Connect with us

Ειδήσεις

Το 10ωρο υποχρεωτικό πρόγραμμα δράσεων που πρέπει να υλοποιηθεί από τα Νηπιαγωγεία μέχρι τα Λύκεια

Published

on

Hεγκύκλιος που στάλθηκε σε όλα σχολεία ορίζει την υποχρεωτικότητα των δράσεων.

Διανύουμε τα μέσα της σχολικής χρονιάς και το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που απέστειλε σε όλα τα σχολεία ενημερώνει ότι υποχρεωτικά πρέπει να εκπονηθεί και να υλοποιηθεί μέχρι τη λήξη των μαθημάτων 10ωρο πρόγραμμα δράσεων των Ενεργού Πολίτη.

Όπως τονίζεται σε σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδικά για το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025, σε κάθε τάξη/τμήμα ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης θα υλοποιηθεί μία μόνο δεκάωρη δράση.

Σύμφωνα με τις οδηγίες οι Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ. να συγκεντρώσουν τα στοιχεία από τον προγραμματισμό
των δράσεων της κάθε σχολικής μονάδας της περιοχής ευθύνης τους.

Τι είναι οι Δράσεις Ενεργού Πολίτη που καλούνται να υλοποιηθούν σε όλα τα σχολεία

Πρόκειται για μια νέα θεματική ενότητα που εντάσσεταιστο πρόγραμμα σπουδών των μαθητών από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο ώστε οι μαθητές να εκπαιδευτούν στο ευ ζην, στη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην κοινωνική ευθύνη και τη δημιουργική σκέψη.

Η φιλοσοφία του μαθήματος ξεφεύγει από την παραδοσιακή πρακτική και όπως τονίζουν πηγές του Υπουργείου στο Dnews η διδασκαλία θα στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε εκπαιδευτικά εργαστήρια και δράσεις εντός τάξης με απώτερο στόχο οι μαθητές από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο να μυηθούν στον ακτιβισμό και την ευαισθητοποίηση για κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα όπως η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, η προστασία του περιβάλλοντος, της κοινωνικής ευθύνης και της βοήθειας στους συμπολίτες. Παράλληλα, όπως τονίζεται δρομολογείται η καθιέρωση περισσότερων σχολικών ημερών αφιερωμένες σε θεματικές όπως η ζωοφιλία, ο αθλητισμός, η ψυχική υγεία και άλλα.

Μέσα από βιωματικές, μαθητοκεντρικές, ομαδοσυνεργατικές και ανακαλυπτικές δραστηριότητες, οι οποίες αφορμώνται από την καθημερινότητα, οι μαθητές καλούνται ως πολίτες να αξιολογήσουν καταστάσεις, να κάνουν συνειδητές και τεκμηριωμένες επιλογές, να σχεδιάσουν και να αναλάβουν δράση, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία στο εκάστοτε συγκείμενο Το όραμα του Κυριάκου Πιερρακάκη για ένα ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο εξυπηρείται απόλυτα μέσα από την εκπόνηση και εισαγωγή αυτού του μαθήματος μέσω του οποιου οριζόντια οι μαθητές μυούνται και εκπαιδεύονται σε δεξιότητες ζωής (lifeskills) από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Α ́ τάξη Λυκείου

Οι δράσεις που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών και όσες σχετικές σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός σχολείου που ενσωματώνει την πολιτική/ κοινωνική αυτενέργεια, τη συμμετοχικότητα και τη συμπερίληψη.

Αυτό το μοντέλο ενθαρρύνει εξίσου τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική μάθηση, καθώς εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες αναπτύσσουν την ικανότητα και τη βούληση να συμμετέχουν κριτικά στις δημοκρατικές διαδικασίες. Έτσι, ενισχύεται η κριτική σκέψη και δημιουργείται ένα ανθεκτικό σχολείο που μπορεί να αντιμετωπίσει τις παγκόσμιες προκλήσεις και να επιλύσει προβλήματα βιωσιμότητας σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ