Ελάτε στην παρέα μας

Αθηναίων

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»: Έληξε με επιτυχία και αθρόα συμμετοχή το πρόγραμμα στην Τεχνόπολη

Δημοσιεύθηκε

στις

Οι Γιορτές Λήξης για την Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η Ανοικτή Μαθητική Διαβούλευση, στις 15 & 16 Μαΐου και 6 Ιουνίου στην Τεχνόπολη, συγκέντρωσαν πλήθος εκπαιδευτικών και μαθητών!

Στις 15 & 16 Μαΐου, περισσότεροι από 400 έφηβοι από 38 Γυμνάσια και Λύκεια της Αθήνας, περιέγραψαν τη διαδρομή του σχολείου τους στο πρόγραμμα “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία”, μίλησαν για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που είχε η συμμετοχή τους και πως αυτή εξειδικεύτηκε σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ανησυχίες τους. Θεατρικά δρώμενα, μουσικές επιλογές και μικρά ντοκιμαντέρ εμπνευσμένα από τα γλυπτά και μνημεία της πόλης των Αθηνών, συνέθεσαν το όμορφο ψηφιδωτό των παρουσιάσεων των μαθητικών ομάδων στο Αεριοφυλάκιο 1 – Αμφιθέατρο “Μιλτιάδης Έβερτ”.

Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο την Τρίτη 6 Ιουνίου, όπου πάνω από 500 παιδιά από Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Δήμου της Αθήνας παρουσίασαν, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, τις εργασίες τους στο Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ» και δημιούργησαν εικαστικά έργα με την εικαστικό Γεωργία Λαζάρου και τη μουσειοπαιδαγωγό Ιωάννα Παντέ. Στην αρχή της εκδήλωσης επισκέφθηκε την Τεχνόπολη ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος συνεχάρη τα παιδιά για τις δουλειές τους και συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολείων.

 

 

 

Παράλληλα με τις Γιορτές Λήξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υλοποιήθηκε και η Έκθεση με τα παραδοτέα έργα των μαθητικών ομάδων. Διηγήματα, παρουσιάσεις, πόστερ, επιτραπέζια παιχνίδια και μακέτες είναι τα έργα τα οποία προέκυψαν από την ομαδική δουλειά στις τάξεις, από τις επισκέψεις στα κτήρια και τα μνημεία που επέλεξαν οι μαθητικές ομάδες στη διάρκεια της χρονιάς και από τα εργαστήρια Οπτικοακουστικών μέσων, Παραστατικών Τεχνών, Ρητορικής, Εικαστικών, Δημιουργικής Αφήγησης και Δημιουργικής Γραφής τα οποία προσέφερε φέτος το πρόγραμμα στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις δράσεις του. Τα έργα των μαθητών φιλοξενήθηκαν στο InnovAthens και στην αίθουσα Δ10 της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων τις τρεις ημέρες της Γιορτής Λήξης (15 & 16 Μαΐου και 6 Ιουνίου).

Τις Γιορτές Λήξης χαιρέτισαν η Πόπη Διαμαντάκου, εντεταλμένη σύμβουλος του Δημάρχου Αθηναίων για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», η Ειρήνη Πετσημέρη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, η Μαρία Φλώρου, Υπεύθυνη του Τομέα Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, η Μαρία Δημοπούλου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Α’ Αθήνας και η Πόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Α΄ Αθήνας.

 

 

 

Μαθητική Διαβούλευση

Μετά από τρία χρόνια διαδικτυακής υλοποίησης, η Μαθητική Διαβούλευση πραγματοποιήθηκε φέτος δια ζώσης. Στις 15 και 16 Μαΐου, 160 μαθητές από 35 Γυμνάσια και Λύκεια της Α΄ Αθήνας, επεξεργάστηκαν προβλήματα που απασχολούν καθημερινά τους δημότες της πόλης των Αθηνών και είναι σχετικά με το δημόσιο χώρο, πρότειναν λύσεις και ήρθαν σε επαφή με τις δημοκρατικές διαδικασίες. Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν περιλαμβάνονται η αξιοποίηση διατηρητέων κτιρίων, η δημόσια υγιεινή, η ανακύκλωση, οι έξυπνες πόλεις και τα πάρκα τσέπης, η αλληλεγγύη, η προσβασιμότητα και η κλιματική αλλαγή. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής διαβούλευσης τα παιδιά συζήτησαν και πρότειναν λύσεις, όπως αισθητήρες που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ, ειδικές διαβάσεις με παραγωγή χαρακτηριστικού ήχου για τους τυφλούς και ανάρτηση επιγραφών Braille σε δημόσια κτίρια και χώρους, έξυπνα παγκάκια με πρόσβαση στο ίντερνετ και δυνατότητα φόρτισης κινητών τηλεφώνων, παροχή κινήτρων για ανακύκλωση, κάδοι ανακύκλωσης με διαχωρισμό υλικών για κάθε σχολείο και ενημερωτικές καμπάνιες για τα οφέλη της ανακύκλωσης.

 

Τη διαδικασία συντόνισαν η Ελένη Παππά και ο Πέτρος Τζαγκαράκης, καθηγητές του 53ου Λυκείου Αθηνών και υπεύθυνοι για το σχεδιασμό των θεμάτων της διαβούλευσης, η Έλλη Γουργουρίνη, η Λένκα Κανέλλια και ο Παναγιώτης Κουνούδης, μέλη της ομάδας έργου του προγράμματος «Το Παιδί η πόλη και τα μνημεία».

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ