Ελάτε στην παρέα μας

Επιχειρήσεις

Τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας από τον Χ-τύπο

Δημοσιεύθηκε

στις


Ο Χ-τύπος και το xtypos.gr συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν τα επιχειρηματικά νέα της εβδομάδας (24/9) για την πλήρη ενημέρωση ιδιωτών, φορέων και επαγγελματιών.

 

  • Τέλος η περίοδος χάριτος για τις επιχειρήσεις που δεν διαβάζουν τα παραστατικά τους μέσω της πλατφόρμας του myDATA. Συγκεκριμένα, από την 1η Οκτωβρίου περιμένουν πρόστιμα ακόμα και λουκέτο αρκετών ημερών τις επιχειρήσεις οι οποίες θα εντοπιστούν να μην έχουν διαβιβάσει τα στοιχεία λιανικής πώλησης, που εκδίδονται μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

 

  • Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με το σφοδρό κύμα ανατιμήσεων στο ράφι, απόρροια της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης τιμών των πρώτων υλών, αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και σκληραίνουν τους όρους του παιχνιδιού για τα επώνυμα καταναλωτικά είδη. Ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ σε τυχαίο δείγμα 1.500 νοικοκυριών με μηχανογραφημένο σύστημα CATI, έδειξε ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Στο θέμα της τιμής, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος 86,4% (από 72,9% πέρυσι) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή.

 

  • Σημαντική αύξηση κατά 23%, κατέγραψαν στο πρώτο εξάμηνο του 2022 οι ελληνικές εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης- κλωστοϋφαντουργίας, φτάνοντας στο 1,14 δισ. ευρώ, έναντι 924 εκατ. στο αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν αισθητή άνοδο, κατά 27,2%, ανερχόμενες σε 525 εκατ., ενώ στην κλωστοϋφαντουργία αυξήθηκαν κατά 30,7%, φτάνοντας στα 286 εκατ. ευρώ. Μικρότερη άνοδο, κατά 11,4%, σημείωσαν οι εξαγωγές του βαμβακιού και διαμορφώθηκαν σε 327 εκατ. ευρώ. Αισθητή, κατά 44%, ήταν η αύξηση και στις εισαγωγές, που ανήλθαν σε 1,25 δισ. ευρώ, με την αξία των εισαγόμενων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων να έχει αυξηθεί κατά 46% και των ενδυμάτων κατά 42,7%.

 

  • Η προσέλκυση ξένων επενδύσεων είναι πλέον το δεύτερο σκέλος για την ενίσχυση του κλάδου των οπτικοακουστικών παραγωγών, μετά την επιτυχία που καταγράφεται στο πρώτο σκέλος, εκείνο της προσέλκυσης παραγωγών από όλο τον κόσμο και της ένταξης 273 έργων στα κίνητρα του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ). Αυτό το δεύτερο σκέλος αφορά στην παροχή κινήτρων και τη δημιουργία προϋποθέσεων που θα προσελκύσουν ξένους επενδυτές, προκειμένου, να δημιουργηθούν στη χώρα κινηματογραφικά στούντιο που θα φέρουν μόνιμη δουλειά 12 μήνες το χρόνο.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ