Ειδήσεις
Πόρισμα για Τέμπη: «Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση», γιατί ξέσπασε η φωτιά
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο πόρισμα περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, φωτογραφικό υλικό και γνωματεύσεις από το Γενικό Χημείο του Κράτους και από άλλες υπηρεσίες που ερεύνησαν το δυστύχημα.
Παράλληλα, περιλαμβάνει και την ανάλυση δεδομένων του καταγραφικού, το οποίο εστάλη σε ειδική υπηρεσία στην Αθήνα, μετά την αποτυχημένη απόπειρα ανάλυσης δεδομένων από Ιταλούς εμπειρογνώμονες. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το καταγραφικό ήταν απενεργοποιημένο από το καλοκαίρι του 2018!
Το πόρισμα διαπιστώνει ευθύνες στον σταθμάρχη, καθώς δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Μετά την διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2000 μέτρα στην γραμμή καθόδου. Επίσης, διαπιστώνεται ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ενημέρωσε για την αλλαγή πορείας της αμαξοστοιχίας, (από την γραμμή ανόδου στην γραμμή καθόδου).
Σύμφωνα με πληροφορίες στο πόρισμα επισημαίνεται παράλληλα και ότι κατά το χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δε λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί, δηλαδή δε λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και η φωτοσήμανση που θα απέτρεπαν το συμβάν.
Στο πόρισμα φέρεται η φωτιά να προκλήθηκε στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών των αμαξοστοιχιών, ενώ η έκταση που πήρε η φωτιά φέρεται να οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών, όπως ξύλινη επένδυση, υφασμάτινα καθίσματα, κ.λπ. Τέλος, φαίνεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας.
Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, η σιδηροδρομική γραμμή στο σημείο της σύγκρουσης φαίνεται να είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης χωρίς να έχει παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα και να έχει πιστοποιηθεί η λειτουργία τους. Επίσης, δεν λειτουργούσε η φωτοσήμανση στη γραμμή ανόδου και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα συστήματα GSM R χρησιμοποιούνται μόνο από τα σταθμαρχεία και όχι από τις αμαξοστοιχίες.
Στο μεταξύ, νέα προθεσμία για τις 10 Ιουλίου έλαβε ο διευθυντής Γενικής Διεύθυνσης Συντήρησης Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων και Ηλεκτροκίνησης, ώστε να απολογηθεί μετά τη δίωξη που έχει ασκηθεί εναντίον του και εναντίον άλλων τεσσάρων διευθυντικών στελεχών και διευθυντών του ΟΣΕ, με την κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων, αλλά διά παραλείψεως
-
Ιλίου2 years ago
Με ένα «κλικ» η βεβαίωση για τη μεταβίβαση κυριότητας ακινήτων (ΤΑΠ) στον Δήμο Ιλίου
-
Ειδήσεις2 days ago
Διόδια: Σε ποιες περιοχές αυξάνονται
-
Αφιερώματα2 years ago
Σεισμός 1999: 23 χρόνια από την ανείπωτη τραγωδία στην Αθήνα- Το χτύπημα του Εγκέλαδου που κόστισε τη ζωή σε 143 ανθρώπους
-
Δήμοι Αττικής23 hours ago
Δείτε το πρωτοσέλιδο και τα θέματα της εφημερίδας ΧΤΥΠΟΣ που κυκλοφορεί, Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025
-
Ειδήσεις1 day ago
“ΚΗΦΙ-SOS”: Εντοπίστηκε τρίτη υπόγεια λίμνη κάτω από την Εθνική Οδό
-
Ειδήσεις1 day ago
Καταγγελία των Δημάρχων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Αττική για την αύξηση των Δημοτικών Τελών
-
Ειδήσεις1 day ago
Μεγάλη συμμετοχή στο χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα του Δήμου Πεντέλης
-
Κεντρικό Θέμα4 months ago
Καταιγιστικές εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής κατά του Στέφανου Κασσελάκη με 100 υπογραφές