Ελάτε στην παρέα μας

Κεντρικό Θέμα

Πάμε για ανατροπή στις βάσεις 2024 με μικρή πτώση – Νέες εκτιμήσεις

Δημοσιεύθηκε

στις

Τελικά φαίνεται ότι πάμε προς ανατροπή με τις εκτιμήσεις για τις βάσεις 2024, καθώς δεν αναμένεται θεαματική πτώση.

Έρχεται  πτώση στις Βάσεις 2024, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, μετά τα αποτελέσματα, όμως φαίνεται ότι αυτή η πτώση δεν θα είναι θεαματική. Τρία από τα τέσσερα επιστημονικά πεδία θα παρουσιάσουν πτώση στις βάσεις, σε αντίθεση με την άνοδο που σημειώθηκε το 2023. Αναλυτικότερα, το προηγούμενο έτος οι βάσεις και στα τέσσερα πεδία αυξήθηκαν, με δημοφιλείς σχολές όπως η Ιατρική να φτάνουν στα 19.000 μόρια. Φέτος, οι σχολές του 2ου και 3ου Επιστημονικού Πεδίου αναμένεται να διατηρήσουν υψηλά επίπεδα βάσεων, αλλά με πτώση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Όπως γράφει Σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι βάσεις για το 2024 αναμένεται να κινηθούν ως εξής:

1ο Επιστημονικό Πεδίο: Μικρή πρώτη σε νομικές και ανθρωπιστικές.

2ο Επιστημονικό Πεδίο: Πτώση 200 μόρια σε πολυτεχνικές σχολές.

3ο Επιστημονικό Πεδίο: Πτώση 100 μόρια στις επιστήμες υγείας.

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Αυξομειώσεις σε Πληροφορική, Οικονομικές.

Τονίζεται ότι οι βάσεις του 2024 θα ανακοινωθούν στο τέλος Ιουλίου.

Οι επιδόσεις κάτω από τη βάση σε ορισμένα μαθήματα εκτοξεύτηκαν αλλά οι πρώτες αναλύσει δείχνουν ότι οι βάσεις δεν θα πέσουν τρομακτικά, ειδικά στις δημοφιλείς σχολές.

Αναμένεται οριακή πτώση ή και στασιμότητα στις δημοφιλείς σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου, όπως οι Νομικές αλλά και οι Ψυχολογίες. Η πτώση στις βάσεις αναμένεται πιο ξεκάθαρη στο 2ο επιστημονικό πεδίο, καθώς δεν υπήρχαν αλλαγές στον αριθμό υποψηφίων και η βουτιά στις επιδόσεις ήταν συνολική στα μαθήματα.

Πτώση που υπολογίζεται περίπου στα 100 μόρια αναμένεται στις Ιατρικές σχολές. Και αυτό γιατί οι καλές επιδόσεις στα υπόλοιπα μαθήματα αντισταθμίζουν τις σημαντικές απώλειες στο μέσο όρο των υποψηφίων από το μάθημα της Φυσικής.

Στο 4ο πεδίο οι επιδόσεις των αριστούχων στην Οικονομία αλλά και στην Πληροφορική ήταν καλύτερες από πέρσι, αντισταθμίζοντας τις χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά. Οπότε ούτε εδώ αναμένονται ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στις βάσεις εισαγωγής.

Οι εκτιμήσεις ανά πεδίο για τις Βάσεις 2024

Με τα νέα δεδομένα, μετά και την ανακοίνωση των βαθμολογιών και των στατιστικών των φετινών Πανελλαδικών, σε συνδυασμό με τη γνωστοποίηση του αριθμού των υποψηφίων, πλέον είναι εφικτή μία εκτίμηση της κίνησης των βάσεων εισαγωγής για την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, 2024-25.

Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, διεκδικώντας μία από τις 68.851 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από αυτούς, οι 74.847 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.

Όσον αφορά στο 1ο επιστημονικό πεδίο, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν 11,35 χαμηλότερη από την περσινή που ήταν 11,73. «Το μάθημα που επηρέασε περισσότερο την κατάσταση ήταν η Ιστορία, όπου η μέση επίδοση έπεσε από το 10,10 στο 8,94», σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός και αναλυτής. Όπως σημείωσε, ωστόσο, «η αναμενόμενη πτώση των βάσεων στο 1ο επιστημονικό πεδίο αντισταθμίζεται από την αύξηση του αριθμού των διαγωνισθέντων, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά περίπου 1.300».

Στο 2ο επιστημονικό πεδίο, των Θετικών Σπουδών, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν 12,10 – λίγο χαμηλότερη από την περσινή που ήταν 12,30 και σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, αναμένεται μικρή πτώση των βάσεων, της τάξεως των 200 έως 300 μορίων.

Στο 3ο επιστημονικό πεδίο, των Σπουδών Υγείας, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν ελαφρώς καλύτερη από την αντίστοιχη περσινή. «Οι χαμηλότερες επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα της Φυσικής αντισταθμίστηκαν από τις επιδόσεις στη Βιολογία και στη Χημεία», σημείωσε ο κ. Χατζητέγας, προσθέτοντας ότι η μέση επίδοση στις Σπουδές Υγείας από 11,65 πέρσι διαμορφώθηκε στο 11,95 φέτος. Για τον λόγο αυτό, όπως εκτίμησε, στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις των βάσεων.

Στο 4ο επιστημονικό πεδίο, των Σπουδών Οικονομία και Πληροφορικής, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν φέτος 10,42 έναντι 10,45 πέρσι. Ο πληθυσμός του συγκεκριμένου Προσανατολισμού αυξήθηκε κατά 460 υποψηφίους και έτσι, ούτε στο 4ο πεδίο αναμένονται ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στις βάσεις, σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα.

Τέλος, όσον αφορά στα ΕΠΑΛ η μέση επίδοση των υποψηφίων σημείωσε αύξηση, από 9,21 πέρσι σε 9,85 φέτος στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηματικά. «Το γεγονός αυτό προμηνύει αύξηση των βάσεων, η οποία θα διαφοροποιείται ωστόσο ανά τομέα», σημείωσε, ο κ. Χατζητέγας.

O υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών 2024 μίλησε για τις πρώτες εκτιμήσεις σχετικά με τη διαμόρφωση των βάσεων. Αρχικά, ο Κ. Πιερρακάκης έδωσε τα συγχαρητήριά του σε όλους τους συμμετέχοντες, υπενθυμίζοντας πως, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων, όλοι τους θα έχουν και άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους.

«Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους γιατί οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια δοκιμασία που την περνάει κάθε υποψήφια, κάθε υποψήφιος και κάθε οικογένεια μαζί τους. Και θα έλεγα δεν είναι, ούτε η αρχή ούτε το τέλος. Είναι ένα κομμάτι της διαδρομής και το σημαντικό είναι η πορεία σε αυτήν την διαδρομή οπότε να ξέρουν όλα τα παιδιά είτε πήγαν καλά, είτε όχι, ότι θα έχουν πάρα πολλά επεισόδια και πολλές ευκαιρίες στη διαδρομή της ζωής τους» τόνισε ο υπουργός.

Ερωτηθείς αν υπήρξαν προβλήματα στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μέσω sms είπε ότι όλα κύλησαν ομαλά και δεν υπήρξαν απρόοπτα. «Κανένα πρόβλημα δεν υπήρξε με την αποστολή των SMS. Εδώ και λίγα χρόνια έχουμε κάνει αυτή την αλλαγή για να στέλνουμε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω SMS και μέσω μιας καινούργιας πλατφόρμας. Θυμόμαστε τα παλιότερα χρόνια ότι υπήρχε η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στα σχολεία. Πλέον, έχουμε αλλάξει εποχή ως προς αυτό, οπότε όλα πήγαν όπως όφειλαν» είπε συγκεκριμένα.

Αναφερόμενος στο πώς θα κινηθούν οι βάσεις, ο υπουργός σημείωσε: «Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αποδραματοποίηση. Γιατί αν δούμε γενικά τους τίτλους κάθε χρόνο, ανάλογα με το ποια είναι τα μαθήματα εκείνα στα οποία υπήρξε συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση, υπάρχουν διάφοροι τίτλοι οι οποίοι είναι πολύ έντονοι. Και πέρσι στα Μαθηματικά και στην Ιστορία είχαμε την πλειοψηφία κάτω από τη βάση. Κι εγώ θα σας πω φέτος ότι όση ήταν η πτώση στη Φυσική, περίπου τόση ήταν η άνοδος στη Βιολογία και στη Χημεία. Σας το λέω λοιπόν ως παράδειγμα, γιατί κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση».

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στο μηχανογραφικό», υπογραμμίζοντας ότι οι βάσεις θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα από τα κεντρικά του υπουργείου Παιδείας, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν αυτό θα γίνει μέσα στον Ιούλιο.

Υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά;

Ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ