Παιδεία
Αλλάζουν τα ΑΕΙ: Αυτοί είναι 4 άξονες του νέου νομοσχεδίου
Με το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση του Υ.ΠΑΙ.Θ., η Κυβέρνηση πλέον θα έχει νομοθετήσει όλο το βασικό νομοθετικό έργο στον τομέα της παιδείας για το οποίο δεσμεύτηκε προεκλογικά.
Το νομοσχέδιο διαρθρώνεται σε 4 άξονες: αναβαθμίζει την ποιότητα των ΑΕΙ, ενισχύει τη λειτουργικότητα τους, τα συνδέει με την κοινωνία και εκσυγχρονίζει τον ΔΟΑΤΑΠ:
1.Αναβάθμιση ποιότητας ΑΕΙ – Πως;
-Με εκσυγχρονισμό προγραμμάτων σπουδών (πχ Διεπιστημονικά κοινά/διπλά προπτυχιακά, Δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από προγράμματα σπουδών άλλων Τμημάτων, «Ελληνικό Erasmus», Επαγγελματικά μεταπτυχιακά, Βιομηχανικά διδακτορικά)
-Με ενίσχυση ερευνητικής δραστηριότητας (πχ Ίδρυση ερευνητικών κέντρων και διϊδρυματικών ερευνητικών κέντρων, στελέχωση με ερευνητές επί θητεία, προσέλκυση Επισκεπτών Καθηγητών και Ερευνητών από πανεπιστήμια του εξωτερικού)
2.Ενίσχυση λειτουργικότητας ΑΕΙ – Πως;
-Αξιοποίηση θεσμικών εργαλείων για ενίσχυση αποτελεσματικότητας και οργανωτικής λειτουργίας των ΑΕΙ – Ενδεικτικά:
•Πολυετές Στρατηγικό Σχέδιο και σύστημα στοχοθεσίας
•Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού
•Σχέδιο Αειφορίας και Ανάπτυξης
•Σχέδιο Προσβασιμότητας ΑΜΕΑ
-Απελευθέρωση πλαισίου διεξαγωγής έρευνας από γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες
3.Προώθηση σύνδεσης ΑΕΙ με την κοινωνία – Πως;
-Αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων – Ενίσχυση επιχειρηματικότητας (πχ θέσπιση πλαισίου για start-ups φοιτητών/διδακτόρων/μεταδιδακτόρων)
-Παροχή υπηρεσιών από εργαστήρια προς πολίτες/φορείς (π.χ. pro bono υπηρεσίες συμβουλευτικής ψυχολογίας σε ευάλωτες ομάδες από πανεπιστημιακό εργαστήριο)
-Ενίσχυση της δια βίου μάθησης: (εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης – δυνατότητα οργάνωσης επιμορφωτικών προγραμμάτων για την κάλυψη αναγκών επιμόρφωσης προσωπικού ιδιωτικών φορέων)
-Υποστήριξη διεθνοποίησης και ανάπτυξης συνεργασιών
4.Εκσυγχρονισμός ΔΟΑΤΑΠ- Πως;
Θέσπιση ευέλικτου πλαισίου για ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίων από παν/μα του εξωτερικού – Ενδεικτικά:
•Ίδρυση Μητρώων των ακαδημαϊκά αναγνωρισμένων Πανεπιστημίων της αλλοδαπής και των αλλοδαπών προγραμμάτων σπουδών κάθε κύκλου
•Κατάργηση της υποβολής ατομικής αίτησης για την έκδοση ατομικής πράξης ακαδημαϊκής αναγνώρισης από μέρους των πολιτών που έχουν σπουδάσει στα ανωτέρω Πανεπιστήμια και θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα – αυτόματη ακαδημαϊκή αναγνώριση εφόσον ο υποψήφιος εμπίπτει στις κατηγορίες του Μητρώου.
Διαμορφώνουμε ένα πανεπιστήμιο πιο ποιοτικό, πιο αυτόνομο, πιο λειτουργικό, πιο εξωστρεφές, σε μεγαλύτερη σύνδεση με την κοινωνία και τις ανάγκες της
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα5 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα5 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις3 εβδομάδες ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ειδήσεις3 εβδομάδες ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.
-
Αφιερώματα2 έτη ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Ανακοινώσεις4 μήνες ago
Κ.Δ.Α.Π. Υμηττού: Ξεκίνησαν οι εγγραφές με Voucher μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ για το σχολικό έτος 2024 – 2025