Ελάτε στην παρέα μας

Ειδήσεις

ΗΣΑΠ: Σενάριο για έκταση προς βόρεια και νότια προάστια

Δημοσιεύθηκε

στις

Στα χαρτιά εδώ και δεκαετίες μένει το σχέδιο για επέκταση της γραμμής 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ). Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα βασικά προβλήματα στη Γραμμή 1 είναι ο κλιματισμός. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη το καλοκαίρι καθώς στο ανοιχτό δίκτυο, τα τρένα μετατρέπονται σε …θερμοκήπια.

Στα χαρτιά εδώ και δεκαετίες μένει το σχέδιο για επέκταση της γραμμής 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ) από την Κηφισιά, προς ακόμη βορειότερα προάστια όπως η Νέα Ερυθραία και ο Άγιος Στέφανος.

Οι πρώτες εξαγγελίες για την υλοποίηση του έργου της βόρειας επέκτασης του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά προς τον Άγιο Στέφανο έγιναν το 2006 και από τότε δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα, ενώ ορισμένα σενάρια φέρνουν πάλι στο προσκήνιο τις επεκτάσεις του ΗΑΠ, ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα με παλιούς συρμούς.

Σύμφωνα με το νέο σχεδιασμό της Ελληνικό Μετρό η γραμμή θα υπογειοποιηθεί αμέσως μετά το ΚΑΤ (με τον σταθμό της Κηφισιάς να γίνεται υπόγειος) και τη γραμμή να κατευθύνεται προς Νέα Ερυθραία για να καταλήξει στον Κόμβο Βαρυμπόμπης όπου θα είναι δυνατή η μετεπιβίβαση για όσους κινούνται στην Εθνική Οδό.

Επέκταση ΗΣΑΠ και προς τα νότια

Μια επέκταση ενδέχεται να δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.

Η επέκταση βορειότερα της Κηφισιάς

Την ίδια ώρα, γίνεται προσπάθεια να «αναστηθεί» ένα πλάνο που βρίσκεται στο «ψυγείο» σχεδόν για δύο δεκαετίες και αφορά στην επέκταση της Γραμμής 1 βορειότερα του -τερματικού- σταθμού της Κηφισιάς.

Αυτή τη στιγμή, το πιο πιθανό σενάριο είναι η επέκταση να πραγματοποιηθεί μέχρι τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης, εξέλιξη που αν τελικά πραγματοποιηθεί θα συνδέσει τα μέσα σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αναμένεται η ανακαίνιση 14 συρμών της γραμμής 1 της Αθήνας (Πειραιάς-Κηφισιά) και ο εκσυγχρονισμός θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα βασικά προβλήματα στη Γραμμή 1 είναι ο κλιματισμός. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη το καλοκαίρι καθώς στο ανοιχτό δίκτυο, τα τρένα μετατρέπονται σε …θερμοκήπια αφού διανύουν αρκετά χιλιόμετρα υπέργεια κάτω από τον ήλιο με αποτέλεσμα να ανεβάζουν θερμοκρασίες μεγαλύτερες ακόμα κι από αυτές που επικρατούν στην ατμοσφαιρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ