Connect with us

Ειδήσεις

Ταξί: Σηκώνουν σήμερα χειρόφρενο – Ποιες ώρες είναι η στάση εργασίας

Published

on

  • Πόρεια στο Υπουργείο Μεταφορών θα πραγματοποιήσουν οι οδηγoί ταξί – Από τις 09.00 π.μ. έως 15.00 μ.μ η στάση εργασίας.

Προειδοποιητική στάση εργασίας από τις 09:00 π.μ. έως τις 15:00 μ.μ. και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών έχει προγραμματίσει το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) για σήμερα, Πέμπτη 23 Ιανουαρίου. Η απόφαση ελήφθη μετά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου, κατά την οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Με ομόφωνη απόφαση, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΑ αποφάσισε να κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις του, διεκδικώντας τη χρήση των λεωφορειολωρίδων τουλάχιστον από τα έμφορτα Ταξί. Η συγκέντρωση των αυτοκινήτων θα πραγματοποιηθεί στην συμβολή των οδών Σπύρου Πάτση και Λεωφόρου Αθηνών, και θα ακολουθήσει πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών, όπου θα επιδοθεί ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου.

Οι αυτοκινητιστές ταξί ζητούν την αναθεώρηση ορισμένων διατάξεων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που, σύμφωνα με τους ίδιους, πλήττουν τις συνθήκες εργασίας τους και τη δυνατότητά τους να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Σύμφωνα με το ΣΑΤΑ, σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες τα ταξί έχουν πρόσβαση στις λωρίδες λεωφορείων με την Αθήνα «να αποτελεί αρνητική εξαίρεση». Πάγια θέση του συνδικάτου είναι  να μπορούν να κινούνται ελεύθερα όλο το 24ωρο στις Α.Λ.Λ. (Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων), με πολλαπλά οφέλη για το επιβατικό κοινό αλλά και την κυκλοφορία των οχημάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, μόλις 1 στα 12 οχήματα που χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες μήκους 52 χλμ. στην Αττική είναι λεωφορείο. Η προσθήκη των ταξί στις λεωφορειολωρίδες μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην αύξηση της αποδοτικότητας των οδικών δικτύων και της βιώσιμης μετακίνησης.

Αναλυτικότερα τα αναμενόμενα οφέλη, σύμφωνα με το ΣΑΤΑ, είναι τα εξής:

  • Βελτίωση της μέσης ταχύτητας των αστικών λεωφορείων
  • Αύξηση της ελκυστικότητας χρήσης ταξί
  • Μείωση τροχαίων ατυχημάτων, καθώς τα ταξί θα μπορούν να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν επιβάτες χωρίς την ανάγκη απότομης εισόδου ή εξόδου από τη λεωφορειολωρίδα, μειώνοντας τους επικίνδυνους ελιγμούς.
  • Αποσυμφόρηση των κανονικών λωρίδων κυκλοφορίας. Μάλιστα, το προεδρείο του ΣΑΤΑ αναφέρεται και στο καθεστώς που ισχύει στην ΕΕ, σημειώνοντας ότι σε όλες τις σύγχρονες μητροπολιτικές περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ταξί επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες, με σημαντικά θετικά αποτελέσματα. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν πόλεις όπως το Λονδίνο, το Βερολίνο και η Μαδρίτη, όπου η πρακτική αυτή ενισχύει τη βιωσιμότητα των μεταφορών και την οδική ασφάλεια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ