Μεταμόρφωσης
Στο ψηλότερο σκαλί της Ευρώπης το 1ο Λύκειο Μεταμόρφωσης
Κατέκτησε την πρώτη θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καλών Εκπαιδευτικών Πρακτικών
Το 1ο Γενικό Λύκειο Μεταμόρφωσης πέτυχε την ύψιστη διάκριση να κατακτήσει την πρώτη θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό του S.A.M.E.World Project: “Μοιραζόμαστε σχολικές πρακτικές για την αειφορία – Κλιματική Αλλαγή – Περιβαλλοντική Δικαιοσύνη – Περιβαλλοντική Μετανάστευση.
Πιο συγκεκριμένα, η Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική με τίτλο: «Migration over the Aegean Sea – Humanity Endangered» (Μεταναστευτικό Αιγαίο – Ανθρωπιά υπό εξαφάνιση) που υλοποιήθηκε στο 1ο Γενικό Λύκειο Μεταμόρφωσης κατά το σχολικό έτος 2015 – 2016 και υποβλήθηκε στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καλών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη “My classroom plays sustainably”, ο οποίος διενεργήθηκε το διάστημα Φεβρουαρίου – Ιουλίου 2017 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου S.A.M.E.World: «Μοιραζόμαστε σχολικές πρακτικές για την αειφορία – Κλιματική Αλλαγή – Περιβαλλοντική Δικαιοσύνη – Περιβαλλοντική Μετανάστευση» διακρίθηκε ως βέλτιστη πρακτική σε Ευρωπαϊκό επίπεδο μεταξύ 112 συμμετοχών από 9 χώρες της Ευρώπης και κατέκτησε την 1η θέση.
Οι 50 περίπου μαθητές του 1ου ΓΕΛ Μεταμόρφωσης (κατά κύριο λόγο από την Α’ και την Β’ Λυκείου) εργάστηκαν επί ένα χρόνο, σε ώρες εκτός μαθημάτων και συγκεκριμένα τα απογεύματα της Παρασκευής.
Όπως μας είπε η καθηγήτρια του Λυκείου και εκ των βασικών υπευθύνων της εργασίας, κα Λιάνα Κεραμιδά, το συγκριτικό πλεονέκτημα της δουλειάς των μαθητών της Μεταμόρφωσης ήταν πως οι μέθοδοι που ακολούθησαν δεν ήταν οι τυπικές που συνηθίζονται αλλά βιωματικές. Η κα Κεραμιδά μας ενημέρωσε ακόμα πως τα παιδιά υλοποίησαν σημαντικές δράσεις, όπου – μεταξύ άλλων – προχώρησαν σε συλλογή σακιδίων για τους πρόσφυγες και σε συνέντευξη με έναν Σύριο πρόσφυγα.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως για αυτήν την μεγάλη διάκριση είχε ανοίξει ο δρόμος από την προηγούμενη χρονιά, καθώς το σχολείο είχε λάβει μέρος σε άλλη εργασία που «έτρεχε» τότε και είχε πάρει την πέμπτη θέση.
Κάτι (πολύ) καλό γίνεται
Καλύτερα όμως από εμάς τα γράφει η κα Άννα Τρίγκατζη, καθηγήτρια του Λυκείου, η οποία ανέφερε στο σχετικό κείμενό της με τίτλο: “Ευρωπαϊκή Διάκριση για την Περιβαλλοντική Ομάδα του 1ου ΓΕΛ Μεταμόρφωσης” τα εξής: “Η Περιβαλλοντική Ομάδα του 1ου ΓΕΛ Μεταμόρφωσης πέτυχε δύο σημαντικές διακρίσεις στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καλών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη “My classroom plays sustainably” που διενεργήθηκε το διάστημα Φεβρουαρίου – Ιουλίου 2017 στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «S.A.M.E. WORLD – Αειφορία | Ευαισθητοποίηση | Κινητοποίηση | Περιβάλλον στην Παγκόσμια Εκπαίδευση».
Με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Σπέρνοντας Όνειρα στην αυλή μας. Ελεύθεροι σπόροι – Δίκαιη κοινωνία» (2016-17) πήρε ετικέτα καλής πρακτικής (http://photodentro.edu.gr/oep/r/8532/567?locale=el), ενώ με το πρόγραμμα «Μεταναστευτικό Αιγαίο – Ανθρωπιά υπό εξαφάνιση» (2015-16), διακρίθηκε ως βέλτιστη πρακτική (http://photodentro.edu.gr/oep/r/8532/560?locale=el) σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο μεταξύ των 112 συμμετοχών από 9 χώρες της Ευρώπης κατακτώντας την 1η θέση. Στη νικήτρια ομάδα απονέμεται το μεγάλο βραβείο του Διαγωνισμού που είναι ένα τετραήμερο ταξίδι για 30 άτομα στην πόλη Sintra της Πορτογαλίας, από 24 έως 27 Οκτωβρίου 2017, με πλήρη κάλυψη των εξόδων και συμμετοχή της ομάδας στην 3η Διεθνή Συνάντηση του έργου S.A.M.E. WORLD.
Για την ιστορία, πριν από δύο χρόνια η παιδαγωγική ομάδα (Άννα Τρίγκατζη, Σταυρούλα Βλάχου, Λιάνα Κεραμιδά, Αλεξάνδρα Ηλία) της Περιβαλλοντικής προσέγγισε το θέμα των μεταναστευτικών/προσφυγικών ροών και γενικά των μετακινήσεων των πληθυσμών μέσα στον χρόνο και τον χώρο. Στο επίκεντρο της προσέγγισης ήταν ο ελλαδικός χώρος με ιδιαίτερη έμφαση στη θάλασσα ως μέσο μετακίνησης των πληθυσμών. Σημείο εκκίνησης υπήρξε η μικρασιατική καταστροφή και οι Έλληνες πρόσφυγες και μετανάστες, αλλά η ομάδα ασχολήθηκε σε βάθος και με τις σύγχρονες μεταναστευτικές ροές που δέχεται η χώρα μας. Ιδιαιτέρως, βέβαια, την απασχόλησε το θέμα της περιβαλλοντικής μετανάστευσης λόγω κλιματικής αλλαγής, των φυσικών καταστροφών και της άνισης κατανομής της τροφής και των φυσικών πόρων. Στους βασικούς της στόχους ήταν η ανάδειξη της περιβαλλοντικής διάστασης των πληθυσμιακών μετακινήσεων, ακόμη και όταν ο προφανής λόγος είναι ο πόλεμος.
Η Περιβαλλοντική Ομάδα του λυκείου θα συνεχίσει το έργο της και κατά τη φετινή σχολική χρονιά.”