Connect with us

Ειδήσεις

ΔΩΔΩΝΗ, ΔΕΛΤΑ και ΦΑΓΕ: Ποιες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες τα πήγαν καλά στο εξωτερικό

Published

on

Εξαγορές, πωλήσεις και στροφή στο εξωτερικό είναι τα βασικότερα όπλα στη φαρέτρα των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών, ώστε να αυξήσουν τα κέρδη τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικές, όπως φαίνεται και από τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα των Δωδώνη, ΦΑΓΕ και ΔΕΛΤΑ.

Οι δύο από τις τρεις εταιρείες που ελέγχονται από τον Όμιλο της Vivartia έκλεισαν τη χρονιά με ζημιές. Αναλυτικότερα η ΔΕΛΤΑ κατάφερε να σημειώσει οριακές ζημιές, βασιζόμενη κυρίως σε ένα κύμα αποεπενδύσεων από το εξωτερικό και πραγματοποιώντας μία στροφή προς την Ελλάδα.

Όσον αφορά τη Δωδώνη, αυτή παραμένει ζημιογόνος λόγω υψηλού δανεισμού, αλλά διατηρεί την ηγετική θέση στην ελληνική αγορά και αποφάσισε να μην μετακυλίσει το κόστος στους καταναλωτές.

Από την άλλη πλευρά, η ΦΑΓΕ κατέγραψε σημαντική συρρίκνωση στο μερίδιο της εγχώριας αγοράς, αλλά κατέγραψε σημαντικά κέρδη, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων της αυξήθηκαν τόσο σε αξία όσο και σε όγκο στο εξωτερικό.

Δωδώνη: Παραμένουν οι ζημίες – Δεν μετακυλίει το κόστος στους καταναλωτές

Ξεκινώντας από την ελληνική “υπερδύναμη” της φέτας, αυτή χρειάστηκε να στραφεί σε ομολογιακά δάνεια προκείμενου να αναδιαμορφώσει το δανεισμό της, ο οποίος αυξήθηκε κατά περίπου 3 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στα 75,7 εκατ. ευρώ για τη χρονιά που μας πέρασε.

Επιπλέον, σημαντική άνοδος καταγράφηκε στα έξοδα διοίκησης, διάθεσης και πωληθέντων με τα πρώτα να σημειώνουν ετήσια άνοδο άνω του 25% και τα υπόλοιπα να ξεπερνούν το 10%.

Σε μια πιο αισιόδοξη νότα αξίζει να αναφερθεί ότι οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 12% και ανήλθαν στα 170 εκατ. ευρώ, ενώ όπως ανέφερε και η διοίκηση της εταιρείας η Δωδώνη διατήρησε την ηγετική της θέση στην εγχώρια αγορά με το ποσοστό της να διαμορφώνεται στο 13,3%.

Επιπλέον, υπήρξε σημαντική επέκταση των προϊόντων φέτας και γιαουρτιού της ελληνικής εταιρείας στο εξωτερικό και κυρίως στις ΗΠΑ, την Ολλανδία, την Ισπανία και την Αυστραλία.

Ωστόσο, οι εξελίξεις αυτές δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τις αποδόσεις της ΔΩΔΩΝΗ για τη χρονιά που μας πέρασε, καθώς αυτές σχεδόν διπλασιάστηκαν και από τα 4,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν στα 8,3 εκατ. ευρώ.

Θετικό παραμένει το γεγονός, εντούτοις, ότι παρά τις ζημιές και τις αυξημένες δαπάνες, η εταιρεία δεν είναι διατεθειμένη να μετακυλήσει το κόστος στους καταναλωτές.

ΔΕΛΤΑ: Εξαφάνισε τις ζημιές με την πώληση βουλγαρικής εταιρείας

Συνεχίζοντας με την έτερη γαλακτοβιομηχανία της Vivartia, η οποία είναι η ΔΕΛΤΑ, πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία κατάφερε να μειώσει το δανεισμό της μέσω της πώλησης της βουλγαρικής UNITED MILK COMPANY EAD.

Πιο συγκεκριμένα, από την πώληση της παραπάνω εταιρείας η ΔΕΛΤΑ χρησιμοποίησε 55 εκατ. ευρώ για τη μείωση του δανεισμού της και περιέλαβε κέρδη 31,3 εκατ. ευρώ.

Συνολικά οι πωλήσεις της ΔΕΛΤΑ για το 2023 ανήλθαν στα 274,6 εκατ. ευρώκαι επετεύχθη σχεδόν το break-even καθώς οι ζημιές της εταιρείας ήταν οριακές (σ.σ. 0,624 εκατ. ευρώ), ενώ το 2022 είχαν διαμορφωθεί στα 19 εκατ. ευρώ.

Στη χώρα μας η ΔΕΛΤΑ προχώρησε στην εξαγορά της Κουρέλλας Α.Ε., η οποία θα λανσαριστεί εκ νέου στην ελληνική αγορά. Μέσω αυτής θα αναπτυχθούν οι εξαγωγές και θα γίνουν επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταποίηση του ορού γάλακτος.

Η δεύτερη εγχώρια εξαγορά της ΔΕΛΤΑ ήταν αυτή της εταιρείας παγωτών Cold Sin. Στόχος είναι η βελτίωση στη διακίνηση και αποθήκευση και επέκταση της γκάμας παγωτών, η οποία έχει ξεκινήσει με παγωτό της Milko.

ΦΑΓΕ: Από το εξωτερικό το 90% των κερδών

Τουλάχιστον το 90% των πωλήσεων της ΦΑΓΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2024 προήλθε από το εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα από τις ΗΠΑ, ενώ στη χώρα μας οι πωλήσεις κατέγραψαν σημαντική συρρίκνωση καθώς το ποσοστό τους ήταν χαμηλότερο του 10%.

Ωστόσο, η εικόνα της ελληνικής εταιρείας παραμένει θετική καθώς τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στα 57,3 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 17,4% σε ετήσια βάση. Ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 357,9 εκατ. ευρώ (σ.σ. αύξηση 15,6%) και ο όγκος πωλήσεων κινήθηκε ανοδικά κατά 16,3%.

Οι χώρες στις οποίες κινήθηκαν ανοδικά τα προϊόντα της ΦΑΓΕ ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο με αύξηση 40%, οι ΗΠΑ με 16,8% και η Ιταλία με 13,8%.

Όσον αφορά το Β’ Τρίμηνο του 2024, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε αξία στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 45,9%, στις ΗΠΑ κατά 19,6% και στην Ιταλία κατά 8,2%. Όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων για το ίδιο τρίμηνο στο εξωτερικό αυτός διαμορφώθηκε στο 45,4% για το Ηνωμένο Βασίλειο, στο 18% για την Ιταλία.

Από την άλλη πλευρά η εικόνα για τις επιδόσεις της ΦΑΓΕ στη χώρα μας δεν είναι τόσο θετική όσο με αυτή του εξωτερικού καθώς για το Β τρίμηνο οι πωλήσεις σε αξία συρρικνώθηκαν κατά 17,9% και σε όγκο κατά 4,6%.

 

 

Πηγή: THETOC

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ