Connect with us

Ειδήσεις

Επιστροφή στα θρανία: Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία το έτος 2022-2023

Published

on

Ξεκίνησε σήμερα με τον καθιερωμένο αγιασμό το νέο σχολικό έτος 2022-2021 για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη φορά σήμερα Δευτέρα για τον αγιασμό στην αυλή, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις αυτή τη φορά με χαλαρότητα.

Καταργούνται η υποχρεωτική χρήση μάσκας και τα self tests, ωστόσο μαθητές και εκπαιδευτικοί, εάν το επιθυμούν, μπορούν να φορέσουν τη μάσκα τους. Οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να επιδεικνύουν αρνητικό διαγνωστικό τεστ.

Στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά η λήξη των μαθημάτων θα είναι στις 15 Ιουνίου 2023, στα Γυμνάσια στις 30 Μαΐου και η λήξη των εξετάσεων του Γυμνασίου στις 15 Ιουνίου, ενώ στα Λύκεια τα μαθήματα θα τελειώσουν στις 19 Μαΐου.

Οι ενδοσχολικές εξετάσεις στη Γ’ Λυκείου θα πραγματοποιηθούν 22 έως 30 Μαΐου και οι εξετάσεις στην Α’ και Β’ Λυκείου 22 Μαΐου με 15 Ιουνίου.

 

Οι καινοτομίες με τις οποίες ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων είναι:

α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

β) Επέκταση ολοήμερου:

– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).

– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ