Παιδεία
“Πανελλαδικές 2022: Οι χρυσοί κανόνες της επιτυχίας”, από τη φιλόλογο Αθανασία Μπουράκη
Άρθρο της Μπουράκη Αθανασίας, Φιλολόγου στο 1ο Γενικό Λύκειο Ν. Ψυχικού
Με τη σκέψη μας στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που εισέρχονται στο τελικό στάδιο της προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, συνεχίζουμε εμείς οι Καθηγητές τους να τους στηρίζουμε στην πρώτη από τις πολλές δοκιμασίες της ενήλικης ζωής τους. Τα τρία χρόνια του Λυκείου τους δώσαμε τα φώτα μας, τους εμπνεύσαμε, αγκαλιάσαμε τα όνειρά τους. Και τώρα, επί του πιεστηρίου, ερχόμαστε να τους θυμίσουμε τις βασικές συμβουλές που τους δίναμε το τελευταίο διδακτικό έτος, προκειμένου να δείξουν στις επικείμενες εξετάσεις τον καλύτερο εαυτό τους.
Την περσινή χρονιά τα Λύκεια του Δήμου μας βρέθηκαν δεκατρείς (13) ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τον πανελλήνιο μέσο όρο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Το Λύκειο Νέου Ψυχικού σάρωσε, με ποσοστό επιτυχίας 92%, δηλαδή 21,16% περισσότερο από το πανελλήνιο. Ακολούθησε το Λύκειο Φιλοθέης με 83% και το Λύκειο Ψυχικού με 64% επιτυχία.
Η ευχή μας είναι και εφέτος τα παιδιά μας να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των εξετάσεων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η βασικότερη συνταγή επιτυχίας εκτός από τη σωστή προετοιμασία είναι η ψυχραιμία. Μόνο το δημιουργικό άγχος θα μας κρατήσει σε εγρήγορση, ενώ ο καλός ύπνος και η πλήρης διατροφή θα παίξουν ενεργό ρόλο στη οργάνωση και σταθεροποίηση της μνήμης μας.
Οι χρυσοί κανόνες για την ώρα της εξέτασης
1. Κατά το χρόνο αναμονής των θεμάτων, οπότε και η αγωνία κορυφώνεται, αποφεύγουμε με τους συμμαθητές μας συζητήσεις γύρω από πιθανά θέματα. Σύμφωνα με τους νευροεπιστήμονες, ο καλύτερος τρόπος για να μειώσουμε το άγχος είναι να αποδράσουμε για λίγο φέρνοντας στο μυαλό μας όμορφες εικόνες και αγαπημένες μουσικές.
2. Μόλις έρθουν τα θέματα, συγκεντρωνόμαστε και διαβάζουμε προσεκτικά όλα τα ζητήματα. Θυμόμαστε ότι στην εκφώνηση βρίσκεται η μισή απάντηση. Γι’ αυτό κατανοούμε την ερώτηση, πριν προχωρήσουμε στην απάντηση.
3.Επεξεργαζόμαστε τα θέματα που γνωρίζουμε πολύ καλά και αφήνουμε στο τέλος όποιο θέμα φαίνεται δύσκολο ή δυσνόητο.
4. Δεν απογοητευόμαστε, εάν τα θέματα είναι δύσκολα. Δύσκολα θα είναι για όλους. Τότε είναι που πρέπει να συγκεντρώσουμε όλες τις δυνάμεις μας και να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας, διεκδικώντας όσα περισσότερα μόρια μπορούμε.
5. Δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα αναπάντητο, ακόμη κι όταν δεν είμαστε σίγουροι για την ορθότητα της απάντησης.
6. Δεν ενθουσιαζόμαστε, εάν θεωρούμε τα θέματα εύκολα. Τα «εύκολα» θέματα είναι ενίοτε πιο επικίνδυνα, γιατί εφησυχάζουμε και δεν διακρίνουμε τις κρυμμένες παγίδες.
7. Δεν κουράζουμε τους βαθμολογητές. Προσέχουμε το γραπτό μας να είναι καθαρογραμμένο, ευανάγνωστο, με διαστήματα μεταξύ των απαντήσεων.
8. Λίγο πριν παραδώσουμε το γραπτό, ελέγχουμε εάν απαντήσαμε σε όλα τα ζητήματα.
Ευχόμαστε από την καρδιά μας σε όλους τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Να έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και να θυμάστε ότι δεν έχετε να αποδείξετε σε κανέναν τίποτα. Απλά προσπαθείτε να πετύχετε τους στόχους σας.
Μπουράκη Αθανασία
Φιλόλογος στο 1ο Γενικό Λύκειο Νέου Ψυχικού.