Connect with us

Ειδήσεις

Yποθαλάσσιο οδικό τούνελ των 27 χιλιομέτρων – Ποιες περιοχές θα ενώσει

Published

on

Η κατασκευή του τούνελ Rogfast στη Νορβηγία προχωράει και αναμένεται να αποτελέσει το μακρύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο, με μήκος 26,7 χλμ., σχεδόν διπλάσιο από το υπάρχον ρεκόρ του Ryfast Tunnel (14,3 χλμ.), που βρίσκεται επίσης στη Νορβηγία.

Το νέο τούνελ θα συνδέει τις πόλεις Στάβανγκερ και Μπέργκεν, στην περιοχή γνωστή ως «χρυσή ακτή», όπου βρίσκονται σημαντικές βιομηχανίες, όπως αυτές του πετρελαίου, του σολομού και της υδροηλεκτρικής ενέργειας.

Τα υποθαλάσσια οδικά τούνελ δεν αποτελούν κάτι νέο στον κόσμο των κατασκευών, έχοντας εκπροσώπηση σε διάφορες περιοχές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας με την υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας-Ακτίου.

Η σημασία του Rogfast έγκειται στη βελτίωση της συνδεσιμότητας, καθώς η περιοχή αυτή φιλοξενεί σχεδόν το 20% του πληθυσμού της Νορβηγίας. Το νέο τούνελ θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο E39. Σήμερα, το ταξίδι μεταξύ Κρίστιανσαντ και Τρόντχαιμ (1.100 χλμ.) διαρκεί 21 ώρες, ενώ με την ολοκλήρωση του Rogfast, ο χρόνος αυτός αναμένεται να μειωθεί στο μισό, επιτρέποντας την ταχύτερη κίνηση της κυκλοφορίας μέσω δύο υποθαλάσσιων τούνελ που περνούν κάτω από ένα φιόρδ.

Το Rogfast θα είναι όχι μόνο το μακρύτερο, αλλά και το βαθύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο, φτάνοντας σε βάθος 392 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η διαδρομή μέσω του τούνελ θα διαρκεί περίπου 35 λεπτά για τους οδηγούς που κινούνται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται το 2033 και θα αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα στον τομέα της υποθαλάσσιας κατασκευής και της βελτίωσης των υποδομών μεταφορών.

Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2018 με την κατασκευή των δύο πρώτων εισόδων, ενώ το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 1,75 δισ. ευρώ, με τo 40% να καλύπτεται από τη νορβηγική κυβέρνηση και το υπόλοιπο από διόδια. Υπολογίζεται ότι καθημερινά το τούνελ θα υποδέχεται περίπου 6.000 οχήματα, ενώ το ύψος των διοδίων θα ανέρχεται σε 36 ευρώ.

Για την κατασκευή του τούνελ, το οποίο σήμερα έχει διανοιχθεί σε ποσοστό περίπου 35%, έχουν υπογραφεί τρεις ξεχωριστές συμβάσεις. Έχει επιλεχθεί η μέθοδος τς διάτρησης-ανατίναξης, με την τελευταία να έχει κριθεί απαραίτητη λόγω της παρουσίας σκληρών βράχων.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ