Οικονομία
ΛΣΑ: Ενημέρωση σχετικά με «Τα Αιτήματά μου» και την εκκρεμότητα στην επεξεργασία τους
Με την έμμεση αναγνώριση της αδυναμίας ικανοποίησης των αιτημάτων, τα οποία συνεχώς αυξάνονται και έχουν φτάσει πλέον τις εκατοντάδες χιλιάδες, δημοσιεύθηκε από την ΑΑΔΕ η Δ.ΟΡΓ.Α 1108246 ΕΞ 2024.
Η αδυναμία διεκπεραίωσης αυτών των αιτημάτων – ορισμένα από τα οποία έχουν πλέον «χρονίσει» – έχει προκαλέσει προβλήματα και στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων. Ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη, επισημαίνοντας ότι «οι διαδικασίες συγχώνευσης των υπηρεσιών της φορολογικής διοίκησης φαίνεται να μην αποδίδουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα».
Στις 30/09/2024, ο Πρόεδρος του ΛΣΑ, Μιχάλης Πόλυγγερ, είχε συνάντηση με στελέχη του ΚΕΦΟΔΕ, εκφράζοντας τη στήριξη του Κλάδου μας στους εφοριακούς υπαλλήλους.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, τα στελέχη του ΚΕΦΟΔΕ ανέφεραν την έλλειψη προσωπικού και την αυξημένη πίεση από τον όγκο των αιτημάτων που σχετίζονται με το 80% των δραστηριοτήτων των προηγούμενων Δ.Ο.Υ. – μια κατάσταση που ελπίζουμε να διορθώσει η Δ.ΟΡΓ.Α 1108246 ΕΞ 2024, αν και παραμένουμε επιφυλακτικοί. Τονίστηκε ότι κάθε υπάλληλος διαχειρίζεται καθημερινά τουλάχιστον 50 αιτήματα.
Επιπλέον, επισημάνθηκε ότι πολλά αιτήματα λείπουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, γεγονός που επιβραδύνει τη διαδικασία διεκπεραίωσης. Ο Πρόεδρος δεσμεύτηκε ότι θα επικοινωνήσει με τους συναδέλφους Λογιστές-Φοροτεχνικούς για να διασφαλίσει την ενημέρωση και την πληρότητα των δικαιολογητικών.
Ο Πρόεδρος, προτείνοντας συνεργασία για την αναζήτηση πρακτικών λύσεων, τόνισε τα εξής:
– Την ανάγκη επίλυσης από την ΑΑΔΕ των περιπτώσεων όπου η καθυστέρηση στην επεξεργασία αιτημάτων δημιουργεί προβλήματα στις πλατφόρμες της (όπως το myDATA και οι φορολογικές δηλώσεις), δεδομένου ότι τα στοιχεία προέρχονται από το κεντρικό σύστημα της ΑΑΔΕ (taxis-Μητρώο).
– Την αποφυγή επαναλαμβανόμενων διαδικασιών για το ίδιο αίτημα. Για παράδειγμα, η υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών θα μπορούσε να γίνεται απευθείας στο περιβάλλον του taxis (π.χ. για τροποποιήσεις μητρώου) κατά την αλλαγή, διακοπή ή έναρξη εγκατάστασης, αντί να απαιτείται η επισύναψη αυτών στα «Αιτήματα μου».
-Tην εμπλουτισμένη και πιο αναλυτική κατηγοριοποίηση των τύπων αιτημάτων, καθώς και την ένδειξη της διαδικασίας που σχετίζεται με το κάθε αίτημα (π.χ. εισόδημα, ΦΠΑ κ.λπ.), προκειμένου να εξοικονομείται χρόνος για τους υπαλλήλους, οι οποίοι μέχρι σήμερα υποχρεώνονται να εξετάζουν άσχετα αιτήματα με την επιλεγμένη κατηγορία.
-Την αυστηρότερη παρακολούθηση και καθοδήγηση στην προτεραιοποίηση των αιτημάτων (π.χ. ενάρξεις, διακοπές, έλεγχος επιστροφών κ.λπ.).