Connect with us

Αφιερώματα

Όταν η μαθητική κοινότητα ξεπερνά τα σύνορα – “Οπλισμένα” με νέες εμπειρίες και γνωριμίες τα παιδιά του Βορείου Τομέα

Published

on

Όχι μόνο έξω από τα σχολικά “τείχη”, αλλά και έξω από τα… σύνορα βρέθηκαν τη σχολική χρονιά που πέρασε η μαθητική κοινότητα του ευρύτερου Βορείου Τομέα.

Μέσω των επιμέρους προγραμμάτων της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας Erasmus+, τα σχολεία των Δήμων είχαν την ευκαιρία τόσο να φιλοξενήσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς από άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όσο και να ταξιδέψουν μέσω εκπροσώπων τους στο εξωτερικό, διεξάγοντας συζητήσεις και δράσεις με θεματικές γύρω από την πολιτική, την κοινωνία, το περιβάλλον κ.α.

 

Τι είναι το Erasmus+

Το Erasmus+ είναι το πρόγραμμα της ΕΕ για τη στήριξη της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού στην Ευρώπη.

Το πρόγραμμα 2021-2027 δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κοινωνική ένταξη, στην πράσινη και στην ψηφιακή μετάβαση, καθώς και στην προώθηση της συμμετοχής των νέων στον δημοκρατικό βίο. Στηρίζει προτεραιότητες και δραστηριότητες που καθορίζονται στον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης, στο σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση και στο ευρωπαϊκό θεματολόγιο δεξιοτήτων.

Το πρόγραμμα:

  • στηρίζει επίσης τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων
  • υλοποιεί τη στρατηγική της ΕΕ για τη νεολαία 2019-2027
  • αναπτύσσει την ευρωπαϊκή διάσταση στον αθλητισμό

 

Κινητικότητα για μαθητές και προσωπικό στη σχολική εκπαίδευση

Αυτή η δράση στηρίζει σχολεία και άλλους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης και επιθυμούν να οργανώσουν δραστηριότητες μαθησιακής κινητικότητας για μαθητές και προσωπικό σχολείων.

Παρέχεται στήριξη για ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν παρακολούθηση εργασίας και μαθήματα επαγγελματικής επιμόρφωσης, ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες κινητικότητας για μαθητές, πρόσκληση εμπειρογνωμόνων και άλλες δραστηριότητες όπως επεξηγούνται παρακάτω.

Οι συμμετέχοντες οργανισμοί θα πρέπει να προωθήσουν ενεργά την ένταξη και την πολυμορφία, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την ψηφιακή εκπαίδευση μέσω των δραστηριοτήτων τους: χρησιμοποιώντας τις ευκαιρίες ειδικής χρηματοδότησης που παρέχονται από το πρόγραμμα γι’ αυτούς τους σκοπούς, ευαισθητοποιώντας τους συμμετέχοντές τους, ανταλλάσσοντας βέλτιστες πρακτικές και επιλέγοντας τον κατάλληλο σχεδιασμό των δραστηριοτήτων τους.

 

Πολλά τέτοια παραδείγματα είχαν φέτος να αναδείξουν τα σχολεία στους Δήμους του ευρύτερου Βορείου Τομέα:

 

  • Τα ταξίδια των σχολείων του Ηρακλείου Αττικής

Το 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Αττικής την τριετία 2019-2022 συμμετέχει σε δράση ΚΑ229 του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Know-how in Terms Of Developing Mobile Applications». Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στη Σόφια της Βουλγαρίας.

Από το σχολείο συμμετείχε ομάδα 8 μαθητών/τριών και 4 εκπαιδευτικών, ενώ στη συνάντηση, εκτός του ελληνικού και του βουλγαρικού σχολείου, συμμετείχαν και σχολεία από την Πολωνία και την Ιταλία. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε μεικτές πολυεθνικές ομάδες, ανέπτυξαν πρωτότυπες εκπαιδευτικές εφαρμογές για κινητές συσκευές. Επίσης, παρουσίασαν πρωτότυπες εργασίες στα Αγγλικά σχετικές με τα είδη εκπαιδευτικών εφαρμογών για κινητά και πήραν μέρος σε εκδηλώσεις πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα.

 

 

Εκτός αυτού, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Αττικής με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Αγγελική Τάκη (ΠΕ06), Βασιλική Αβράμη (ΠΕ11) και Ντίνος Βρυώνης (ΠΕ70, Διευθυντής) συμμετείχε στην διακρατική κινητικότητα του Προγράμματος Erasmus+ KA229 «ΤΑG» (Town Accessed with Games), στην Τορντεσίγιας της Ισπανίας.

Η ισπανική ομάδα των εκπαιδευτικών υποστήριξης του Προγράμματος, αλλά και όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υποδοχής CEIP Pedro I, φρόντισαν ώστε όλοι μαζί οι εταίροι (Γερμανία, Τουρκία, Σλοβενία, Ελλάδα και Ισπανία) να ζήσουν μια πολύ δημιουργική και όμορφη εβδομάδα.

  • Στην Πορτογαλία έκανε την τελευταία στάση του το 2ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Φιλαδέλφειας 

Το 2ο ΕΠΑ.Λ. Νέας Φιλαδέλφειας, έχει παράδοση σε τέτοιου είδους δράσεις και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “DIGITART”, με θέμα «Πληροφοριακά Συστήματα για μια Έξυπνη Προσέγγιση της Τέχνης», πραγματοποίησε την τελευταία εκπαιδευτική επίσκεψη του προγράμματος,στη Mαδέρα της Πορτογαλίας. Εταίροι ήταν σχολεία και εκπαιδευτικοί οργανισμοί πέντε Ευρωπαϊκών χωρών και συγκεκριμένα, τρία της Ιταλίας, ένα της Πορτογαλίας, ένα της Τουρκίας, ένα της Βουλγαρίας και δύο της Ελλάδας.

Στο ταξίδι συμμετείχαν τρεις εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑ.Λ. Νέας Φιλαδέλφειας, ο Υποδιευθυντής του σχολείου, κος Μπέκας Παναγιώτης, η εκπαιδευτικός, κα Δελλαπόρτα Αφροδίτη, συντονίστρια του ευρωπαϊκού προγράμματος και η εκπαιδευτικός, κα Ζερμπίνη Καλλιόπη, μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του ευρωπαϊκού προγράμματος.

Σκοπός της συνάντησης ήταν οι εταίροι να παρουσιάσουν την ολοκλήρωση των έργων, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος, καθώς και τα οφέλη που προέκυψαν από αυτό.

 

  • Φιλοξενία μαθητών από τη Λετονία και την Πολωνία στα Βριλήσσια

Θερμό καλωσόρισμα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από Λύκεια του εξωτερικού, επεφύλασσε ο Δήμος Βριλησσίων. Μαθητές και εκπαιδευτικοί από Λετονία και Πολωνία επισκέφτηκαν την πόλη και φιλοξενήθηκαν στο 2ο ΓΕΛ Βριλησσίων, στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Erasmus+» και ειδικότερα της δράσης με τίτλο: «European Migration by journalist eye », με σκοπό την αλληλογνωριμία και την ανταλλαγή εκπαιδευτικών και πολιτισμικών εμπειριών με κεντρικό άξονα το φαινόμενο της μετανάστευσης στην ευρωπαϊκή ήπειρο από δημοσιογραφική σκοπιά.

Υπό την καθοδήγηση της ομάδας των εκπαιδευτικών του Erasmus + του 2ου ΓΕΛ Βριλησσίων και δημοσιογράφου, στήθηκε εργαστήρι (editorial meeting in a refugeee crisis) με σκοπό τη σύνταξη έκτακτου συνεργατικού ηλεκτρονικού εντύπου για το επίκαιρο θέμα της ευρωπαϊκής μετανάστευσης (Flyway 1-4), υπό τη σκιά των πρόσφατων γεγονότων.

 

  • Με δύο σχολεία εκπροσωπείται στην Ευρώπη ο Δήμος Κηφισιάς

Δύο Δημοτικά σχολεία του Δήμου Κηφισιάς συμμετείχαν ενεργά σε προγράμματα Erasmus. Πρόκειται για το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ερυθραίας το οποίο συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ ’Make me live, I will live, the world will live’’ με θέμα την κλιματική αλλαγή και το 8ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς, που συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Εμείς και οι άλλοι. Ένα διαπολιτισμικό ταξίδι στον κόσμο της διαφορετικότητας».

Στο παραπάνω πλαίσιο πραγματοποιήθηκαν δύο δράσεις κινητικότητας. Η Διευθύντρια του 8ου Δημοτικού Κηφισιάς Μένια Μαυράκη, και η εκπαιδευτικός Γαλλικής γλώσσας και υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος, Βάσια Χασιώτη, παρακολούθησαν τα μαθήματα των συναδέλφων τους στο Γαλλικό σχολείο Césaire Levillain, Le Grand Quevilly, Rouen , ενώ στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ερυθραίας, φιλοξενήθηκαν δάσκαλοι και μαθητές από 4 χώρες: Τουρκία, Ιταλία, Λετονία και Ρουμανία.

Ήταν μια ευκαιρία όλοι οι συμμετέχοντες να ανταλλάξουν απόψεις για βέλτιστες εκπαιδευτικές πρακτικές σχετικά την πολυπολιτισμικότητα και τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.

 

  • Η κλιματική κρίση επί τάπητος στην “ευρωπαϊκή” συνάντηση στο Μαρούσι 

Στο Δημαρχείο Αμαρουσίου βρέθηκε αντιπροσωπεία καθηγητών και μαθητών του προγράμματος ERASMUS, το οποίο ανέλαβε το 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου με εταίρους της σχολικής σύμπραξης από Ισπανία και Φινλανδία.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης με θέμα «η κλιματική κρίση», οι εταίροι της σχολικής σύμπραξης, αποτελούμενη από 30 μαθητές (ηλικίας 15 ετών) και 4 καθηγητές, «φιλοξενήθηκαν» από τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αμαρουσίου.

Στην εκδήλωση προβλήθηκε βίντεο – αφιέρωμα για την πόλη του Αμαρουσίου όπως επίσης παρουσιάστηκε και το πρόγραμμα LIFE GREEN (στην Αγγλική) που αφορά την Περιβαλλοντική δράση του Δήμου. Ειδικότερα η παρουσίαση έγινε με την απόλυτη συμμετοχή των παιδιών που πρόθυμα ανταποκρίθηκαν στο θέμα για την «κλιματική κρίση».

 

  • «European Future – Skills» με τη συμμετοχή του 1ου Γυμνασίου Γαλατσίου

Ο Δήμος Γαλατσίου συμμετείχε στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς στην εκδήλωση που διοργάνωσαν ο Διευθυντής Κωνσταντίνος Καρλής, οι καθηγητές και οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Γαλατσίου, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ KA2, με τίτλο «European Future – Skills». Στην εκδήλωση βρίσκονταν και οι αντιπροσωπείες μαθητών και καθηγητών από τα 5 άλλα συνεργαζόμενα σχολεία (Γερμανίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Εσθονίας και Λετονίας ) του προγράμματος.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ