Connect with us

Γενικά άρθρα

Κυρ. Πιερρακάκης: Σκοπός της κυβέρνησης είναι να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών υπέρ των μόνιμων

Published

on

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, μίλησε σε γνωστό τηλεοπτικό σταθμό για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Αναφέρθηκε στις κυβερνητικές ανακοινώσεις για την πρόσληψη 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών από την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025.

«Οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν είναι πάλι από τις λίστες του ΑΣΕΠ, αλλά είναι από τους πίνακες που βγαίνουν οι αναπληρωτές κάθε χρόνο. Όλοι όσοι ανακοινώθηκε πως θα προσληφθούν θα είναι κανονικά τον Σεπτέμβριο στα σχολεία», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης και συμπλήρωσε:

«Κάναμε, σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών, την άσκηση να δούμε τα χρήματα που δίνουμε κάθε χρόνο από τον προϋπολογισμό για την κάλυψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε πόσες προσλήψεις μόνιμων αντιστοιχούν, έχοντας αναγνωρίσει ήδη την ανάγκη να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών υπέρ των μόνιμων. Η μεγαλύτερη διαδικασία διορισμών θα γίνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όλοι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν θα προέρχονται από τη δεξαμενή αναπληρωτών».

Για τα παράπονα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πως μένουν εκτός των διορισμών για μερικά τυπικά ζητήματα ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «δεν κάνει να μετακινούμε το γκολπόστ των προϋποθέσεων που έχουν τεθεί».

«Η φιλοσοφία κυβέρνησης είναι συγκεκριμένη: να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών υπέρ των μόνιμων, έως του σημείου που να υπάρχουν πλέον ελάχιστοι αναπληρωτές για απολύτως έκτακτες ανάγκες, π.χ. μία εγκυμοσύνη. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθεί σημαντικά η προβλεψιμότητα του συστήματος, ειδικά σε περιοχές με μεγάλα κενά», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, η εξέλιξη αυτή επηρεάζει θετικά όλες τις ειδικότητες, με έμφαση στην ειδική αγωγή και το ειδικό διδακτικό προσωπικό. Προτεραιότητα δίνεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ στο μέλλον αναμένεται να επεκταθεί και στις υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες, προκειμένου να καλυφθεί ολόκληρη η σχολική διάρθρωση.

«Είναι καθημερινή και πολύ μεγάλη η μέριμνα της κυβέρνησης υπέρ του μαθητή και υπέρ των περιοχών με μεγάλα προβλήματα. Ξεκινάμε, μάλιστα, να ασχοληθούμε και με τα σχολικά κτίρια, γιατί πολύ καλοί οι διαδραστικοί πίνακες, συνδέουν την εκπαίδευση με τη νέα εποχή, αλλά σημασία έχουν κι οι σοβάδες», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, τα μέτρα για την αντιμετώπιση του bulling στα σχολεία έχουν αποδώσει θετικά αποτελέσματα, με τις ποινές που επιβάλλονται να βελτιώνουν τις δυνατότητες των καθηγητών. Μια δημοσκόπηση έδειξε ότι το 80 έως 90% των ερωτηθέντων υποστηρίζει τα μέτρα αυτά.

Επιπλέον, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές στην ψηφιακή εκπαίδευση, παρουσιάζοντας το Ψηφιακό Φροντιστήριο. Η πρωτοβουλία αυτή έχει ήδη εφαρμοστεί στις τρεις τάξεις του γυμνασίου για τα μαθήματα Μαθηματικά και Γλώσσα, ενώ τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει το Πανελλαδικό Ψηφιακό Φροντιστήριο. Αυτό θα προσφέρει στους μαθητές όλες τις υπηρεσίες ενός κανονικού φροντιστηρίου, με μαθήματα σε πραγματικό χρόνο και δυνατότητα για ερωτήσεις από τους μαθητές.

Όσον αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν μετράνε απόλυτες επιδόσεις, είναι εξετάσεις κατάταξης των μαθητών σε σχολές. Αυτό ισχύει από την ίδρυση των πανελλαδικών εξετάσεων. Παραμένουν οι πανελλαδικές εξετάσεις ένας αδιάβλητος διαγωνισμός κατάταξης. Φέτος, όσο χειροτέρεψαν οι επιδόσεις των υποψηφίων στη Φυσική τόσο βελτιώθηκαν σε άλλα μαθήματα του πεδίου, έτσι ώστε, ενώ υπάρχουν πρωτοσέλιδα για “σφαγές”, η τελική εικόνα των επιδόσεων να είναι εντελώς ή σε κάποιο βαθμό διαφορετική. Χρειάζεται να ξαναδούμε κάποια πράγματα στις εξετάσεις και πριν από αυτό ή παράλληλα με αυτό να δούμε βελτιώσεις στο σχολείο από την πρώτη μέρα που μπαίνει ένα παιδί έως την τελευταία».

Τέλος, ανακοίνωσε ότι είναι πολύ κοντά στην ίδρυση παραρτημάτων ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, με ενδιαφέρον από αμερικανικά και ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Επίσης, αναφέρθηκε στη δημιουργία κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων μεγάλων ελληνικών δημόσιων ΑΕΙ και ξένων ΑΕΙ, ενώ εξέφρασε την επιθυμία να δημιουργηθούν παραρτήματα αμερικανικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, παράδειγμα της Φλωρεντίας όπου λειτουργούν παραρτήματα με κύριο αντικείμενο την αρχιτεκτονική.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ