Connect with us

Κοινωνία

Δημόσιο: Ο ρόλος του Κέντρου Διαλειτουργικότητας στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Published

on

Τη σημασία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) στην εξυπηρέτηση των πολιτών επισημαίνει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. 

Πρόκειται για το Πληροφοριακό Σύστημα που αναπτύχθηκε με στόχο τη διασύνδεση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δημοσίου. Δηλαδή, των διάσπαρτων συστημάτων και μητρώων στα οποία περιλαμβάνονται στοιχεία των πολιτών, πολλές φορές ανακριβή ή που δεν βρίσκονται σε ισχύ.

Μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, τα στοιχεία επικαιροποιούνται και διαβιβάζονται στον φορέα που τα ζητάει, χωρίς να απαιτείται να τα προσκομίσει ο πολίτης. Έτσι, αποφεύγονται οι μετακινήσεις πολιτών από υπηρεσία σε υπηρεσία και η σπατάλη χρόνου και ενέργειας με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε εργατοώρες και κόστος, τόσο για τους πολίτες όσο και για το Ελληνικό Δημόσιο.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα: “Τους τελευταίους μήνες, 800.000 πολίτες έχουν καταθέσει αίτηση από τον υπολογιστή τους για τα αδήλωτα τετραγωνικά του σπιτιού τους, χωρίς να χρειαστεί κανένα επιπλέον δικαιολογητικό. Επιπλέον, χιλιάδες πολίτες δεν χρειάζεται να δηλώσουν στην Εφορία γεννήσεις ή απώλεια ζωής συγγενικού προσώπου, καθώς διαπιστώνουν ότι τα στοιχεία είναι αυτόματα επικαιροποιημένα. Ακόμη, πολίτες και επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να προσκομίζουν φορολογική ενημερότητα προκειμένου να πληρωθούν από δήμους, ενώ 424.000 πολίτες ενδιαφέρθηκαν και δήλωσαν για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», χωρίς να απαιτηθούν πιστοποιητικά ή έγγραφα.”

Το Κέντρο Διαλειτουργικότητας αναβαθμίστηκε σημαντικά με τον νόμο 4623/2019, με γνώμονα την βέλτιστη τεχνικά λύση και την προστασία και ασφάλεια των διακινούμενων δεδομένων. Εξασφαλίζει μια ενιαία υποδομή εγκατάστασης και χρήσης διαδικτυακών υπηρεσιών, μέσω του οποίου ανταλλάσσονται επιχειρησιακά δεδομένα μεταξύ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των φορέων του Δημοσίου. Οι διαδικτυακές υπηρεσίες του παρέχονται σε 24ωρη βάση επί επτά μέρες την εβδομάδα. Στοιχεία που διακινούνται ψηφιακά και αυτοματοποιημένα μεταξύ των δημόσιων φορέων είναι τα στοιχεία φορολογικού μητρώου, ταυτότητας, περιουσιολογίου, οικογενειακής κατάστασης και ληξιαρχικού συμβάντος (γέννηση, απώλεια ζωής, γάμος, σύμφωνο, διαζύγιο), κατοχής οχήματος και η φορολογική ενημερότητα.

Από τον Ιούλιο του 2019, αντλήθηκαν μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας στοιχεία από 100 πρόσθετους φορείς της Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης, σημειώνοντας αύξηση 278% στον αριθμό των φορέων σε σχέση το διάστημα Ιουλίου 2018-Ιουνίου 2019 (ήταν μόλις 36). Παράλληλα, στο πρώτο εξάμηνο του 2020, πραγματοποιήθηκαν 7.000.000 κλήσεις από δημόσιες υπηρεσίες για παροχή στοιχείων. Στο αντίστοιχο διάστημα του 2019, είχαν πραγματοποιηθεί 2.200.000 κλήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ