Κηφισιάς, Ερυθραίας, Εκάλης
Κ.Π. ΠΡΟΝΟΗ: Τεχνικές που διευκολύνουν τη συμμετοχή των μαθητών στην τάξη
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Προνόη» του Δήμου Κηφισιάς – ΟΚΑΝΑ, υλοποίησε την εβδομάδα που προηγήθηκε παρέμβαση στο 4ο ΓΕΛ Αμαρουσίου, με θέμα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε τεχνικές που διευκολύνουν τη συμμετοχή των μαθητών στην τάξη.
Αναλυτικότερα, οι θεματικές που συζητήθηκαν αφορούσαν τις διεθνείς και ευρωπαϊκές τάσεις των τεχνικών που εφαρμόζονται στους μαθητές σήμερα. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν: η ανεστραμμένη αίθουσα διδασκαλίας, η εξατομικευμένη μάθηση, η εμπειρία πεδίου, η μέθοδος project, κ.ά. Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα παιδιά που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο δημοτικό, θα χρειαστεί να αλλάξουν τουλάχιστον 6 διαφορετικές επαγγελματικές σταδιοδρομίες, ως συνέπεια των τεχνολογικών εξελίξεων, που σε αρκετές εργασίες θα αντικαταστήσουν τον άνθρωπο. Στο πλαίσιο αυτό θα απαιτείται η συνεχόμενη επανεκπαίδευση σε νέες δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις για να μπορεί ο άνθρωπος να ακολουθεί το ρυθμό και να ενισχύει τα εργασιακά του πλεονεκτήματα.
Επιπλέον, αναλύθηκαν οι βιωματικές συμμετοχικές τεχνικές, όπως η εμπλουτισμένη εισήγηση, οι εργασίες σε ομάδες, η αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, η αξιοποίηση της αισθητικής αγωγής, κ.ά., οι οποίες έχουν ως σκοπό την ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) στους μαθητές. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, οι ήπιες δεξιότητες (κριτική σκέψη, επίλυση προβλήματος, λήψη απόφασης, επικοινωνιακές δεξιότητες, κοινωνικές δεξιότητες κλπ) είναι δυνατό να αποτελέσουν αντικείμενο διδασκαλίας και μάλιστα, σε συνδυασμό με τη διδασκαλία των γνωστικών δεξιοτήτων (hard skills), να αναβαθμίσουν την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία του ατόμου αλλά και να φανούν χρήσιμες γενικότερα για τη ζωή του.
Θεωρούμε σημαντικό να επισημάνουμε, ότι ο εκπαιδευτικός σήμερα, προκειμένου να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα της εκπαίδευσης και των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, χρειάζεται και ο ίδιος να εκπαιδεύεται. Οι εκπαιδευτικοί πλέον, υιοθετούν το ρόλο των διαμεσολαβητών / διευκολυντών στη διαδικασία μάθησης, γεγονός που συνεπάγεται ότι και ο ίδιος εκτός από τη γνώση και διαχείριση ψηφιακών δεξιοτήτων, θα πρέπει να γνωρίζει και να αξιοποιεί και τεχνικές που διευκολύνουν τη συμμετοχή των μαθητών. Δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν να συντονίζει την τεραστία ροη δεδομένων που έχει να διαχειριστεί, αλλά και παράλληλη κι από την πρόληψη της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Συντονίστρια της επιμορφωτικής παρέμβασης ήταν η κα Βασιλική Αλεξάκη, Κοινωνική Λειτουργός MEd-Ψυχοθεραπεύτρια από το Κ.Π «Προνόη».
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις παρεμβάσεις του Κέντρου Πρόληψης «Προνόη», μπορείτε να περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα www.pronoi.org.gr
-
Ιλίου3 έτη ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Κεντρικό Θέμα4 μήνες ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές
-
Κεντρικό Θέμα4 μήνες ago
ΔΕΘ: Τα 17 μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
-
Ελλάδα3 έτη ago
Η Ελλάδα δημοφιλέστερη χώρα της Ευρώπης για τις παραλίες της – Τα νησιά που ξεχωρίζουν
-
Ειδήσεις3 εβδομάδες ago
Ποια καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου
-
Ειδήσεις2 εβδομάδες ago
Προκήρυξη για Προσλήψεις 69 Μόνιμων Υπαλλήλων στην ΕΥΑΘ Α.Ε.
-
Αφιερώματα2 έτη ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Αγίας Βαρβάρας4 μήνες ago
Συναυλία με Nivo, Goin’ Through και Γιώργο Αλκαίο – ΜΑΤΑΙΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΗΣ