Άλματα κάνει ο χρόνος που δαπανά ο κόσμος παγκοσμίως μπροστά από την οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή του λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε όλο και περισσότερες χώρες του πλανήτη εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η τελευταία έρευνα της εταιρείας App Annie σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές ξόδεψαν πολύ χρόνο αλλά αρκετό χρήμα σε εφαρμογές για κινητά το α΄τρίμηνο του έτους.
Μερικά νούμερα που το αποδεικνύουν είναι τα παρακάτω:
- ο μέσος εβδομαδιαίος χρόνος που δαπανήθηκε σε εφαρμογές και παιχνίδια ήταν αυξημένος κατά 20% σε παγκόσμιο επίπεδο, εν συγκρίσει με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
- οι καταναλωτές κατέβασαν 31,5 δισεκατομμύρια apps και στα δύο καταστήματα εφαρμογών την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου
- τα παραπάνω downloads έφεραν περίπου 23,4 δισεκατομμύρια
Ποιες ήταν όμως οι εφαρμογές που κέρδισαν τους χρήστες εν μέσω της πανδημίας;
Όπως ήταν αναμενόμενο η κατηγορία Παιχνίδια, Εργαλεία και Διασκέδαση ήταν οι νικητές των εφαρμογών για αυτή την περίοδο στην περίπτωση του Play Store, προσφέροντας μια διέξοδο στους έγκλειστους χρήστες των smartphones. Παρόλα αυτά βέβαια η παραμονή στο σπίτι έφερε στο προσκήνιο κι άλλες κατηγορίες που μέχρι χθες δεν ανθούσαν κι ιδιαίτερα, όπως Υγεία και Ευζωία, Εκπαίδευση και Εργασία οι οποίες είδαν μια αύξηση 40%, 35% και 30% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι. Μεγάλη άνοδο είχαν και οι εφαρμογές τηλεργασίας, όπως οι Zoom, Google’s Hangouts, Meet και Microsoft Teams.
Οι κερδισμένοι
Όσον αφορά στο iOs τώρα, οι κατηγορίες εφαρμογών με την μεγαλύτερη άνοδο ήταν τα Παιχνίδια, οι Φωτογραφίες και Βίντεο αλλά και η Διασκέδαση. Παρόμοια όμως και εδώ ήταν η αύξηση στις κατηγορίες της Υγείας και Ευεξίας Εκπαίδευσης και Έργασίας. Αποτέλεσμα αυτού ήταν εφαρμογές όπως 30 Day Fitness, Calorie Counter (θερμοδομετριτής της YAZIO) και Keep να είναι οι πιο κατεβασμένες εφαρμογές το α’ τρίμηνο του 2020.
Ειδικότερα οι εφαρμογές που κατέβηκαν περισσότερο στο iOS και στο Android ήταν τα
- TikTok,
- WhatsApp,
- Facebook,
- Instagram και
- Facebook Messenger
Από άποψη εσόδων τώρα, δηλαδή το πόσα ξόδεψαν οι χρήστες σε κάθε εφαρμογή, η απομόνωση της καραντίνας έφερε την παρακάτω κατάταξη
- Tinder
- Youtube
- Netflix
- iQIYI και
- Tencent Video
Όσο για τις εφαρμογές που είχαν τους περισσότερους χρήστες σε μηνιαία βάση ενόψει της πανδημίας η πρώτη πεντάδα περιλαμβάνει τους:
- Facebook,
- Facebook Messenger