγαθά) στα σούπερ μάρκετ. Παρά το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων συνεχίστηκαν με εντατικούς ρυθμούς, η διείσδυσή τους στα ελληνικά νοικοκυριά ήταν ραγδαία διευρύνοντας την «ψαλίδα» εις βάρος των επωνύμων ενώ ενισχύθηκαν περαιτέρω και από το «καλάθι του νοικοκυριού». Το μερίδιό τους σε αξία, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης πέρυσι 16,4%, έφτασε το 16,3% επί του τζίρου των FMCG στα σούπερ μάρκετ ενώ η δυναμική τους πορεία συνεχίζεται και κατά τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.
Continue Reading