Ελάτε στην παρέα μας

Ειδήσεις

Ναυάγιο στην Πύλο: Δύτης εξηγεί γιατί είναι δύσκολο να ανασυρθεί το πλοίο χωρίς τη συνδρομή ξένων κρατών

Δημοσιεύθηκε

στις

Λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο ναυάγιο ανοικτά της Πύλου, παραμένει αναπάντητο το ερώτημα τι θα γίνει με το σκάφος που έχει βυθιστεί στην θάλασσα της Μεσογείου και έχει εγκλωβισμένους μέσα του ενδεχομένως εκατοντάδες νεκρούς.

Σβήνονται οι ελπίδες να βρεθούν οι σοροί των εκατοντάδων αγνοουμένων από το Ναυάγιο της Πύλου, καθώς στο σημείο όπου βυθίστηκε βρίσκεται κοντά στο Calypso Deep, το βαθύτερο σημείο της Μεσογείου, μπορούν να φτάσουν μόνο υποβρύχια ρομποτικά οχήματα, που δε διαθέτει η Ελλάδα.

Με το αλιευτικό σκάφος να βρίσκεται σε βάθος τουλάχιστον 4,500 μέτρων στον πάτο της θάλασσας, βάθος μεγαλύτερο από του Τιτανικού, πιστοποιημένοι δύτες εξηγούν στο Τhesstoday.gr ότι η ελπίδα να εντοπιστούν οι αγνοούμενοι, -αν και μεγάλης ανθρωπιστικής σημασίας- ξεπερνάει τις δυνατότητες τεχνολογίας της Ελλάδας. Χαρακτηριστικό είναι το ότι το τελευταίο μηχάνημα που έφτασε στο Calypso Deep, ήταν το όχημα βαθιάς βύθισης Limiting Factor στις 1-2 Φεβρουαρίου του 2020 με πιλότο τον Victor Vescovo και τον πρίγκιπα Αλμπέρτο ΙΙ του Μονακό.

Ο εθελοντής Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Μίλτος Μελιάδης και πιστοποιημένος δύτης, δηλώνει στο Τhesstoday.gr ότι μόνο με τη συνδρομή χωρών που διαθέτουν τα κατάλληλα μέσα μπορεί να γίνει επιχείρηση ανάσυρσης. “Είναι ανέφικτο να προσεγγίσουν δύτες το σημείο, λόγω υπερπίεσης και του ότι μετά από ένα συγκεκριμένο βάθος το οξυγόνο γίνεται δηλητήριο.

Η Γαλλία έχει το Minerva Submarine που έχει φτάσει σε ανάλογο βάθος και σε τέτοιες περιπτώσεις οι χώρες της ΕΕ συνηθίζεται να βοηθάνε η μία την άλλη. Απαιτείται μια μεγαλειώδης επιχείρηση με τη συνεργασία της Ελλάδας, με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Κυβερνητικών Οργανισμών όπως η Frontex, ώστε να αποφασιστεί και να υλοποιηθεί”, αναφέρει, τονίζοντας την ανάγκη οι όποιες αποφάσεις, να παρθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, χαρακτηρίζει την υπόθεση ως εξαιρετικά δύσκολη καθώς οι σοροί βρίσκονται επί ώρες σε τεράστιο βάθος. “Λόγω της παράσυρσης που συμβαίνει στη θάλασσα, το κουφάρι του πλοίου, αν δεν πήγε όλο στη θάλασσα, τα κομμάτια του θα έχουν απλωθεί σε όλη την ευρύτερη περιοχή”, σημειώνει και εκφράζει την ελπίδα σε κάποια από αυτά τα κομμάτια να υπάρχουν ακόμη ζωντανοί. “Εύχομαι ειλικρινά, να υπάρχει κάποια σανίδα όπου να έχουν χρησιμοποιήσει ως σωσίβιο ζωντανοί, περιμένοντας να διασωθούν, ωστόσο ο χρόνος δεν είναι με το μέρος μας”, αναφέρει ο κ. Μελιάδης.

Μιλάμε για άβυσσο

Ο δύτης και εκπαιδευτής κατάδυσης με 15ετή εμπειρία Μανώλης Μαλανδράκης αναφέρεται στο Calypso Deep ως μια “σκοτεινή άβυσσο” που ο,τι κατέβει στον πάτο, δεν ανεβαίνει ποτέ. Μιλώντας στο Τhesstoday.gr, εκτιμά πως το πλοίο με τους εκατοντάδες αμπαρωμένους αγνοούμενους δεν θα βγει ποτέ στην επιφάνεια, καθώς μια τέτοια επιχείρηση με εξιδεικευμένα μηχανήματα, έχει τεράστιο κόστος. “Προσωπικά δε θεωρώ πως υπάρχει πιθανότητα να γίνει καμία επιχείρηση. Δεν υπάρχει στη χώρα αυτή τεχνογνωσία ούτε και τα μέσα, και το κόστος για μια τέτοια επιχείρηση από χώρες που τα διαθέτουν, είναι εξαιρετικά υψηλό”.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ